Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 x64 ALC1200: Geluid valt random weg

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:37

GG85

.......

Topicstarter
Sinds een kleine maand zit ik met een raar probleem. Random valt het geluid vanaf mijn Realtek ALC1200 voor een periode van 1 tot 10 seconden weg. Geen rare klikjes, piepjes, of een mute icoontje: het valt gewoon weg.

Uiteraard drivers geupdate, lag tool gebruikt om te kijken of er drivers in de weg zaten, bios instellingen aangepast maar niks helpt. Meestal is na herstarten het probleem een tijdje weg maar soms ook niet.

Instellingen van Windows voor automatisch muten staan ook uit en spelen met exclusieve modus etc werkt niet. Maakt overigens niet uit in welk programma dus je zou bijna denken dat het hardwarematig is maar als electronicus geloof ik niet in chipsets die zichzelf soms even uitschakelen.

Iemand ervaring met dit probleem?

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Klinkt toch niet als een softwareprobleem hoor...

Klinkt misschien vreemd, maar maakt je pc wel gebruik van een geaard stopcontact?
Ik zou het anders toch echt in je mobo zoeken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Weet je heel zeker dat het aan de pc ligt... heb je de speakers ook al eens getest? Of getest met andere speakers/headphone op de pc? Een 'klapperend' versterkertje oid van een geluidssetje zou heel goed kunnen... wordt misschien eventjes te warm oid.

[ Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 01-08-2011 16:47 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 16:35
Zelf ook ervaring met wegvallend geluid gehad. Lag aan de kabel tussen mijn pc en mijn versterker. Heb je dat soort zaken allemaal uitgesloten? Probeer het eens met een MP3 speler oid om uit te sluiten dat het aan je PC ligt. :)

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
De versterker is het probleem niet, kabel vervangen is wel een goeie ja.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
GG85 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:58:
De versterker is het probleem niet, kabel vervangen is wel een goeie ja.
Op grond van welke bevindingen? (verkeerde) aannames zijn je grootste struikelblok. ;)

pepernooot

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Getest :). I now.
Pagina: 1