Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemd gedrag Windows 2003 Cluster/MSDTC

Pagina: 1
Acties:

• acotone777
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 15:59
Ben applicatie beheerder voor Filenet ECM (3.5.2), 1 van de Filenet componenten de Content Engine draait op een Win 2003 cluster.
Deze Content Engine draaide redelijk stabiel op het cluster, echter een maand geleden besloot men Terminal Server op beide nodes van het cluster te installeren, op 1 node werkte dit op de andere node konden niet meer dan 2 personen RDP'en (werkte dus niet) .
Na deze installatie begonnen echter ook problemen met MSDTC dat 5 of 6 keer per dag begon te crashen met event 4171:

MS DTC Transaction Manager log write failed with error %1.%0

Mijn vraag is hoe kan een TS install (Windows Component) een dergelijk effect hebben op MSDTC ? aangezien na rollback/de-install van TS het systeem weer stabiel is.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kan van alles zijn. Het eerste wat mij te binnen schiet is dat de Terminal Services role geinstalleerd wordt met "relaxed security" waardoor users rechten gaan krijgen op bepaalde keys in HKLC.

Maar goed, vertel eens wat meer over je clusteropzet (welk quorum model) en de settings waarmee Terminal Services geinstalleerd wordt.

Verder lijkt me mij een absolute no-go om gebruikers RDP toegang te geven op een cluster. :X

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• acotone777
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 15:59
Terminal Server Windows component (add/remove software)werd ge-installeerd zonder verdere security config/aanpassing.
Het is een standaard Ms Cluster 2003 (active/passive) met Filenet en Windows cluster resources.
Het idee was (management) om meer admins ,dus geen gebruikers, kans te geven om tegelijkertijd op de machine te kunnen werken.

heb een debug op MSDTC gedaan die een crashdump gaf die wees naar KERNEL32

[ Voor 10% gewijzigd door acotone777 op 01-08-2011 13:13 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

acotone777 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:12:
Het idee was (management) om meer admins ,dus geen gebruikers, kans te geven om tegelijkertijd op de machine te kunnen werken.
8)7
Je kan er met zn 3en in.
Als iemand vergeet uit te loggen kun je die eraf trappen (pech voor je werk dan, you snooze you lose).
Daarnaast heeft RD Admin mode nogal wat verschillen ten opzichte van RDS (andere memory allocatie en securitywise)

Maar RDS (Terminal Services Application mode zoals het vroegah heette) enablen omdat je wat meer admins nodig hebt doet mij - naast de koude rillingen bezorgen - denken dat er iemand wat cluecookies moet gaan eten.

Nodig je management voor een lunch uit ;)

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 02-08-2011 10:49 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device