WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[Win7] Sharepoint explorer mode traag i.c.m. Virtualbox

Pagina: 1
Acties:

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Wij gebruiken 'hosted sharepoint', wat in principe allemaal prima werkt. Nu zit ik met het volgende:

Wanneer VirtualBox is geinstalleerd (www.virtualbox.org), is de performance van het browsen van sharepoint (in explorer modus) daarna ronduit triest te noemen (openen van 40Kb PDF duurt +/- 2 minuten, doorklikken naar een folder +/- 3 minuten).

Wanneer ik de host-only network adapter van VirtualBox uitschakel, is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Dit probleem treedt op meerdere (in ieder geval twee) system op.

Wat feitjes:
- Beide clients zijn Windows 7 clients (x64)
- Via kabel of draadloos maakt niet uit
- Uitschakelen van dingen als 'file and printer sharing' op de host-only adapter maakt niets uit

Heeft iemand ervaring met dit (of iets vergelijkbaars)?

• Tegenstrever
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 22:39
Ik heb ooit vertraging gehad omdat de proxy instellingen op 'automatic' stonden.
Na deze uit te zetten ginge het browsen zoals het hoort. Dat zou je misschien kunnen proberen.

IE6-9 > Tools > Internet Options > Connections > LAN Settings > "Automatic detect settings"

Deze moet je uit zetten.

Hopelijk werkt dit voor je.

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Tegenstrever schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:48:
Ik heb ooit vertraging gehad omdat de proxy instellingen op 'automatic' stonden.
Na deze uit te zetten ginge het browsen zoals het hoort. Dat zou je misschien kunnen proberen.

IE6-9 > Tools > Internet Options > Connections > LAN Settings > "Automatic detect settings"

Deze moet je uit zetten.

Hopelijk werkt dit voor je.
Magisch hoe dat het probleem kan oplossen...thanks!