Toon posts:

Username niet in Squid logfile

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op dit moment bezig met het inrichten van een squid proxy server welke zijn gebruikers gegevens ophaalt van uit een windows 2008 AD.

De proxy server /inloggen/rechten werkt naar behoren echter als ik wil loggen welke gebruiker naar welke site gaat , blijft de username leeg.

Ik heb ik de logging van squid aangezet dat hij de username mee moet nemen echter blijft het vakje waar dit zou moeten komen leeg.
Het deel uit uit mijn squid config
logformat common %>a %un %ul %ui %ue [%tl] "%rm %ru HTTP/%rv" %>Hs %<st %Ss:%Sh

access_log /var/log/squid3/access.log common
het bovenstaande geeft in de log:
code:
1
192.168.19.24 - - - - [01/Aug/2011:17:29:07 +0200] "GET http://tweakers.net/ HTTP/1.1" 200 15582 TCP_MISS:DIRECT

Iemand enig idee waar het mis zou gaan?

Het gaat om een Debian 6 server met daarop alleen squid. Gebruikers worden uit de AD gelezen doormiddel van Kerberos/LDAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Voor zover ik weet kan je met LogFormat alleen de HTTP user specificeren. Dus tenzij de gebruikers HTTP authenticatie gebruiken gaat dat niet werken.

Maar... als je gebruik maakt van group_ldap_auth heb je ook een "-l logbestand" optie. Misschien dat je daar iets mee kan?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
standaard met LDAP niet aan de praat gekregen. Heb het toen geprobeerd met WINBIND en dit werkt vooralsnog prima.

problem solved :)