Access Point kopen, range issue

Pagina: 1
Acties:

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-02 13:50
Beste allen,

Ik woon in een studentenflat waar ter beperking van geluidsoverlast de muren heel dik zijn. Ik woon zo'n 20 meter van de keuken af, maar heb hier nooit het draadloze netwerk op kunnen pikken. Nu gebruik ik gewoon draad.
Alles wordt via Ziggo centraal op het complex geregeld en ik heb één aansluiting die het huis binnen komt, in het verleden heb ik dacht ik wel eens direct vanuit een access point gewerkt, dus een router lijkt overbodig.

Nu wil ik dus weer terug naar wireless, maar heb een sterker bereik nodig. Iemand begon tegen mij over een omni antenne,d it verhaal klonk wel goed.

Wat kan ik nu het beste doen?

Een heel simpel en goedkoop access point kopen (wel minimaal een 54mbps lijkt me??) en daar een omni antenne opzetten (en passen die direct, of moet ik daar een kabeltje tussen hangen)?
En welke antenne zou dan voldoende moeten zijn, één van 5dbi al?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Bvd!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 09:46
Wat heb je zelf al gevonden. Je weet dat al dat je met een andere antene kan werken, misschien daar eens verder op zoeken. Zijn genoeg handleidingen hoe je wifi te versterken (legaal en illegaal).

• Polen
Dat klopt, maar ik kom er niet echt uit wat nou precies voldoende is om de storende factoren in mijn omgeving te overbruggen. In m'n andere woning heb ik een vrij simpele router, die komt toch zeker 50 meter, terwijl het bij mij amper de deur uit komt.

Zelf zo'n antenne maken ben ik niet echt technisch voor en naar verhouding teveel werk voor mij.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je nu op een kabel zit kun je toch gewoon een wireless router kopen? Kun je als nog bedraad zitten als je wilt.
En anders een switch + AP; draad in de switch en van de switch naar je AP en je vaste PC.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Polen
Maar zo'n wireless router haalt mijn keuken niet, dat is het probleem. Daarnaast hoef ik niet per se meer bedraad te zitten, in de gevallen dat ik dat wel zou willen haal ik de AP er gewoon uit.

Een repeater is ook niet echt ene optie aangezien ik in de gang naar de keuken geen stopcontact heb waar het signaal kan worden opgevangen.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het beste wat je kunt doen is een tweede AP in de keuken ophangen, zeker als de muren echt het probleem zijn.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56

donny007

Try the Nether!

Wees getroost, ik heb 3 AP's nodig voor een volledige dekking van huiskamer tot tuinhuis. Heb ik het verleden veel gepield met antennes, zendvermogen opkrikken etc. het hielp niets omdat de apparaten die ik wilde gebruiken (iPod touch, smartphone) het wel kunnen ontvangen, maar een te zwakke zender hebben om het weer terug te sturen. Range extenders zijn leuk, maar daarmee lever je wel een hoop snelheid in. De beste oplossing is het plaatsen van meerdere AP's....

/dev/null

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

The Eagle schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:25:
Als je nu op een kabel zit kun je toch gewoon een wireless router kopen? Kun je als nog bedraad zitten als je wilt.
En anders een switch + AP; draad in de switch en van de switch naar je AP en je vaste PC.
amen...... ik snap het probleem ook niet echt nee.....

Je zit nu op een kabel toch? Op die kabel kun je toch een wifi router hangen? Ergo dan heb je je wifi netwerk waar jij wilt?

( ik ga er gemakshalve vanuit dat die kabel naar jouw kamer loopt ofcourse )

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-08-2011 14:28 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 22:01
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een sterk(e) ap te nemen zoals de TP-Link TL-WR1043ND als je die dan combineert met TP-Link TL-WN822N heb je denk ik een vrij groot bereik.

Maar die kabel, haalt die momenteel jouw kamer? Want dan zou ik gewoon een wireless ap nemen welke je dan met een netwerkkabel verbindt met je desktop (als het een desktop is).

• Polen
Onderstaand de indeling van m'n woonruimte:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/biroyf.jpg

In de gang raakt het signaal dus verloren want in de keuken is het er niet meer.
Eigenlijk zou ik dus in de gang een repeater/AP ofzo moeten plaatsen, maar dat is niet mogelijk.
Ik werk overigens enkel met een laptop op deze locatie.

• alex3305
Dan zul je het toch moeten uitproberen en zou ik persoonlijk voor een 300N router met drie antennes gaan. Dan heb je vaak het beste bereik. Daarnaast als er een stopcontact is zou je met twee dezelfde routers gebruik kunnen maken van WDS, wat ervoor zorgt dat het signaal doorgezet wordt.

Ga in ieder geval niet voor 5GHz als je nu al geen signaal hebt, want dat is helemaal lastig over grote afstanden of met dikke(re) muren.

• Polen
Het is ook al een tijd terug dat ik wireless heb geprobeerd hier en dat was ook nog met een beperkte router. Ik kan zo'n ding natuurlijk gewoon terug brengen als het niet werkt, dus uitproberen kan altijd.

Suggestie voor een goede router?

Ik heb een Paradigit en MyCom in de buurt en aangezien de retour-kans vrij groot is zou ik graag bij een fysieke winkel kopen.

