Toon posts:

Op zoek naar social game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een social game. Daarmee bedoel ik dat je same kan werken met anderen (hoeft niet continue te zijn). Ik vind het ook leuker om met anderen te spelen dan tegen anderen te spelen.
Het hoeft niet zo zeer een mmorpg te zijn maar ik kan zelf verder niets anders bedenken dan een mmorpg.

Ik ben de laatste 2 jaar een beetje weg geweest van de gamewereld dus ik weet niet echt wat er uit is en waardig genoeg is om te spelen. Het maak me niet uit of het een gratis of betaald spel is. Zo lang het maar goed is.

Aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Forsaken World is op zich wel een leuke MMORPG, gratis ook nog.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Minecraft natuurlijk. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:56
Zijn allerlei soorten games

Heroes of Newearth/League of legends - wordt veel in "team" verband gespeeld (gratis dacht ik)
Minecraft - Samen grondstoffen/items verzamelen dingen bouwen(betaald)
terraria - zelfde idee als minecraft maar dan zij aanzicht (betaald)

Wat voor soort zat je zelf aan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiakid0
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 16:11
www.ls-rp.com moet je zijn voor roleplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:24

D4NG3R

kiwi

:)

Minecraft en Terraria zijn IDD leuk als je van een beetje sandbox/building games houd. Maar zijn wel allebij betaald (Respectievelijk 15 en 10 euro) maar zijn het meer als waard.

Spiral Knights (Gratis MMORGP op Steam) schijnt ook heel leuk te zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo lang het maar een social game is. Heb zelf nog nooit zoiets gespeeld maar ik heb nu wel interesse (en zin :)). Minecraft lijkt me niets eerlijk gezegd. Terraria ziet er wel aardig uit al ben ik nu even op zoek naar iets anders. Ik ga even de overige genoemde spellen checken en dan kom ik daar zo op terug.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:56
@mafiakid0 Het gaat hier dus om een specifieke server, ik denk niet dat de bedoeling was
Game is btw: GTA San Andreas Multi Player (www.sa-mp.com) zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiakid0
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 16:11
Mhmm, ik zeg maar ik heb zo'n 2 jaar op deze server met veel plezier gespeeld, roleplay met de goeie mensen en je bent zo verslaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:24

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah ik denk dat je toch moet aangeven wat voor soort games je leuk vind? Want Minecraft is eeeeruuug leuk ookal ziet het er niet zo uit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk inderdaad dat je al snel richting de MMO gaat. Ik speel op dit moment World of Warcraft en Forsaken World. De kwaliteit van de eerste is natuurlijk na zoveel jaar ongeëvenaard, zeker als je het nog niet eerder heb gespeeld. Forsaken World kan ik ook aanraden. Er zit een cash-shop in maar ik heb er tot nu toe nog niks aan hoeven uit te geven.

Daarnaast kan je ook kijken naar Lord of the Rings Online. Ook een erg goede game waar samenwerking vereist is voor de instances maar je tegelijkertijd ook alleen kan spelen. Probleem van deze laatste is echter dat het op dit moment de EU support belabberd is.. Credit Card is bijna vereist als je niet handmatig customer support wil mailen (of in sommige gevallen, overzee moet gaan bellen) om je gametime te activeren.

Eigenlijk zijn het merendeel van de bekende MMO's goed te noemen dus keuze genoeg! Alle MMORPG's die je in dit forum op de eerste pagina ziet staan wel de moeite waard. Zeker als je nog niet bekend ben met het World of Warcraft/Everquest model van spelen. De enigste MMO die ik op dit moment echt zou vermijden is Warhammer Online. Leuk spel maar helaas is sinds deze week bekend dat de game op maintance mode gaat wat dus inhoud dat waarschijnlijk binnen nu en een jaar de stekker eruit getrokken word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Harsh Critic
Ik denk eerlijk gezegd dat World of Warcraft te veel te bieden heeft. Klinkt misschien gek maar dan krijg ik altijd het gevoel dat ik vanaf het begin af aan wil beginnen en dan alle expension erbij. Dat gaat niet goedkomen ;).

Een credit card heb ik niet dus LotR word lastig dan.

