Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of dit de goede plaats is om dit te posten. Mocht het verkeerd zijn verplaats het maar naar de goede plaats.

Ik weet niet hoe ik mijn kabels in moet delen voor het aansluiten van mijn tv/xbox/tele2-kastje en home cinema set.

Ik heb de volgende apparaten:

Daewoo Televise:
TV-inScartScart

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/3197/imag0157p.th.jpg

Tele2 Interactieve TV-kastje
AV/out naar scartSPDIFHDMIUSBEthernet

Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/9692/imag0159gq.th.jpg

JVC HomeCinemaSet THS11
AV-outAntenna
- AM ext
- AM Loop
- FM750 COax

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/8369/imag0162f.th.jpg

XBOX 360
S/PDIFA-VAUX(Kinect)
HDMIEthernet

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/6867/imag0168c.th.jpg

Nu wil ik deze apparaten zo aansluiten dat ik het geluid van deze apparaten over de homecinemaset gaan.

Kan iemand mij aangeven hoe ik dit zou kunnen doen? En welke kabels ik waarschijnlijk nodig heb?

Alvast Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Gertjuhjan op 01-08-2011 04:01 ]

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
Ik kan je niet direct helpen. Maar: Pak een groot vel papier en zet daarop vier rechthoeken. Laat eromheen wel veel ruimte over. Pak kleurtjes/stiften/iets dergelijks. Bepaal voor elke box wat het is en of er signalen in of uit moeten. dan teken je met de stiften (audio en video in aparte kleurtjes) lijnen met pijlen tussen. Daarna ga je kijken of dat kan.

Mijn idee: av muurkastje --> antennekastje --> tv <-- xbox --> homecinema

En verder homecinema <--> tv (heen beeld en geluid, terug van tv alleen geluid)

Ik neem tenminste aan dat je met je homecinemaset niet wil opnemen.

edit: zit er niet toevallig ook een koptelefoonaansluiting op je tv? Kan misschien ook bruikbaar zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door wheez50 op 01-08-2011 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
wheez50 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 04:16:
Ik kan je niet direct helpen. Maar: Pak een groot vel papier en zet daarop vier rechthoeken. Laat eromheen wel veel ruimte over. Pak kleurtjes/stiften/iets dergelijks. Bepaal voor elke box wat het is en of er signalen in of uit moeten. dan teken je met de stiften (audio en video in aparte kleurtjes) lijnen met pijlen tussen. Daarna ga je kijken of dat kan.

Mijn idee: av muurkastje --> antennekastje --> tv <-- xbox --> homecinema

En verder homecinema <--> tv (heen beeld en geluid, terug van tv alleen geluid)

Ik neem tenminste aan dat je met je homecinemaset niet wil opnemen.

edit: zit er niet toevallig ook een koptelefoonaansluiting op je tv? Kan misschien ook bruikbaar zijn...
Helaas weet ik niet hoe ik het aan kan sluiten met welke kabels. Omdat ik nog nooit heb gewerkt met de spdif aansluitingen en de moeilijkheid is volgens mij het beperkaantal aansluitingen op de homecinemaset.

De homecinemaset behoeft niet op te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Als dat echt alle aansluitingen op je home cinema zijn, dan gaat dit helaas niet werken. Je setje is daar veel te beperkt voor. Je moet 2 optische (S/PDIF) ingangen hebben, en die heb je niet. Als er een stereo ingangetje op je HC zit, dan kun je eventueel vanuit je televisie (hoofdtelefoon uitgang) naar je HC, maar dan heb je uitsluitend stereo geluid.

Enige advies is dus een nieuwe home cinema.

@ wheez50:

De THS11 kan helemaal niet opnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 01-08-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:01

FeaR

In GoT we trust

Gertjuhjan schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 03:57:
Nu wil ik deze apparaten zo aansluiten dat ik het geluid van deze apparaten over de homecinemaset gaan.
De JVC 5.1 heeft één SCART en één hoofdtelefoon uit meer niet. De enige manier waarop dit zou kunnen werken is als de Daewoo TV via SCART audio terug kan sturen. Echter is dat veelal beperkt tot enkele ondersteunde kanalen en alleen bepaalde audio. Een 5.1 set moet ook over ingangen beschikken om andere apparaten op aan te sluiten.

Verder is zowel de TV als de JVC dermate verouderd dat aansluiten gewoon lastig wordt of bijna niet mogelijk is. Sowieso kan je nooit alles op de TV aansluiten aangezien je drie apparaten hebt en - volgens jouw omschrijving - heeft de TV maar twee ingangen. Enige wat je kan doen is alles ook via SCART aansluiten aangezien de TV niet meer ingangen heeft. Sowieso zonde van de XBox aangezien die alles in 720p/1080p uit kan sturen en een dergelijke TV maximaal 480p is.

Dit wordt een nieuwe home cinema kopen met optische ingangen zodat zowel de XBox als de Tele 2 aangesloten kunnen worden voor het geluid. Je blijft dan echter nog steeds zitten met het feit dat je drie apparaten hebt en maar twee ingangen op de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zou ik ook gelijk een nieuwe TV doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
bram1984 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:50:
Zou ik ook gelijk een nieuwe TV doen. :)
Als dit kon dan had ik dat allang gedaan.

Ik heb vroeger digitenne gehad(voor tele 2) en daar kon ik wel 3 apparaten aansluiten via het kastje van digitenne
(digitenne zat ook een scart-in aansluiting op.)

Maar er zijn dus geen kabels die dit kunnen behelpen?

Ik weet wel als ik een scart splitter gebruik verneuk ik het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nee, je HC heeft gewoon te weinig aansluitingen. Geen kabel die dat kan verhelpen.
Pagina: 1