Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar maanden ben ik helemaal zat van het prutgeluid van mijn Logitech Z323 speakers. Voor games zijn ze best geschikt maar bij het afspelen van muziek mis ik toch echt iets.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe 2.0 of 2.1 speakerset, voor rond de 70 euro. In de Mediamarkt heb ik al een paar setjes beluisterd en vergeleken met mijn Logitech speakers maar door de beperkte keus daar heb ik alleen de Creative T20 Series II gevonden. Die klinken al veel beter dan de Z323's. Toch ben ik maar in de pricewatch gaan kijken of er alternatieven zijn rond die prijs en toen ben ik de JBL Creature III tegengekomen; die kosten ongeveer 10 euro meer en zien er een stuk beter uit; maar ik heb echt geen idee wat het verschil in geluidskwaliteit is met de Creatives. Van beide setjes zijn op internet genoeg positieve en ook negatieve reviews te vinden, maar het probleem blijft dat ik niet weet of er nou een groot verschil in de geluidskwaliteit zit of niet.

Verder heb ik ook nog voor iets meer geld de M-Audio Studiophile AV30 gevonden. Die zijn iets duurder, ongeveer 90 euro, maar volgens de reviews erg goed voor die prijs; maar wederom is er nergens een vergelijking te vinden met de andere setjes die ik op het oog heb.

Daarom wil ik aan jullie vragen: Welke speakers kan ik het beste kopen? Of is het beter om 20 euro meer te besteden en voor de speakers van M-Audio te gaan? Het doel is dus om speakers te kopen die beter geluid hebben dan de Logitech speakers die ik nu heb (die bevallen me niet omdat de hoge tonen erg slecht zijn, er totaal geen middentonen aanwezig zijn en de subwoofer geeft een erg slecht klinkende bas; met dat alles bij elkaar klinken ze echt nergens naar, zelfs mijn oude X-210's klinken beter.).

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

Tussen deze speakers? Zonder twijfel de M-Audio's. Die moeten doorgaan als monitorspeakers, die zijn dus vrij vlak/neutraal (voor het geld wel).

Bedenk wel, (heel) erg laag zullen ze niet gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door BHQ op 31-07-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 18:40
Ik zit op het moment met dezelfde vraag, de m-audio boxen had ik nog niet overwogen overigens.

Hier een aantal test van HWI. Voor de 13 PC speakers test zal je aanspreken denk ik omdat daar de Gigaworks tegen over de JBL wordt getest.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De test van HWI had ik al gelezen; daar komen allebei de setjes goed uit, maar een vergelijking is er niet. De speakers van Creative krijgen wel een Silver Award trouwens.

De M-Audio's lijken me inderdaad beter, maar ik vraag me af of het nodig is om daar nog 20 euro meer aan uit te geven; aangezien de Creatives al zoveel beter waren dan de Logitechs die ik nu heb, denk ik dat ik voor minder geld ook meer dan tevreden kan zijn.