Heeft iemand ervaringen met de volgende spellen?:
Final Fantasy XIV
Vindictus
Rift
Guild Wars

Is er trouwens ook iets van een MMORPG met turned based battles?

"Eigenlijk zijn het merendeel van de bekende MMO's goed te noemen dus keuze genoeg!"
Dat is voor mij dus het probleem ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:31:
@Harsh Critic
Ik denk eerlijk gezegd dat World of Warcraft te veel te bieden heeft. Klinkt misschien gek maar dan krijg ik altijd het gevoel dat ik vanaf het begin af aan wil beginnen en dan alle expension erbij. Dat gaat niet goedkomen ;).

Een credit card heb ik niet dus LotR word lastig dan.

Heeft iemand ervaringen met de volgende spellen?:
Final Fantasy XIV
Vindictus
Rift
Guild Wars

Is er trouwens ook iets van een MMORPG met turned based battles?

"Eigenlijk zijn het merendeel van de bekende MMO's goed te noemen dus keuze genoeg!"
Dat is voor mij dus het probleem ;).
Final Fantasy XIV is volgens mij zwaar geflopt. Heb het zelf niet gespeeld maar de verhalen van anderen zijn niet echt positief.

Vindictus is nog niet in de EU. Geloof dat er een IP block van kracht is die je ook niet in staat stelt om de game te spelen.

Rift is eigenlijk een soort van WoW met betere graphics. Weinig originaliteit wat dat betreft. De gameplay is dan weer wel goed te noemen.

Guild Wars is een heel erg goed spel. Helaas zijn er echter weinig mensen die het meer spelen aangezien Guild Wars 2 eraan komt. Daarnaast is er ook niet echt heel veel nieuwe content meer voor Guild Wars 1 op komst behalve wat introductie events om de tijd tot Guild Wars 2 te vullen. Zou het daarom nu ook niet echt meer kunnen aanraden.

Atlantica Online is een turnbased MMO. Durf er zelf niet echt veel over te zeggen aangezien ik het nooit heb gespeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergat nog even te zeggen. Als er een beetje boeiend verhaal aanhangt is dat er positief. Ik hoopte dat eigenlijk ook bij FF XIV te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Btw. Kan ik Vindictus niet spelen met een vpn verbinding? Of een eigen proxy server maken. Ergens code vinden en dan op een u.s. host zetten. Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-10 21:14

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:24:
Denk inderdaad dat je al snel richting de MMO gaat. Ik speel op dit moment World of Warcraft en Forsaken World. De kwaliteit van de eerste is natuurlijk na zoveel jaar ongeëvenaard, zeker als je het nog niet eerder heb gespeeld. Forsaken World kan ik ook aanraden. Er zit een cash-shop in maar ik heb er tot nu toe nog niks aan hoeven uit te geven.

Daarnaast kan je ook kijken naar Lord of the Rings Online. Ook een erg goede game waar samenwerking vereist is voor de instances maar je tegelijkertijd ook alleen kan spelen. Probleem van deze laatste is echter dat het op dit moment de EU support belabberd is.. Credit Card is bijna vereist als je niet handmatig customer support wil mailen (of in sommige gevallen, overzee moet gaan bellen) om je gametime te activeren.

Eigenlijk zijn het merendeel van de bekende MMO's goed te noemen dus keuze genoeg! Alle MMORPG's die je in dit forum op de eerste pagina ziet staan wel de moeite waard. Zeker als je nog niet bekend ben met het World of Warcraft/Everquest model van spelen. De enigste MMO die ik op dit moment echt zou vermijden is Warhammer Online. Leuk spel maar helaas is sinds deze week bekend dat de game op maintance mode gaat wat dus inhoud dat waarschijnlijk binnen nu en een jaar de stekker eruit getrokken word.
LOTR online is gratis tegenwoordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:06:
Btw. Kan ik Vindictus niet spelen met een vpn verbinding?
Ja, dat kan. Maar omdat party's P2P'ish worden gehost (party-leader host de instance), wat voor enorm veel lag gaat zorgen, zal je enkel solo fatsoenlijk kunnen spelen.

