Reclame Digitaal software

Pagina: 1
Acties:
  • 1.007 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik had zojuist een vraagje over Reclame Digitaal software, mijn baas wilt namelijk op een scherm wat reclame projecteren. en het liefst taakgeplanned. (hierbij bedoel ik om 8 uur ochtend reclame tot 11 uur, en dan overswitchen naar veranderend reclame etc.) weten jullie misschien wat goede software?
wij zijn zelf eigenlijks uitgekomen op narrowcasting, maar dit werkt niet echt lekker. ik hoopte dat jullie hiervan wat meer weten.

Met vriendelijke groeten,
Chesney Koning
Timco Automatisering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom werkt narrowcasting niet? Dat lijkt me toch een prima mogelijkheid als je 1 scherm hebt.

Waarom zet je niet simpelweg een websiteje ervoor in elkaar? Zet daar de reclame in (als HTML, als flash of net wat je wilt) en laat een scriptje ervoor zorgen dat de reclame op de juiste tijden verandert. Dat is heel simpel in elkaar te zetten, en kun je het precies bouwen naar je eigen wensen.

Verder is het wel handig om te weten welke software je al hebt bekeken en waarom deze niet voldoet.
Ook is het handig om aan te geven wat voor type bestanden je gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 01-08-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Narrowcasting werkt wel, maar niet lekker. het werken ermee wordt te ingewikkeld zodra je meerdere schermen wilt hebben. wij willen op z'n minst met 8 schermen aan elkaar reclame kunnen maken. dit mag eventueel met 1,2,3,4,5,6 of 7 schermen hoor. maar het gaat eropuit dat het met het gemak moet kunnnen werken. ik vind zelf het software van Narrowcasting nogal onduidelijk en best wat prijzig.

Hoe kan ik het dan met een html / flash script aan de gang gaan? ben hier echter wel benieuwd naar.

Groeten,
Chesney Koning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:18:
Narrowcasting werkt wel, maar niet lekker. het werken ermee wordt te ingewikkeld zodra je meerdere schermen wilt hebben. wij willen op z'n minst met 8 schermen aan elkaar reclame kunnen maken. dit mag eventueel met 1,2,3,4,5,6 of 7 schermen hoor. maar het gaat eropuit dat het met het gemak moet kunnnen werken. ik vind zelf het software van Narrowcasting nogal onduidelijk en best wat prijzig.
Maar welke software gebruik je daar nu voor dan? Wie weet is er wel andere narrowcastingsoftware beschikbaar die wel doet wat je wilt en ook goedkoper is.
Hoe kan ik het dan met een html / flash script aan de gang gaan? ben hier echter wel benieuwd naar.
Regel een webserver (Al dan niet lokaal, net waar je je content wil hebben staan) en laat ieder scherm een webpagina zien (die je in kioskmodus kunt draaien, zodat je gewoon een fullscreen browser hebt, zonder adresbalk e.d.).
Dan kun je een webpagina bouwen en met wat script erachter zorgen dat die de juiste content laat zien.

Of je daar flash voor moet gebruiken of iets anders hangt af van je content (en of je deze kunt converteren of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:28:
[...]
Maar welke software gebruik je daar nu voor dan? Wie weet is er wel andere narrowcastingsoftware beschikbaar die wel doet wat je wilt en ook goedkoper is.

[...]

Regel een webserver (Al dan niet lokaal, net waar je je content wil hebben staan) en laat ieder scherm een webpagina zien (die je in kioskmodus kunt draaien, zodat je gewoon een fullscreen browser hebt, zonder adresbalk e.d.).
Dan kun je een webpagina bouwen en met wat script erachter zorgen dat die de juiste content laat zien.

