Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Sharepoint explorer mode traag i.c.m. Virtualbox

Pagina: 1
Acties:

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Wij gebruiken 'hosted sharepoint', wat in principe allemaal prima werkt. Nu zit ik met het volgende:

Wanneer VirtualBox is geinstalleerd (www.virtualbox.org), is de performance van het browsen van sharepoint (in explorer modus) daarna ronduit triest te noemen (openen van 40Kb PDF duurt +/- 2 minuten, doorklikken naar een folder +/- 3 minuten).

Wanneer ik de host-only network adapter van VirtualBox uitschakel, is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Dit probleem treedt op meerdere (in ieder geval twee) system op.

Wat feitjes:
- Beide clients zijn Windows 7 clients (x64)
- Via kabel of draadloos maakt niet uit
- Uitschakelen van dingen als 'file and printer sharing' op de host-only adapter maakt niets uit

Heeft iemand ervaring met dit (of iets vergelijkbaars)?

• Tegenstrever
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03-2023
Ik heb ooit vertraging gehad omdat de proxy instellingen op 'automatic' stonden.
Na deze uit te zetten ginge het browsen zoals het hoort. Dat zou je misschien kunnen proberen.

IE6-9 > Tools > Internet Options > Connections > LAN Settings > "Automatic detect settings"

Deze moet je uit zetten.

Hopelijk werkt dit voor je.

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Tegenstrever schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:48:
Ik heb ooit vertraging gehad omdat de proxy instellingen op 'automatic' stonden.
Na deze uit te zetten ginge het browsen zoals het hoort. Dat zou je misschien kunnen proberen.

IE6-9 > Tools > Internet Options > Connections > LAN Settings > "Automatic detect settings"

Deze moet je uit zetten.

Hopelijk werkt dit voor je.
Magisch hoe dat het probleem kan oplossen...thanks!