Final Fantasy XIV
Grandioos verhaal (en schitterende soundtrack), maar wat een matige.. nee ik ben eerlijk, wat een bagger uitwerking. Ga dit echt niet spelen als je het systeem van de normale FF series gewend ben, dit is echt niet wat je zoekt. De hele open beta dat ik er heb gezeten heb ik mischien 2x in een party gezeten voor wat quests, niets sociaals te vinden.
Vindictus
Dit 'kan' sociaal spelen, aangezien hele game gebaseerd is om met 4 man dungeons te doen (je hebt ook solo dungeons voordat je met party kan), maar gezien dit spel enkel is US te spelen is en via VPN zoals gezegt het 1 groot lag fest wordt. Goede nieuws, Nexon heeft gezegt Q4 2011 het spel alsnog hier uit te brengen (XE of Premiere versie, dat is nog niet duidelijk). Al ligt de focus toch op het doormeppen van een dungeon wat op ten duur best kan vervelen.
Rift
Twijfeltje, het hangt erg op WoW, ritje naar 50 en dan zou het spel pas echt beginnen, maar heeft wel aardig wat activiteit voor guilds. Goed, ik ben nu 50 en voor mij is de lol er wel vanaf, dungeons is zo'n beetje enige waar je wat interactie heb (buiten je guild denk ik maar die focussen toch richting 50).
Guild Wars
Sinds heroes is alles wat minder sociaal geworden, gelukkig door de daily bounties blijft er aardig wat speler interactiviteit, al moet je wel voor veel bounties al behoorlijk wat van het spel hebben gespeeld.. wat je 70% van de tijd toch echt solo doet (met je heroes en henches). Het verhaal an sich vind ik echt mooi uitgewerkt, veel quests hebben ook kleine cutscenes, maar het is niet meer zo populair als vroeger.
Zelf vond ik City of Heroes toch 1 van de betere qua samenspelen met anderen, gezien er geen dungeons zijn maar gewoon random missies (instanced) blijf je veel vaker met een groep van 2-8 mensen rondhangen van missie naar missie, plus dat het nu voor een deel f2p is geworden en de US/EU servers zijn beide toegankelijk.
[
Voor 9% gewijzigd door
SinergyX op 31-07-2011 21:07
]