Tip meuktracker - Item: Catalyst Driver.

Pagina: 1
Acties:

• Yezpahr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Hai redactie.

Ik kom bij de graka-driversectie van de meuktracker veel posts tegen die alleen gaan over vage problemen die nooit bij een fresh install-scenario opdoemen.
Het lijkt me stug dat ATi of nVidia zo onnozel is dat, elke release weer, er alleen maar meer problemen opkomen dan weggaan.

Daarom denk ik dat een simpele "3-step-solution"-tutorial wel op zijn plaats is bij de intro van een graka-driver.

Neem bijvoorbeeld Driversweeper. Er zijn meerdere, maar noem maar geen productnamen, laat hun zelf maar 1 uitplukken uit de meuktracker :P.

Voorbeeldzin:
"Wegens veel voorkomende fouten tijdens een normale installatie van een videokaart driver, is het zeer wenselijk eerst de volgende stappen uit te voeren:
1. Deïnstalleer de driver onder safe-mode.
2. Verwijder de driver met een [abbr:<Hier link naar meuktracker>]programmaatje[/abbr].
3. Reboot naar <jouw OS> en installeer de driver.
"

Hoe het eruit komt te zien of dat het een one-liner word, moeten jullie weten, maar het lijkt me zeer verstandig het even te melden in een intro van een videokaart-driver.

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 08:35

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Volgens mij de doelstelling van de Meuktracker om interessante software, firmware en drivers onder de aandacht te brengen en natuurlijk nieuwe releases daarvan. Technische problemen kunnen denk ik het beste op het forum besproken worden.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).