Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win XP] NTLDR ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 21:15
Ik heb hier een oude pc staan die ik weer wil gaan gebruiken. De Ubuntu versie die er op stond kon ik niet meer updaten en dus besloten om windows te installeren (was ik sowieso van plan). Oke cd er in, formatteren en installeren. Nadat alle bestanden waren gekopieerd startte de pc opnieuw op. Vervolgens kreeg ik toen de melding "NTLDR ontbreekt". Op internet kwam ik dus een aantal oplossingen tegen:

- Copy E:\i386\ntldr c:\
- Copy E:\i386\ntdetect.com c:\
- fixmbr
- fixboot

Daarnaast ook nog de boot volgorde aangepast en ook hetgeen wat hier staat uitgevoerd. Geen van de bovenstaande oplossing werkt en ik heb geen idee meer wat ik nog verder zou kunnen uitvoeren
Iemand een idee

Alvast bedankt voor de hulp ;)

• Tegenstrever
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03-2023
Heb je alle partities op de schijf al verwijderd en opnieuw aangemaakt?
Wat voor partities heb je aangemaakt?
Heb je dit via de setup van Windows gedaan of heb je dit via een ander OS gedaan?

• michel3vb
Ik heb via de setup van windows alle partities verwijderd.
En vervolgens 1 nieuwe aangemaakt en daar windows op geinstalleerd

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als het een clean install is, is het dan inmiddels niet makkelijker/sneller om de installatie een keer over te doen? :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
michel3vb schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:24:
Nadat alle bestanden waren gekopieerd startte de pc opnieuw op. Vervolgens kreeg ik toen de melding "NTLDR ontbreekt".
Heb je in de tussentijd nog wel een schermpje van de setup gehad of iets dergelijks? Normaal volgt na het kopiëren een reboot waarna je de daadwerkelijke setup voor je neus krijgt. Instellen van de taal, gebruikers, invoeren van je key. Dat soort werk. Heb je dat ook gehad? Dat kan ik uit je verhaal niet naar voren halen namelijk.

Desktop | Server | Laptop

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
NTLDR staat er wel degelijk alleen kan de bootmanager hem niet vinden.
Resten van de Linux bootloader veroorzaken dit. Je kunt proberen met een partitiemanager op een bootdisk alle partities en MBR's te resetten, maar zelfs dit werkt niet altijd (bij mij).
Wat bij mij wel altijd werkt is disk naar disk klonen vanaf een werkende Windows harde schijf. Dan opnieuw installeren en dan boot het wel.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• michel3vb
@Bastiaan: ik heb de installatie al meerdere malen overnieuw gedaan...maakt niet uit
@Rupie: Na het kopiëren inderdaad een reboot en dan krijg ik al het verhaal van NTLDR ontbreekt. Ik krijg het setup menu (met taal, tijd etc) dus niet te zien!
@Obelink: denk dat het inderdaad resten van Ubuntu zijn die voor het probleem zorgen. Ik zal even kijken of ik met een partitiemanager het werkend krijg...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meh. restantje van GRUB zeker.

Als je toch nog niks kunt doen:
pak dan een bootDVD van Windows 7 of 2008 (trial versie kun je zo downloaden bij MS) en gebruik diskpart.(recovery environment, commandprompt openen en diskpart intikken)

met de commando's
list disk
Select disk <nummer>
clean

verwijder je echt alle info ook uit de MBR.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 01-08-2011 16:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• michel3vb
yes het werkt :)
Hetgeen wat alt-92 beschrijft is de oplossing voor mij!
Bedankt voor het meedenken!

Edit: Windows is geïnstalleerd alleen krijg ik nu na het laadbalkje van Windows XP een zwart scherm. En vervolgens een reboot en dat blijft zo maar door gaan. Veilige modus werkt echter wel...is kijken waarom ie niet normaal wil opstarten...

[ Voor 54% gewijzigd door michel3vb op 01-08-2011 20:20 ]

Pagina: 1