Geheel nieuw systeem, zelfde problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Paattrick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Hallo tweakers,

Ik heb sinds kort een groot deel van mijn PC vervangen, want ik had last van reguliere BSOD's. Nou zat ik GTA IV te spelen, en ik krijg wéér een BSOD, deze keer iets met video memory, en ik heb het ook al gegoogled. Ik heb een nieuwe voeding aangeschaft, al mijn drivers zijn up-to-date, en ik ben nu echt geheel ten einde raad.

Zouden jullie kunnen helpen? Ik zal op verzoek het .dmp bestand naar u toe sturen.

Groet,
Patrick

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
euh ja, als ik me niet vergis ligt dit gewoon aan GTA 4, hier zaten enorme memory leaks in. volgens mij heeft dit niets met je hardware te maken.

Verwijderd

Kan je de code plaatsen van de foutmelding ?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Begin is met de specs van je oude systeem, nieuwe systeem, OS versie, wat heb je al getest?, memtest al gedraaid? Temperaturen gecheckt? Geheugen in de qvl list?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ook heel belangrijk: welke delen van je systeem heb je nog NIET vervangen? Want "geheel nieuw systeem" klopt niet met "een groot deel".

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Paattrick
de code van de foutmelding kan ik niet zien, maar ik zou u wel de minidump naar u toe kunnen sturen, is dat ook goed?

De specs van mijn oude systeem waren:
Intel Core 2 Duo E6600
Point of view GeForce 9500GT 1GB met een voeding van 550 watt.
moederbord ben ik even vergeten. Op dit systeem draaide ik Windows 7 32 bit zonder enkele problemen.

Verder heb ik daarna de overstap gemaakt op een:
Intel Core i5 750
Intel DH57DD moederbord
Point of view GeForce 9500 GT 1GB
GeIL Value Plus 8 GB DDR3 @ 1333 MhZ(voor het exacte product, kijk mijn inventaris)
Een Eminent Voeding van 550 watt(dezelfde als vorige keer)
Windows 7 Ultimate 64 bit

Hierboven traden de eerste BSOD's op, waarop ik een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart heb aangeschaft, mijn rig is nu:
Intel Core i5 750
Intel DH57DD moederbord
XFX Radeon HD6870
Huntkey voeding @ 750 watt
Windows 7 ultimate 64 bit

Ik hoop dat dit voor nu genoeg is.

EDIT: Ik heb dus sinds de BSOD's mijn processor, mijn moederbord en mijn geheugen niet vervangen wegens o.a. financiële redenen, en het feit dat mijn BSOD's daar niet op wezen. Verder heb ik op mijn 2e rig memtest de hele nacht laten draaien zonder problemen, en die nu niet weer gedraaid, want mijn RAM is niet veranderd.

[ Voor 14% gewijzigd door Paattrick op 31-07-2011 17:11 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:38
Is je PC op een geaard stopcontact aangesloten ?

UNOX: The worst operating system

• Paattrick
Ja, volgens mij wel. Hij zit op een lang stekkerblok met van die ijzeren stukken aan de zijkanten. Dus dat is volgens mij een Ja.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar zit dat stekkerblok dan ook op een stopcontact met randaarde? Anders heeft het weinig zin.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Paattrick schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:07:
de code van de foutmelding kan ik niet zien, maar ik zou u wel de minidump naar u toe kunnen sturen, is dat ook goed?
Als je meuk: BlueScreenView 1.31 gebruikt moet je de foutmelding gewoon kunnen zien hoor ;)

Desktop | Server | Laptop

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Terw_Dan schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:17:
Maar zit dat stekkerblok dan ook op een stopcontact met randaarde? Anders heeft het weinig zin.
En ook niet onbelangrijk, is de wcd ook daadwerkelijk geaard? Ik kwam hier in huis wcd's met randaarde tegen, maar de vorige bewoner was even "vergeten" om er ook daadwerkelijk een aardedraad op aan te sluiten...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• Paattrick
Nou, ik zal kijken, maar dan zou het toch zo moeten zijn dat hij op elke rig BSOD's zou moeten hebben? En niet alleen met deze?