Of je daar flash voor moet gebruiken of iets anders hangt af van je content (en of je deze kunt converteren of niet).
Maar er moet wel veel automatisch gaan niet zodat ik elke keer iets handmatig moet aandoen toch? dat het vanzelf fullscreen gaat dat kan via script neem ik aan? en wat zijn de kosten voor een redelijk goede webserver? dit helpt me meer op weg, maar dit is dus eenmaal even een cursus html etc volgend. ook al begrijp ik dat dit niet zomaar te leren is dan duurt dat toch wel een tijdje. maar we moeten het goed kunnen leveren.

overigens is het software dat door narrowcasting al gegeven wordt aan ons automatisch bijgewerkt. zij beschikken meer dan wij dat doen zeg maar ook al kunnen we wel wat met hun software invullen maar het is niet uitgebreid mogelijk. althans we zoeken gewoon een makkelijker manier om dit soort software / projectie manier, te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je extern host kun je voor 2 tientjes per jaar al een eind komen (afhankelijk van je dataverkeer natuurlijk), maar dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je die systemen waarop je het wil laten zien aan internet hebt hangen.

En in principe kun je nagenoeg alles scripten, maar dat ligt er maar net aan hoe je dingen wil doen, en wat de eisen zijn, maar dan moet je toch wat duidelijker aangeven wat wel en niet mogelijk is (want 'reclame' is natuurlijk bijzonder breed te interpreteren, en de mogelijkheid die ik geef is er 1 van velen natuurlijk).
Of een webbased iets de beste oplossing is weet ik niet (maar zou voor mij de logische keuze zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moet alleen makkelijk te configureren zijn voor ons. dus dat wordt goed nadenken of verder gaan met narrowcasting of onze eigen webbased beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hosting heb je helemaal niet nodig. Je kan ook gewoon lokaal HTML files laden in een browser. Dat kan vanaf een interne server, maar ook gewoon met een los werkstation. Als je serverside scripting nodig hebt hoef je dat ook niet persee via het internet te laten lopen, apache met php is zo installeerd.

Ik zou dus eerst eens kijken naar HTML + javascript voor het rouleren van content, gezien je dat enkel tijd kost, en op elke machine kan doen, zonder dat je eerst dingen moet aanschaffen.

Eventueel zou PowerPoint ook nog kunnen als het moet.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RaZ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:35:
Hosting heb je helemaal niet nodig. Je kan ook gewoon lokaal HTML files laden in een browser. Dat kan vanaf een interne server, maar ook gewoon met een los werkstation. Als je serverside scripting nodig hebt hoef je dat ook niet persee via het internet te laten lopen, apache met php is zo installeerd.
Het enige nadeel is dan dat je ieder systeem waarop het moet draaien (er wordt gesproken over 8 schermen, ik denk niet dat die allemaal aan 1 pc hangen) moet beschikken over de content. Daarom leek mij het centraal neerzetten makkelijker.

En uiteraard hoef je dat niet extern te hosten, het is gewoon een van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
RaZ schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:35:

[...]
Maar 20 tot 30 euro per jaar is vrij goedkoop. Als je bijvoorbeeld stroomkosten mee gaat rekenen dan is het lokaal hosten al duurder.

Daarnaast zou ik inderdaad gebruik maken van het web om reclame te tonen. Als je dan op elk scherm/systeem dezelfde browser gebruikt ziet her er ook nog eens overal hetzelfde uit. Ook is het vrij goedkoop om het te (laten) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tja, leuk en aardig allemaal, maar ik mis toch echt nog wel een flink stuk zelfonderzoek van de topicstarter.

Ik mis in de topicstart bv. naar welke mogelijkheden allemaal gekeken is, en waarom deze niet voldeden. Verder ontbreekt in wat voor soort vorm de reclame-uiting aangeleverd wordt (videobestanden, powerpoint presentaties, statische afbeeldingen, etc.). Naar hoeveel hosts/schermen moet dit gepresenteerd worden. etc.

Dit topic gaat dan ook op slot.

De TS kan rustig een nieuw topic openen, maar houdt dan wel even rekening met mijn opmerkingen en de gang van zaken rond een goede topicstart. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.