Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
Hallo mede Tweakers.

Vanavond was ik met mijn router instellingen bezig toen ik per ongeluk ook de NAT uitgeschakelde op de router.
Sinds dien werkt de router niet meer!
Het enige wat deze doet is de lampjes hard laten knipperen.
Hier een filmpje ervan: KLIK
Resetten van de router werkt ook niet!
Onder op de router staat: 2sec de knop indrukken voor WPS, 10sec voor reset en 15sec voor reset to factory defaults, maar al houd ik die knop 300sec in, er gebeurt niks!
Het gaat om een Sitecom WL342 router.

Verder komen op een van de aangesloten pc's 2 meldingen:
Een van de netwerk kabels is niet aangesloten, en daarna deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Dit wisselt elkaar de hele tijd af, en bovendien is die pop-up ook nog irritant :|

Ook krijg ik een apipa ip-adres, en geen default gateway.
In de browser surfen naar 192.168.0.1 werkt dus niet!

Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen en weer gewoon internet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik neem aan dat je ook even zonder stroom hebt gezet ?

Anders zou ik hem even naar de winkel brengen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Heb 'm wel even van de stroom af gehad aangezien ik 'm niet gereset kreeg.
Naar de winkel brengen is geen optie, heb hem gekocht van een mede tweaker, ik kan hem wel even vragen of hij de 10jaar garantie aangemeld heeft, en morgen anders even met de Sitecom helpdesk bellen.
Maar misschien dat iemand zo al een idee heeft hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik meestal doe, is dan gewoon doorlusse als switch (is het nu eigenlijk)
en dan benaderen via het standaard IP (vaak lukt dat dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Ik heb contact opgenomen met Sitecom.

Een vriendelijke half engelse meneer vertelde mij in het kort: Aangezien je niet kunt resetten en geen IP krijg is je router defect, je MOET een aankoopbewijs hebben voor de garantie, en als de router minder dan 2jaar oud is MOET hij terug naar de winkel, en ouder als 2jaar met 10jaar warranty geactiveerd KUN je hem rechtstreeks naar ons terugsturen.

Dit vind ik echt belachelijk want ik heb vaker aan de hand van serienummers hardware terug gestuurd, rechtstreeks naar de fabrikant!

Alles komt nu dus aan op een van onze mede Tweakers, hopelijk kan hij me wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niks belachelijk aan het is een service van andere fabrikanten. geen verplichting voor sitecom
en een aankoopbewijs is op zich normaal

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
wel als je altijd alles aan de hand van serienummers hebt gedaan.
Heb zelf in een computerwinkel gewerkt, ook daar ging alles aan de hand van serienummers, naar elke fabrikant.
Aankoop bewijs wordt alleen gebruikt om ervoor te zorgen dat klanten ook naar de winkel terug gaan waar ze hun product hebben aangeschat, zodat winkels niet met retourneringen zitten die zijn aangeschaft bij de concurent.
achja, hopelijk wordt dit alsnog opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

allure

Titaan fase 2/3

En als je je pc op een statisch adres instelt en dan naar het adres van je router toe gaat met je browser?

Kun je dan wel in de interface? Mischien kun je hier terug naar de fabriekswaarden of de laatste firmware terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Ik krijg geen IP.
Als ik de router aansluit is alles wat ik krijg: IP Adres verkrijgen, en als ik dan een IPConfig uitvoer in de CMD, dan krijg ik : IP: 0.0.0.0 en Subnetmasker : 0.0.0.0 , geen Default Gateway.
Inloggen op de router gaat niet.
Resetten kan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:49

allure

Titaan fase 2/3

Vandaar ook het instellen van t statische ip, gewoon tijdelijk een ip-adres instellen welke binnen de range van de router valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Stel op je pc is het ip 192.168.1.2 in en probeer 192.168.1.1 te benaderen, werkt dit?

Zo niet, dan kun je er vrijwel zeker ven zijn dat de firmware op een of andere manier corrupt is geraakt (omdat resetten naar defaults ook niet werkt), dit kun je laten repareren of zelf oplossen door aan de juiste headers een seriële kabel te solderen en via TFTP de firmware te flashen (zo heb ik wel is een Linksys WRT320N gefixt na een foute DDWRT flash).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
donny007 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:20:
Stel op je pc is het ip 192.168.1.2 in en probeer 192.168.1.1 te benaderen, werkt dit?

Zo niet, dan kun je er vrijwel zeker ven zijn dat de firmware op een of andere manier corrupt is geraakt (omdat resetten naar defaults ook niet werkt), dit kun je laten repareren of zelf oplossen door aan de juiste headers een seriële kabel te solderen en via TFTP de firmware te flashen (zo heb ik wel is een Linksys WRT320N gefixt na een foute DDWRT flash).
Geprobeert.
Dit werkt niet.
Sitecom's standaard IP is 192.168.0.1 dus mijn PC ingesteld op 192.168.0.2 en geprobeerd de router te benaderen door naar 192.168.0.1 te gaan maar dit werkt niet.
Dat laatste wil ik zelf niet aan beginnen, dat gaat zeker weten fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vinny1994 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:03:
wel als je altijd alles aan de hand van serienummers hebt gedaan.
Heb zelf in een computerwinkel gewerkt, ook daar ging alles aan de hand van serienummers, naar elke fabrikant.
Aankoop bewijs wordt alleen gebruikt om ervoor te zorgen dat klanten ook naar de winkel terug gaan waar ze hun product hebben aangeschat, zodat winkels niet met retourneringen zitten die zijn aangeschaft bij de concurent.
achja, hopelijk wordt dit alsnog opgelost.
Iets andere relatie he, de fabrikant weet wel welke serienummers er geleverd zijn aan welke winkelketen/groothandel en wanneer, en is zodoende in staat om het te controleren.

Kun je geen contact opnemer met de verkoper voor een bon, het zij de originele, hetzij gewoon een bon van hem.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
fish schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:00:
[...]

Iets andere relatie he, de fabrikant weet wel welke serienummers er geleverd zijn aan welke winkelketen/groothandel en wanneer, en is zodoende in staat om het te controleren.

Kun je geen contact opnemer met de verkoper voor een bon, het zij de originele, hetzij gewoon een bon van hem.
Ik heb inderdaad contact opgenomen met de Tweaker die mij de router verkocht heeft.
Ik wacht nog steeds op een DM van hem.
Hopelijk wilt hij me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Heb een DM gekregen van de tweaker.
Hij heeft de router ook van iemand gekocht en gaat achter het aankoop bewijs aan :)
Gelukkig bestaan er nog eerlijke mensen op deze wereld. :)
Pagina: 1