Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asrock ion 3d 152d mini media pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Zoek al tijden een leuke media player en op aanraden van een kennis en wat revieuws hier een daar heb ik de Asrock ion 3d 152d mini media pc gekocht om HD films te kunnen kijken.
Nu is het zo dat als ik HD films afspeel het beeld schokt en hapert, ik lees veel over overclocking e.d. maar is dit echt nodig?
Ik ben zelf een hobby/amateur computer liefhebber en misschien kan iemand zijn ervaring met dit apperaat delen over instellingen e.d.
Ik hoop dat het uberhaupt kan want anders heb ik toch echt wat verkeerds gekocht :-(

Mvgr Ramon

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 08:48

dodo79

witte dikke tonnie

Ikzelf heb een asrock ion 330 die wat jaartjes ouder, maar vloeiend full hd speelt.
Dus het ligt niet aan de hardware.

Blijft over drivers (alles up to date?)
En de codecs die je gebruikt (gebruik bij voorkeur media player classic home cinema)
Bij MPCHC zitten de codecs er al in, dus lekker makkelijk :)

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus de hardware zou goed moeten wezen bergijp ik dus, dat is al een gerust stelling :-).
Heb MPCHC versie HC 64bit (x64) v1.5.2.3456 er op staan met codecs maar nog steeds haperen.
Drivers zijn naar mijn weten up to date als ik op de Asrock site kijk.

• RovloSQL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56
Ik heb hetzelfde apparaat en kan prima HD content afspelen. Je moet echter wel hardware acceleratie inschakelen voor vloeiend beeld. Ik gebruik zelf XBMC op Ubuntu dus ik heb geen ervaring met
MPCHC maar het onderstaande linkje kan je vast helpen:
http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html

Ik heb ook nog heel even XBMC op Windows gedraaid en ook daar moest ik DXVA inschakelen om HD content vloeiend af te kunnen spelen...

[ Voor 16% gewijzigd door RovloSQL op 31-07-2011 22:47 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
In MPC:HC moet je dan wel de EVR (of null) output kiezen om DXVA te krijgen, anders werkt het niet. Geen codecs heb je hiervoor nodig trouwens, wel DirectX 9. In VLC moet je DXVA/Hardwareversnelling aanzetten om gebruik te maken van ingebouwde grafische kaart en bij XBMC heet het ook DXVA.

Daarnaast moet je natuurlijk wel de juiste nVidia drivers geïnstalleerd hebben. Kijk ook even bij apparaatbeheer of dit allemaal goed is. Zelf gebruik ik altijd de drivers van nVidia zelf in plaats van de drivers van ASRock. Wat je ook nog kunt proberen is om te kijken of de display frequentie (vernieuwingssnelheid) wel goed staat ingesteld. Bij voorkeur of 60Hz (of 50Hz).

Zelf heb ik ook de ION 330 Pro en daarbij heb ik nog nooit problemen gehad met hardwarematige video.

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik u allen bedanken _/-\o_ , het was inderdaad de instelling van EVR en DXVA!

draaid nu top, ben er helemaal blij mee! :)

mrvr Ramon
Pagina: 1