Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe printer; Meer lawaai dan mijn oude?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een nieuwe kleurenlaserprinter gekocht, namelijk de HP CP2025DN.

Nu vroeg ik me af of het normaal is dat deze kleurenlaserprinter meer lawaai maakt dan mijn oude zwart-wit laserprinter (HP Laserjet 1015) :?

Volgens de specificaties zou de zwart-wit laserprinter HP 1015: +/- 62db produceren en de kleurenlaserprinter HP CP2025DN: +/- 53db.

Nochtans maakt de kleurenlaserprinter met zijn +/- 53db meer lawaai dan mijn oude zwart-wit laserprinter met zijn +/- 62db :?

In de energiebesparende modus: zijn ze beiden vrijwel onhoorbaar.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 16:31
De winkel bellen dat de printer teveel lawaai maakt en of je dit kunt testen in de winkel en dan eventueel omruilen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

alex3305 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:18:
De winkel bellen dat de printer teveel lawaai maakt en of je dit kunt testen in de winkel en dan eventueel omruilen?
En toen kwam je erachter dan de oude printer gewoon stiller dan de specs was :P
(kan ook he)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou verwachten dat nieuwe modellen/printers toch stiller worden, he.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 21:43

Grvy

Bot

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:29:
Er is de afgelopen 10 jaar echt.. NIKS gedaan aan printer technologie. Een printer van 10 jaar terug doet het nog steeds net zo waardeloos als het nieuwste van het nieuwste. ;)

Dit is een account.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:29:
Waarom? het gaat erom dat het geluidsniveau acceptabel is. een kleurenprinter doorgaans heeft meer bewegende onderdelen dan een zwart wit. uiteindelijk gaat het allemaal om centjes en concurentie. waarbij klanten vaak niet op het geluidsniveau meer letten.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik niet tevreden met een pruttelende print/bak naast mijn computer :(
Ik zal me moeten richten tot de winkel om deze printer te vergelijken met ander printers.

• alex3305
  • Laatst online: 28-11 16:31
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:49:
Helaas ben ik niet tevreden met een pruttelende print/bak naast mijn computer :(
Ik zal me moeten richten tot de winkel om deze printer te vergelijken met ander printers.
Maar print je dan zoveel dat je er echt last van hebt? Mijn Xerox Phaser is relatief ontzettend luidruchtig maar die paar printjes per week storen me niet echt.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08

ralpje

Deugpopje

Je nieuwe printer heeft een duplex-unit en het zou best kunnen dat 'ie daarom meer geluid maakt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn Xerox Phaser 6130 maakt ook echt vele male meer herrie dan die HP machines. Moet je eens voor de gein een Oki nemen. De MB470 blaast gewoon op 35/45 db nog 5 min na in een stille ruimte!! Net een afzuigkap. Dat ding heeft bijna letterlijk boven het balkon gehangen en nu weer HP AiO die meteen stilte gaf want als je print hoor je deze en dan meteen 0db. wat een verademing.

[ Voor 7% gewijzigd door itsalex op 01-08-2011 14:03 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe hard of zacht het geluid de printer maakt tijdens het printen is moeilijk te bepalen, zonder een referentietoestel of decibelmeter.
Wat ik wel kan zeggen is dat mijn nieuwe printer tijdens het printen veel meer lawaai maakt als mijn oude :(
en dit klopt niet volgens de technische kaart.

Ook zag ik nergens in reviews en bij gebruikers vermeld staan, dat het geluid als storend wordt ervaren :?
Demo: Youtube
Review

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 18:40 ]

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die Canon LBP7200Cdn die hier sinds anderhalve maand staat maakt ook lawaai met het afdrukken, maar storend vind ik het niet.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb sinds kort een Samsung CLP325W. Nergens last van, doet zijn werk met een niet meer dan normaal geluidsniveau en houdt zich daarna eigenlijk meteen angstvallig koest. Vergeet hem regelmatig uit te zetten, denk dat dat een goede indicator is :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat heb ik hiet ook, dan zie ik ineens het LEDje branden van de printer.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag even op het werk naar enkele HP zwart-wit laserprinters geluisterd die aan het printen waren.
Deze waren allen stiller dan het exemplaar dat ik nu thuis heb staan.

Daarstraks heb ik met de winkel contact opgenomen en men zou deze omruilen voor een nieuw en zelfde exemplaar :)
Hopenlijk is die dan stiller :?

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 16:13
zwart-wit laser printers zijn stiller dan de kleuren variant, heb hier verschillende modellen van zowel kleur en zwart-wit staan. en dit is gewoon een feit

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zeggen de technische kaarten het in mijn geval dan anders :?
Ik zou zeggen, zet mijn printer eens naast die van jou om het verschil te horen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2011 21:32 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:28:
Waarom zeggen de technische kaarten het in mijn geval dan anders :?
Ja waarom, omdat een product tijdens productie soms wel een technische veranderingen ondergaat.
en die optie van een duplexer is afhankelijk van de printer wat extra draaiende mechaniek

En je hebt het net zelf ervaren notabene

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 01-08-2011 21:34 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
De omruiling van de printer zal morgen gebeuren voor een stiller exemplaar.
Hopelijk is het probleem dan ook opgelost :)

De keuze zal tussen de HP CP2025dn of de Xerox 6500dn vallen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
De HP printer is intussen omgeruild voor een Xerox 6500dn.

Deze link geeft een vergelijk tussen beiden printers, dan weet je ook waarom ik voor de Xerox ben gegaan :)
Pagina: 1