Op zoek naar kwaliteit closed headset met afneembare mic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pholious
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-02-2012
Ik ben al een tijd op zoek naar een closed headset (zodat niet iedereen om mij heen mee kan luisteren) met grote comfortabele schelpen. Ik luister veel muziek, en wil dan ook een groot frequentiebereik van zeg 8 tot 25000 Hz. Daarnaast wil ik ook graag dat de mic er afgehaald kan worden, staat immers een beetje vreemd om buiten op de fiets met een headset te fietsen. Maar achter mijn computertje wil ik de mic er weer opschroeven..

Heeft iemand ervaring met headsets die aan mijn omschrijving voldoen en heeft de headset een prijskaartje van 150 euro of minder? Ik zou erg blij zijn met jullie hulp!
Zelf zag ik de http://www.sennheiser.nl/...fessional-headsets_004976. Dit leek mij wel een goede koptelefoon, maar ik zie bijv. op tweakers geen reviews, iemand hier ervaring met deze headset?

Alvast bedankt,
Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Je beseft je dat die 8Hz tot 25KHz niet eens door mensen gehoord kunnen worden? 20Hz-20KHz, als je geluk hebt dan..

Die HD280 is imho een goede koptelefoon.. Wist niet dat ze ook een versie hadden met microfoontje erop. Zal waarschijnlijk ook niet heel slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je bent wel een gevaar op de weg als je daarmee fietst.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Oh, en dat. Dat ding is een gesloten koptelefoon en hij blokkeert in mijn ervaring écht veel omgevingsgeluid. Combineer dat met muziek op het nodige aantal decibellen en je hoort gewoon niets meer van de auto's om je heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pholious
@Jarpse
Ah, misschien heb ik mijn frequentiebereik iets overdreven, dat wist ik niet :) Die HD280 versie met mic is de HMD280, maar ik kon heel erg moeilijk een prijs vinden. Na een tijd zoeken vond ik hem voor een kleine 300 euro.. dat is mij iets te veel van het goede.

Jullie punt over het compleet wegvallen van het omgevingsgeluid is ook erg valide. Ik heb alleen ervaring met in-ear koptelefoontjes, maar dan deed ik vaak maar 1 dopje in zodat ik mijn omgeving nog goed kon horen. Hierbij wordt dat dus wel lastiger... Is er een goed alternatief waarbij je redelijk je omgeving kan horen maar mensen om je heen niet allemaal meeluisteren? Soms vind ik het bijvoorbeeld fijn om tijdens mijn werk muziek op te hebben, maar dan moeten de collega's naast mij er uiteraard geen last van hebben... En dan dus ook nog met afneembare mic... Gaat nog best lastig worden dit geloof ik :)

