Ik heb een creative tnt2 kaartje en daar zit een waardeloze fan op. Hij maakt herrie en ik denk dat lagers (als ie die al heeft) versleten zijn. Ik was van plan om er een oude coolermaster cpu cooler op te zetten maar nou zit ik met de oude heatsink van die tnt. Dat ding zit muurvast en ik wil niet gaan wrikken. Hoe haal je die er af zonder de chip te slopen?
ik heb een asus v3800 tnt2ultra. Daar zit ook een klein heatsinkje op met fan. Ik heb hem er voor de gein eens afgehaald om te kijken hoe het zat. In eerste instantie dacit ik ook, die zit vast. Maar er zat bij mij koelpasta tussen, en dat is nogal vacuum ofzo. Gewoon naar de zijkant schuiven helpt dan.
Misschien bij jou wel niet zo hoor, maar misschien toch stiekum wel
(anders zit ie erop met lijm en dan wordt het stukken moeilijker lijkt me..)
Misschien bij jou wel niet zo hoor, maar misschien toch stiekum wel
(anders zit ie erop met lijm en dan wordt het stukken moeilijker lijkt me..)
Verwijderd
Gewoon flink overklokken zodat ie lekker warm wordt en dan de lijm zacht wordt
en pompiedom klaar is Kees uhh _Jacco_
Ik heb een site gevonden waarin wordt verteld dat de heatsink is vastgemaakt met "heat conductive glue". Nu dus nog de vraag hoe je deze lijm kan verwijderen.
Verwijderd
Kun je niet gewoon een overmaatse 5x5 pentium fan er met 1 schroef op vast draaien.
Heb ik bij mijn 550Viper ook gedaan.
Heb ik bij mijn 550Viper ook gedaan.
Dan zit ik dus nog steeds met die gare heatsink dus het liefst wil ik alles eraf zodat die coolermaster erop kan. Kan ik hem gelijk flink oc-en
Verwijderd
Het volgende:
Eerst de kaart kooud laten worden, en eventueel in een platiczakje een kwartier in de vriezer doen. De glue wordt dan erg bros. De binding is juist het sterktst als deze warm is. Dan met een mes heel voorzichtig elk hoekje wrikken; meerdere keren rond gaan. Opeens zal deze eraf springen. Nu zit je nog met een donder glue op je chip. Deze kan je heel easy verwijderen met Valvoline Carburettor Cleaner. Ook alleen DEZE!! gebruiken. Dit goedje is getest bij Tennmax dat deze de chip niet aantast. Nadat je de resten hebt verwijderd even met alkohol napoetsen. Nu ben je klaar om elke andere fan / heatsink combo erop te jassen.
Veel succes!
Greetinz
Newt
Eerst de kaart kooud laten worden, en eventueel in een platiczakje een kwartier in de vriezer doen. De glue wordt dan erg bros. De binding is juist het sterktst als deze warm is. Dan met een mes heel voorzichtig elk hoekje wrikken; meerdere keren rond gaan. Opeens zal deze eraf springen. Nu zit je nog met een donder glue op je chip. Deze kan je heel easy verwijderen met Valvoline Carburettor Cleaner. Ook alleen DEZE!! gebruiken. Dit goedje is getest bij Tennmax dat deze de chip niet aantast. Nadat je de resten hebt verwijderd even met alkohol napoetsen. Nu ben je klaar om elke andere fan / heatsink combo erop te jassen.
Veel succes!
Greetinz
Newt
Bedankt voor de tip!
En waar kan ik die "Valvoline Carburettor Cleaner" krijgen? Die zal toch niet zomaar bij de AH in de schappen liggen of wel?
En waar kan ik die "Valvoline Carburettor Cleaner" krijgen? Die zal toch niet zomaar bij de AH in de schappen liggen of wel?
Verwijderd
ik heb een v3800 en daar heb ik het standaard fannetje vanaf getrokken, en er een casefan opgebouwd, reeeeeete strak
Verwijderd
Valvoline Carburettor Cleaner kan je bij elke auto-speciaal zaak krijgen.
Ik weet niet waar je Woont?, als je in de beurt van Rotterdam woont, kan je wel wat van mij krijgen hoor.
Ik hoor het wel .
Greetinz
Newt.
Ik weet niet waar je Woont?, als je in de beurt van Rotterdam woont, kan je wel wat van mij krijgen hoor.
Ik hoor het wel .
Greetinz
Newt.
Bedankt voor het aanbod maar ik woon "iets" te ver weg.
Is het ook mogelijk om de resterende lijm te gebruiken om er een nieuwe heatsink op te plakken? Anders mag ik straks weer lijm gaan zoeken om nieuwe heatsink vast te plakken en zo blijf je bezig
.
Als je die oude lijm niet kan recyclen kan je hem dan ook met schuurpapier eraf halen?
Is het ook mogelijk om de resterende lijm te gebruiken om er een nieuwe heatsink op te plakken? Anders mag ik straks weer lijm gaan zoeken om nieuwe heatsink vast te plakken en zo blijf je bezig
Als je die oude lijm niet kan recyclen kan je hem dan ook met schuurpapier eraf halen?
Lijkt me niet errug verstandig Ruudje..Gewoon flink overklokken zodat ie lekker warm wordt en dan de lijm zacht wordt
Krijg je een beetje verbrande handjes van...
Jongens (en misschien wel meisjes) hartstikke bedankt voor de tips!
Nadat ik de kaart een minuut of 15 tussen de patat en de frikandellen
had gelegd was het inderdaad heel erg makkelijk om de heatsink eraf te halen. Na twee (door merg en been klinkende, alsof je chip doormidden breekt
) knakjes schoot ie er vanaf.
Daarna het restant van de lijm er voorzichtig afgeschuurd.
Vervolgens nieuwe cooler met koelprut ertussen en deze vastgemaakt met "onderbroekenelastiek" (ook leuk voor scrabble) op de kaart.
Nadat ik de kaart een minuut of 15 tussen de patat en de frikandellen
Daarna het restant van de lijm er voorzichtig afgeschuurd.
Vervolgens nieuwe cooler met koelprut ertussen en deze vastgemaakt met "onderbroekenelastiek" (ook leuk voor scrabble) op de kaart.
Pagina: 1