EDIT: Mijn bugcheckcode was 0x0000010e

[ Voor 14% gewijzigd door Paattrick op 31-07-2011 17:24 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik beschik zelf ook over gta 4 en het spel kampt met verschillende bugs, aangezien hij zegt ''video...'' neem ik aan dat het juist je videokaart moet zijn en niet de rest.
Ik denk dat het spel om een of andere reden te zwaar is voor je videokaart, of dat je videokaart niet zo lekker meer loopt.

Mijn vraag aan jou is: Heb je de legale versie van gta 4?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Paattrick
Ja, ik heb de geheel legale versie van gta iv gekocht op Steam. Verder heb ik juist deze videokaart gekocht zodat ik met betere prestaties GTA IV e.a. kan spelen. De ATI Radeon HD6870 bestaat namelijk nog niet enorm lang. Daarom vind ik het ook zo raar dat hij dit geeft met juist mijn nieuwe videokaart, en ook met mijn oude.

EDIT: Ik heb ook gevonden dat het "watchdog.sys" was die het conflict veroorzaakte. Ergens heb ik gehoord dat dit iets met updates te maken heeft, klopt dat?

[ Voor 19% gewijzigd door Paattrick op 31-07-2011 17:30 ]

• Rupie
10e is inderdaad "VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL". Maar je hebt het dus enkel met GTA4 en niet met andere spellen en dergelijke? Normaal zou je de driver van de grafische kaart verdenken, maar omdat dit de 2e kaart is zou je toch gaan denken dat het aan het spel ligt.

• Paattrick
Nou hiervoor had ik het bij bijna elk spel dat ik speelde. Het is misschien toeval dat het deze keer alleen met GTA IV gebeurd, maar ik denk omdat ik vandaag nauwelijks iets anders heb gespeeld behalve GTA IV. Verder had ik vorige keer dus een Nvidia met haar drivers, en had ik gewoon hetzelfde probleem. Nu dus met een AMD, waarop het geheel andere drivers zijn. Dus dat vind ik ook apart.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Rupie schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:32:
10e is inderdaad "VIDEO_MEMORY_MANAGEMENT_INTERNAL". Maar je hebt het dus enkel met GTA4 en niet met andere spellen en dergelijke? Normaal zou je de driver van de grafische kaart verdenken, maar omdat dit de 2e kaart is zou je toch gaan denken dat het aan het spel ligt.
lijkt me sterk dat het aan het spel ligt, aangezien ik er geen problemen mee heb. Maar @ts

''watchdog.sys - this is Windows file, so make sure, the Windows updates are current''

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Rupie
Stef602 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:37:
[...]
lijkt me sterk dat het aan het spel ligt, aangezien ik er geen problemen mee heb.
Het ging mij om het geval van de TS, niet om het spel in het algemeen ;)

Je had al wel anders versies van de driver geprobeerd? Heb je na de laatste hardware switch Windows opnieuw geïnstalleerd? Of heb je op een andere manier de Intel drivers definitief verwijdert?

Verwijderd

>PMG lijkt mij...

• Paattrick
Ik heb bij het installeren van mijn videokaart heel windows 7 opnieuw geïnstalleerd, en krijg ik die BSOD's dus nog steeds. Verder heb ik gister álle updates geïnstalleerd, dus als ik het nu weer krijg zal het ook niet aan mijn updates liggen. Sorry, maar ik ben het spoor een beetje bijster.

• Paattrick
Ik heb ondertussen echt tonnen aan updates binnen gehaald, maar ik krijg exact dezelfde BSOD hebben vanwege watchdog.sys. Ik weet niet meer watw ik moet doen.

