Internet werkt niet tijdens downloaden op andere pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn laptop en computer zijn draadloos met het netwerk verbonden.
Als ik op de computer iets download dan kan ik niet op de laptop internetten, het is erg traag en vaak laad hij de website niet eens.
Sluit ik het downloaden en de gehele applicatie dan kan ik weer internetten op de laptop.

Nu klinkt dit vrij logisch, het downloaden pikt alles in. Echter is dit sinds ik bij een nieuwe provider ben met een andere adsl modem. Bij mijn vorige provider kon ik downloaden en internetten op de laptop tegelijk. het leek toen wel of de modem de verbinding 'beter' verdeelde.

Mijn vraag, hoe kan ik dit oplossen? Is er een instelling waar ik de 'bandbreedte' kan instellen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Waarmee download je? Torrentclients staan standaard op een absurt hoog aantal verbindingen ingesteld, waardoor die heel goed je verbinding kunnen leegzuigen. Hoef je soms niet eens te merken op die pc zelf.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via nieuwsgroepen, gebruik Newsleecher.
Voorheen nooit problemen gehad, maar nu sinds de nieuwe provider / modem.

Overigens is tijdens het downloaden op dezelfde pc de internet snelheid prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03
Je kan bij sommige news leechers wel de max. download snelheid instellen (zoals SABnzb). Hiermee los je natuurlijk echter niet het oorspronkelijke probleem op en het is ook niet ideaal aangezien je dan telkens dit moet aanpassen zodra je op je laptop wilt of je moet hem standaard lager zetten.

Welke provider en modem heb je? Afhankelijk hiervan zou je kijken of je QoS kunt instellen, dit is mogelijk bij sommige modems. Ik weet echter niet of usenet verkeer hier ook onder kan vallen

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord.
Ik kan QoS instellen maar ik denk niet dat ik het hiermee oplos. Zie screenshot:
http://img810.imageshack.us/img810/8411/qosi.jpg

Zo te zien valt usenet verkeer er buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Valt er bij het tabblad Classificatie nog wat op te geven?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1