[Obj-C/Cocoa] Cocoa app gebruiken als sound output device

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had onlangs een leuk ideetje voor een OS X applicatie. Aangezien ik volledig nieuw ben met XCode/Cocoa(/Objective-C) heb ik alvast zitten researchen en nu vraag ik mij af of wat ik wil maken wel mogelijk is.

Het doel: Alle geluid (van alle lopende programmas) gaat door mijn app en die stuurt het dan door naar de eigenlijke speakers/koptelefoon. Liefst zou ik ook van elk programma apart de sound kunnen controleren.

Een eerste idee was om mijn app als output device in te stellen in de Sound preferences, maar dan ga ik natuurlijk een lus creëren als mijn app die audio dan weer naar buiten stuurt.

Is wat ik wil mogelijk, en zo ja, naar welke classes zou ik moeten kijken? Als het niet mogelijk is: welke technieken heb ik wel nodig?

Ik heb een hoop research gedaan maar kom enkel uit op het creëren van eigen geluiden, het aanroepen van systeemgeluiden, etc. Het kan goed zijn dat ik niet op de juiste term gezocht heb (gezien ik nieuw ben) en gelieve me in dat geval gewoon de juiste richting uit te sturen :).

Groeten,
Dauntless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik weet niet hoe het op Mac zou werken, maar voor Windows zou je een eigen driver kunnen schrijven, en virtuele speakers als het ware. Je OS denkt gewoon dat hij de signalen naar de hardware stuurt, terwijl het eigenlijk bij jouw applicatie terecht komt.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar ik moet het enkel specifiek voor os x weten :)