• Paattrick
Nu weer een BSOD gehad. Deze keer met Just Cause 2. Ik heb hier echt geen woorden voor. Deze keer met een verwijzing naar dxgmms1.sys. Maar ik heb mijn videokaart geheel geupgrade, ik heb windows 7 al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd en het blijft maar komen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Als je op dxgmms1.sys googled, dan vind je meer dingen die je kunt proberen.

• Paattrick
Sorry, maar dan kom je uit op alles wat ik al heb geprobeerd. Ik heb de drivers van mijn videokaart al herinstalleerd, ik heb windows er al olnieuw opgezet(dit ipv driver sweeper). Ik ben niet helemaal zonder voorbereiding hierheen gekomen, en ik vind uw post dan ook niet erg hulpvol. Sorry.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
http://nzgeek.org/blog/dx...ash-blue-screen-of-death/
Heb je dit geprobeerd?
Dus even google gebruiken. Bespaard je misschien ook nog geld! BSOD en dan meteen gaan vernieuwen.

[ Voor 24% gewijzigd door jan99999 op 09-08-2011 10:27 ]

• Paattrick
Ik heb alle boosts al gedisabled, ik heb al mijn video drivers geupdate, ik heb directx11, want dat is met windows 7 bijgeleverd, ik heb ook al een memtest een hele avond gedraaid. Dat is dus bijna alles. Alleeen die hotfix nog niet, ik zal die nu proberen.

Edit.
Ik krijg de melding: "Deze update is niet beschikbaar voor uw computer", bij het installeren van die hotfix. Dus daar heb ik ook niks aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Paattrick op 09-08-2011 19:36 ]

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 01:40
Welk onderdeel heb je nog in de pc dat van je oude pc over is? Of is nu alles nieuw?

GTA 4 is inderdaad eeb crap console port wat heel vaak crashed.

Windows 7 helemaal updaten.
Nieuwste AMD drivers.
Mobo drivers installeren

Het kan ook nog aan 1 onderdeel liggen van je oude pc, bijvoorbeeld een harddisk die niet meer goed is.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-02 16:27
Juist.

Ik begrijp dat de harde schijf dezelfde is als voorheen. Ik begrijp dat we hebben kunnen uistluiten dat herinstallatie van software niet functioneert. We kunnen ons dus beperken tot een differentiaal diagnose van:

- Defecte CPU (niet uit te sluiten omdat probleem zich voordoet bij CPU intensieve processen)
- Defect moederbord (Gezien de uitval onwaarschijnlijk)
- Defect geheugen (gezien memtest onwaarschijnlijk)
- Foutieve afstellingen BIOS (undervolt, overclock, geheugentiming, ...)
- Defecte hardeschijf (en/of daarin resulterende)
- Corrupte software (waaronder Windows, videokaart drivers, games en DX)

Om deze zaken uit te sluiten:

- doe een reset van de BIOS naar standaard instellingen
- (als dat niet werkt) overvolt en underclock je CPU om mogelijk een CPU defect uit te sluiten.
- Verwijder de helft van het geheugen.
- (als dat niet werkt) verwijder de andere helft van het geheugen en plaats het eerder verwijderde geheugen terug.
- Formatteer de windows schijf/partitie en installeer Windows opnieuw.
- charter ergens anders een andere harde schijf en installeer Windows daarop.

Als dat alles OOK niet gewerkt heeft, dan wordt het tijd om met een donorsysteem onderdelen uit te sluiten.

Ik wens je een fijne zaterdag middag :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Paattrick
Oké, ik heb nu mijn videodriver eraf gehaald, en alleen de beelschermdriver van ATI erop gezet. Het lijkt er nu op dat het probleem is verholpen, dus dat is een aanrader voor degene die hetzelfde probleem heeft.

• Paattrick
Ik heb nu ook weer dit alles geprobeerd. Ik heb al mijn videokaartdrivers eraf gehaald met driver sweeper, alles wat in die link staat, en prompt krijg ik nu weer een BSOD met exact dezelfde dxgymm1.sys. Kan iemand mij nog verder helpen?
Pagina: 1