Thanks voor jullie input in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een HD25 kan je 1 oor wegdraaien. Als je dat niet doet hoor je ook niets meer. De HMD25 is de versie met mic, maar die is helemaal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 08:22
gewoon een losse desktop mic is veel handiger, ding hoeft maar 10tje ofzo te kosten en rest van je budget kun je gebruiken voor een goede koptelefoon. voor koptelefoons met microfoon betaal je nu eenmaal de hoofdprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pholious
ramonlambal schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:03:
gewoon een losse desktop mic is veel handiger, ding hoeft maar 10tje ofzo te kosten en rest van je budget kun je gebruiken voor een goede koptelefoon. voor koptelefoons met microfoon betaal je nu eenmaal de hoofdprijs
Hmmm klinkt op zich als een prima idee. Zijn er mics met goede noise cancelling? Als ik thuis achter de computer zit komt geluid van spellen etc. gewoon door mijn speakers; aangezien een losse mic vaak dichterbij de speakers staat, kan dit problemen opleveren. En klink ik zelf ook nog duidelijk als de mic wat verder weg staat? Mochten er mics bestaan die hier mee overweg kunnen, ben je echt mijn redder in nood! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je wilt een headset, maar het geluid komt door je speakers :?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pholious
Ja, omdat ik vaak tijdens het spelen op skype zit met vrienden. Het geluid van skype komt door mijn headset en het geluid van spellen komt voor de speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Pholious schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:41:
Ja, omdat ik vaak tijdens het spelen op skype zit met vrienden. Het geluid van skype komt door mijn headset en het geluid van spellen komt voor de speakers :)
Je bent je ervan bewust dat het verschrikkelijk irritant is om gamegeluiden te horen als je spreekt? Bovendien waarom? Als je een goede headset hebt is de geluidskwaliteit van speakers inferieur aan het geluid uit je headset.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pholious
Ja daar ben ik me van bewust, maar headsets met noise cancelling filteren dit weg. Tenzij het geluid abnormaal hard staat, hoor je daar niks van. Ik heb voor mijn PC de Harmon Kardon Soundsticks III (http://www.harmankardon.n...tail/soundsticks-iii.html). Ik ben weg van het geluid wat er uitkomt en vind het wel fijn om thuis niet altijd niet een koptelefoon op te zitten. Maar waarschijnlijk is noise cancelling niet goed genoeg om een desktop mic te gebruiken en dit allemaal weg te filteren.. dat is wel jammer, anders was een normale koptelefoon een hele goede optie geweest :( Ze zijn er wel, wellicht eens het proberen waard, een mic zoals http://www.logitech.com/n...s/microphones/devices/258.. werkt het niet dan ben ik 15 euro armer, daar kan ik nog wel mee leven :) Iemand ervaring met noise cancelling desktop mic's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
Pholious schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:22:
Ja daar ben ik me van bewust, maar headsets met noise cancelling filteren dit weg. Tenzij het geluid abnormaal hard staat, hoor je daar niks van. Ik heb voor mijn PC de Harmon Kardon Soundsticks III (http://www.harmankardon.n...tail/soundsticks-iii.html). Ik ben weg van het geluid wat er uitkomt en vind het wel fijn om thuis niet altijd niet een koptelefoon op te zitten. Maar waarschijnlijk is noise cancelling niet goed genoeg om een desktop mic te gebruiken en dit allemaal weg te filteren.. dat is wel jammer, anders was een normale koptelefoon een hele goede optie geweest :( Ze zijn er wel, wellicht eens het proberen waard, een mic zoals http://www.logitech.com/n...s/microphones/devices/258.. werkt het niet dan ben ik 15 euro armer, daar kan ik nog wel mee leven :) Iemand ervaring met noise cancelling desktop mic's?
toevallig heb ik deze microfoon, maar echt noise canceling is lastig hiermee, ik heb mijn spellen vaak goed hard en dan horen andere mensen wel dat ik game (wat dus best irritant is). dus ik gebruik deze samen met mijn koptelefoon. voor een desktop microfoon is het lastig om te bepalen wat "noise" is. als de speakers namelijk hard staan "ziet" hij dit als gewoon geluid en niet noise ...

ow en nog een edit, hoe wil je de speakers horen als je een closed headset neemt? dan moeten ze echt goed hard gaan ...

[ Voor 4% gewijzigd door ramonlambal op 03-08-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pholious
Ah fijn om te horen Ramon, ik heb mijn geluid niet vaak extreem hard staan. Deze mic zou dus op zich wel moeten werken. Mag ik vragen hoe ver de mic ongeveer van je mond en van de speakers af staat?

Wat betreft die closed headset ben ik eerder al tot de conclusie gekomen dat een closed headset echt teveel van 't goede is. Ik wist niet dat het ZO veel geluid afsloot. Ik zoek echt een koptelefoon waarbij ik bijv. op de fiets wel gevaarlijke situaties (als in toeters / ambulance alarm etc.) kan waarnemen. Maar ik wil niet dat mensen mijn muziek kunnen horen als ik op een normaal volume muziek luister. Ik weet nog steeds niet echt of dit mogelijk is met zulke koptelefoons. Mocht dit er zijn dan is een combinatie met een desktop mic misschien wel de perfecte oplossing voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
de mic staat op mijn bureau, tussen mijn 2 beeldschermen in/achter. het is denk ik zon halve meter. mijn speakers staan een beetje raar opgesteld dus dat is beetje lastig te zeggen :P maar ik heb dan wel grote vloerstaanders
ik denk dat het geluid wel goed komet komen als je de mic onder je beeldscherm zet, en de soundsticks breed op je bureau neerzet.
Pagina: 1