Ik zie bijv. deze:
ICIDU Wireless Router Wireless Gigabit Router 300N - 50 EUR

is dat een goede? Of zijn kwalitatief goede, maar goedkopere ook beschikbaar?

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is gebruik maken van een PowerLine oplossing tussen je kamer en de keuken.

Zo kun je zonder kabel trekken in ieder geval in de keuken komen met je internet.

• alex3305
Robinski schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:26:
Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is gebruik maken van een PowerLine oplossing tussen je kamer en de keuken.

Zo kun je zonder kabel trekken in ieder geval in de keuken komen met je internet.
Dat ligt overigens weer helemaal aan de kwaliteit van het elektriciteitsnetwerk. In mijn ervaring is het zo dat huizen ouder dan 40 jaar slecht werken met Homeplug. Echter is dat ook iets wat je uit moet proberen.

• Polen
Ok, heb dat ICIDU model gekocht. Die redt het niet in ieder geval :P

• Polen
Dat was overigens geen 5GHz.
Het bereik kwam, wanneer ik 'm op de drempel zette halverwege de keuken.
Ze hebben van hetzelfde merk ook een 5dbi-model, met twee antennes, gaat dat nog wat uitmaken?

Ik wil op zich ook wel voor 70 EUR zo'n WRT610N aanschaffen, maar kan ik de NAS daarmee ook buiten het netwerk bereiken?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb thuis ook op elke verdieping een access-point zodat ik overal gewoon bereik heb. Een access-point pluk je voor een 25 a 40 euro van internet af dus lijkt me dat net zo duur als gaan rommelen met extra antennes

• alex3305
Polen schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:37:
Dat was overigens geen 5GHz.
Het bereik kwam, wanneer ik 'm op de drempel zette halverwege de keuken.
Ze hebben van hetzelfde merk ook een 5dbi-model, met twee antennes, gaat dat nog wat uitmaken?

Ik wil op zich ook wel voor 70 EUR zo'n WRT610N aanschaffen, maar kan ik de NAS daarmee ook buiten het netwerk bereiken?
Waarom niet de eerder aangedragen pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND ?

Die is een stuk goedkoper en presteert retegoed! Daarnaast heeft de WRT610N niet eens externe antennes, wat meestal het bereik negatief beïnvloed.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

In lijn met wat ik eerder had aangedragen en wat raymonvdm ook oppert.

Waarom zet je niet twee APs neer.
1x in je kamer
1x in de keuken

De verbinding daartussen maak je vervolgens met een kabel, of door gebruik te maken van een powerline oplossing. alex3305 gaf al aan dat je met de powerline oplossing ook even moet kijken of het wel goed werkt.
Zelf heb ik overigens ook een oud huis en daar werkt de powerline oplossing prima voor een verbinding voor interactieve TV tussen de huiskamer en de slaapkamer aan de andere kant van het huis.

• Polen
alex3305 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:31:
[...]

Waarom niet de eerder aangedragen pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND ?

Die is een stuk goedkoper en presteert retegoed! Daarnaast heeft de WRT610N niet eens externe antennes, wat meestal het bereik negatief beïnvloed.
Omdat die geen 5GHz ondersteuning heeft, wat dus wel aangeraden wordt (de huidige heeft dat dus ook niet, maar die breng ik vanmiddag wel weer terug).

Met de powerplug oplossing zou ik drie producten aan moeten schaffen, dat gaat mij net iets te duur worden.

• donny007

donny007

Try the Nether!

5ghz is niet per definitie beter, 5ghz komt veel minder ver dan 2.4ghz.....
5ghz is alleen interessant als je heel veel 2.4ghz apparaten (magnetrons, draadloze telefoons, babyfoons, wifi routers, draadloze alarminstallaties/deurbellen etc.) om je heen hebt (bijv. als je in een grote flat woont).

Powerplugs/kabel + extra AP is de beste oplossing voor een goede dekking.

[ Voor 32% gewijzigd door donny007 op 02-08-2011 15:19 ]

/dev/null

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe lager de frequentie, hoe beter het signaal door objecten heen weet te komen.
5GHz gaat je dan ook zeker niet helpen.

offtopic:
woon je toevallig aan de Witbreuksweg op de UT campus?

🖥️ | 🚗

• Polen
Ah ok, maar dan zal die TP-Link het ook niet gaan halen. Dan lijkt er weinig anders op te zitten dan met zowel een router als een AP te werken denk ik?

En een 5dbi gaat die extra paar meter ook niet brengen?

• donny007

donny007

Try the Nether!

Waarschijnlijk niet, omdat je laptop ook voldoende zendvermogen moet hebben om te kunnen antwoorden...... in een laptop kun je de antenne's vaak niet (makkelijk) vervangen.

Tip: Kijk met een tool als inssider naar het minst gebruikte kanaal en stel daar je AP op in, dan heb je minder storing van de omliggende ap's.

[ Voor 29% gewijzigd door donny007 op 02-08-2011 15:35 ]

/dev/null

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zou via Powerline naar de keuken gaan. Er zijn Powerline sets met ingebouwde AP: http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=XAVNB2001
Pagina: 1