Toon posts:

Welke WC koelingsset voor beginner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een geheel moddings systeem gaan maken maar omdat ik dit nog nooit gedaan heb wil ik de eerste kast een beetje "low" budget houden.

Ik wil in dit systeem een WC systeem verwerken en dan hoeft niet perse de videokaart mee gekoelt te worden maar moet wel qua looks iets hebben.

Ik ken niet veel computerzaken die zoiets verkopen en dacht ik vraag het gewoon hier.

Wie weet een computerzaak die een leuke set te koop heeft die qua looks ook iets heeft?
Desnoods heeft iemand thuis nog iets leuks liggen die het van de hand wil doen?

Alvast bedankt voor jullie informatie.

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
Highflow.nl
anders van ebay en uit het buiteland

Verwijderd

Freezing Hardware is ook erg goed. :) Heeft ook wat kant en klare setjes die je zo kan inbouwen en aansluiten. Zitten fittingen en alles bij.

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-01 16:27
http://shop.aquacomputer.de/index.php?cPath=7_8

erg mooi sets wel uit duitsland

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag de Corsair H60 gekocht en die ga ik uitbreiden met losse onderdelen.

Heb heel wat tips en dergelijke gehad van mensen hier

Verwijderd

dan had je beter helemaal van scratch kunnen beginnen. Een H60 verbeunen zal waarschijnlijk nooit hetzelfde effect hebben als een echte set :)

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Nou.... JBKapirossi had een verbouwde H50 en dat ding presteerde behoorlijk goed. Als je bereid bent een hoop werk erin te steken (lappen, custom fittingen, slang, vulmechanisme) blijkt dat het een best aardig alternatief is voor volledige custom loop :)

Maar om enkel een H60 als waterkoeling te bestempelen, dat vind ik ver gaan :/

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Singular1ty schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:58:
Maar om enkel een H60 als waterkoeling te bestempelen, dat vind ik ver gaan :/
In wezen mag je dan niks waterkoeling noemen he...

Maar TS, waarom kijk je niet even naar de EK-Kits op Highflow? Hoef je inderdaad geen H60 te gaan verneuken, wat gewoon een slechte keus is geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al contact gehad met de mensen van Highflow en er zal een geheel nieuwe set in komen.

De H60 noem ik wel waterkoeling.
Het is ook zo.

Ik zal hem niet gaan verbouwen maar plaatsen in me 2e pc.
Wat er in de WC kast komt is nog niet bekend maar komt goed.

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-01 11:32

faust2016

You yes have my shirt

Blue-Tiger schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:01:
In wezen mag je dan niks waterkoeling noemen he...
Het principe is hetzelfde, maar als je het vergelijkt met een volledige custom loop moet ik Singular1ty gelijk geven.. Dan is zo'n H60 een veredelde luchtkoeler.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

faust2016 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:12:
[...]

Het principe is hetzelfde, maar als je het vergelijkt met een volledige custom loop moet ik Singular1ty gelijk geven.. Dan is zo'n H60 een veredelde luchtkoeler.
Ik ben alleen maar heel precies, water is het transportmiddel voor de warmte net als de heatpipes het zijn bij conventionele luchtkoelers. Uiteindelijk wordt alle warmte toch afgegeven aan de lucht door de radiator(en) enzovoorts. :)

Verwijderd

Voor een beginde watercooling fanaat zou ik zo een EK-setje aanraden. Dat is voor cpu alleen maar je kan daar zeer gemakelijk ne gpu blok tussen steken.

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:21
Heb sinds kort een set van EK gekocht en ingebouwd in mijn systeem. Dit heb ik besteld bij highflow.nl

Ik moet zeggen dit is een leuke set die ook goed koelt. In mijn kamer waar het rond de 25 graden is word mijn 930 @ 4Ghz en 1.2250 vcore op 100% niet warmer als 55-60 graden :)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Pagina: 1