Toon posts:

Snelheid Wlan op camping verhogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wij gaan binnenkort op vakantie, en nu is er op de camping WLAN.
Bestaan er mogelijkheden om de snelheid van dat signaal te verhogen op de laptop?

Ik heb wel gegoogeld naar bv een wlan adapter. Maar ik ben er niet uit of dan de snelheid omhoog gaat of dat alleen het Wlan-signaal beter opgepikt wordt (zonder dat de snelheid omhoog gaat).

iemand een idee of ik op de een of andere manier via livestreams mijn favo voetbalclubje blijven volgen. Of zijn livestreams sowieso niet te volgen met Wlan ?

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-02 11:19
De snelheid zal door een wlan repeater niet omhoog gaan, ervan uitgaande dat je de wlan repeater op de zelfde plek zet als waar je camping plek zet, zet je deze bv. halverwege tussen router en campingplek dan kun je op je computer een snelheidswinst ervaren, uiteraard veranderd niet de daadwerkelijke snelheid (ik bedoel hiermee de maximale mogelijke snelheid van het netwerk).

Wel denk ik dat het lastig wordt om zonder medewerking van de campingeigenaar een repeater toe te voegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Onoffon op 01-08-2011 09:12 ]

Just a simple thought....

Verwijderd

Topicstarter
Onoffon,

Heel erg bedankt voor je snelle antwoord !
Dan maar hopen dat het signaal sterk én snel genoeg is voor livestreams.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Zou ik niet van uit gaan. Camping hier haal ik in het begin 8kb per seconde, later 120. Waarom heb je het overigens nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door 50Miles op 01-08-2011 09:27 ]

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door TheMe op 01-08-2011 09:22 ]

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ?
Wat ik al zei, ik wil graag in die 3 weken buitenland mijn favo clubje graag blijven volgen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 13:24
50Miles schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:21:
Zou ik niet van uit gaan. Camping hier haal ik in het begin 8kb per seconde, later 120. Waarom heb je het overigens nodig?
Als ik zie hoe het weer de laatste tijd hier is, is een laptop met internet geen overbodige luxe :Y)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wanneer je singaal slecht is zal je snelheid omlaag gaan. Als je singaal goed is valt er weinig aan te doen

Beter probeer je bij slecht singaal een richtantenne (e.g. een wifi yagi) op een paal als je je ontvangt wil verbeteren.

Iperf

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:59:
Hoi,

Wij gaan binnenkort op vakantie, en nu is er op de camping WLAN.
Bestaan er mogelijkheden om de snelheid van dat signaal te verhogen op de laptop?

Ik heb wel gegoogeld naar bv een wlan adapter. Maar ik ben er niet uit of dan de snelheid omhoog gaat of dat alleen het Wlan-signaal beter opgepikt wordt (zonder dat de snelheid omhoog gaat).

iemand een idee of ik op de een of andere manier via livestreams mijn favo voetbalclubje blijven volgen. Of zijn livestreams sowieso niet te volgen met Wlan ?
Het geen wat het meest belangrijk is hierbij is.

Wat voor WLAN netwerk is er op de camping?
Hoe snel is dit netwerk, en hoe snel is de (vaste)lijn hierachter?

Je bent namelijk voornamelijk afhankelijk van deze factoren.
Als bijv. op de camping een 802.11b netwerk aanwezig is, is de maximale snelheid 11 Mbit/s over de draadloze link. Als er een 802.11n netwerk aanwezig is, kan de maximale snelheid best 300 Mbit/s zijn (afhankelijk van de gebruikte apparatuur enz)

Om de meest optimale snelheid te halen, zul je moeten zorgen dat je in de buurt van het WLAN punt moeten gaan zitten om zo een optimaal signaal te krijgen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1