Lord of the Rings Online is wat mij betreft een goede aanrader.
"Free to play", zonder wurgende beperkingen als je geen geld eraan uit wil geven, unlike de meeste 'free to play' spellen. Al spelend krijg je punten die je aan nieuwe quests/areas en andere premium spullen kan uitgeven.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Final Fantasy XIV
Grandioos verhaal (en schitterende soundtrack), maar wat een matige.. nee ik ben eerlijk, wat een bagger uitwerking. Ga dit echt niet spelen als je het systeem van de normale FF series gewend ben, dit is echt niet wat je zoekt. De hele open beta dat ik er heb gezeten heb ik mischien 2x in een party gezeten voor wat quests, niets sociaals te vinden.

Vindictus
Dit 'kan' sociaal spelen, aangezien hele game gebaseerd is om met 4 man dungeons te doen (je hebt ook solo dungeons voordat je met party kan), maar gezien dit spel enkel is US te spelen is en via VPN zoals gezegt het 1 groot lag fest wordt. Goede nieuws, Nexon heeft gezegt Q4 2011 het spel alsnog hier uit te brengen (XE of Premiere versie, dat is nog niet duidelijk). Al ligt de focus toch op het doormeppen van een dungeon wat op ten duur best kan vervelen.

Rift
Twijfeltje, het hangt erg op WoW, ritje naar 50 en dan zou het spel pas echt beginnen, maar heeft wel aardig wat activiteit voor guilds. Goed, ik ben nu 50 en voor mij is de lol er wel vanaf, dungeons is zo'n beetje enige waar je wat interactie heb (buiten je guild denk ik maar die focussen toch richting 50).

Guild Wars
Sinds heroes is alles wat minder sociaal geworden, gelukkig door de daily bounties blijft er aardig wat speler interactiviteit, al moet je wel voor veel bounties al behoorlijk wat van het spel hebben gespeeld.. wat je 70% van de tijd toch echt solo doet (met je heroes en henches). Het verhaal an sich vind ik echt mooi uitgewerkt, veel quests hebben ook kleine cutscenes, maar het is niet meer zo populair als vroeger.

Zelf vond ik City of Heroes toch 1 van de betere qua samenspelen met anderen, gezien er geen dungeons zijn maar gewoon random missies (instanced) blijf je veel vaker met een groep van 2-8 mensen rondhangen van missie naar missie, plus dat het nu voor een deel f2p is geworden en de US/EU servers zijn beide toegankelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 31-07-2011 21:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10 08:35
D4NG3R schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:19:
Spiral Knights (Gratis MMORGP op Steam) schijnt ook heel leuk te zijn.
Mwah. Het is wat eentonig, en valt op sociaal gebied wat tegen; Er is weinig communicatie onderling
Veel 'heroes' die het wel even alleen proberen op te knappen.

Doch is het op de een of andere manier wel enigzins verslavend om te blijven spelen.
* frickY heeft er inmiddels al 116 uur inzitten.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 31-07-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SinergyX
Heb net het een en ander over FF XIV gelezen en ze zouden de helft van het ontwikkel team vervangen. Square heeft zelf toegegeven dat het spel op dat moment een bagger ervaring was en ze zouden er ook vanalles aan gaan doen om het beter te maken. Naar hun zeggen zou de PS3 versie moeten zijn zoals het oorspronkelijk bedoelt was. Alleen heeft de PS3 versie zelfs nog geen eens een release date -_-. Dus of de problemen opgelost zijn weet ik dus niet. Maar verhaal vind ik erg belangrijk en ik denk dat FF XIV als enigste een goed verhaal heeft (m.u.v. Wow misschien maar WoW ga ik niet spelen).
Het zou dan ook prettig zijn als iemand mij eens FF XIV kan aanraden want zo'n reactie zie ik dus nergens. Aan de andere kant is het spel slechts 10 euro inc. 30 dagen speeltijd dus dat zou een mooie trial zijn lijk me.

Guild Wars lijkt me ook wel wat maar ik denk dat ik dan beter op Guild Wars 2 kan wachten en nu voor iets anders gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 22:57 ]

Pagina: 1