Wat mij opvalt is dat er wordt gereageerd alsof we nog nooit over elektrische auto's hebben geschreven. Deze onderwerpen hebben al veel langer onze aandacht, alleen niet met dezelfde regelmaat als bijvoorbeeld laptops of mobiele telefoons. De afgelopen maanden hebben we diverse nieuwsberichten in onze categorie Vervoer gepubliceerd (
http://tweakers.net/archieven/cat/251/nieuws) en steevast ronden we de CES af met een roundup over cartech (
http://tweakers.net/archieven/cat/251/reviews).
Ik heb in de reacties een aantal opmerkingen gezien die we hier ter harte kunnen nemen, namelijk daar waarin wordt gesteld dat het artikel te oppervlakkig is. Hoewel ik het daar inhoudelijk niet 100% mee eens ben, snap ik wel waarom er behoefte is aan meer informatie (om zo de relevantie met Tnet te verduidelijken). Daar zullen we een volgende keer rekening mee proberen te houden.
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:38:
...Maar dit wijkt gewoon te ver af van de 'core-business' van tweakers.net. Op zich is dat niet zo erg, maar het resultaat (als er steeds meer dit soort artikelen komen) is ook dat er een ander soort (breder) publiek op tweakers.net af komt (en dat is ook al wel een tijdje aan de gang). Financieel gezien is dat misschien precies wat VNU wil, maar dat is wel het einde van een goede IT website. En dát is waar de hele discussie over gaat...
Tweakers.net is niet sec een IT-website, maar noemt zich al jaren een technologiesite. Sinds we ook breder aandacht besteden aan elektronica noemen we onszelf een technologie- en elektronicasite. Zonder deze verbreding had Tweakers.net inmiddels gedecimeerd geweest: de interesse voor sec losse componenten is gewoon enorm snel gedaald. Daar waar een review van een losse grafische kaart enkele jaren terug goed was voor een knaller, lijkt die rol nu overgenomen te zijn door onder meer tablets en telefoons.
Het is niet zo dat we hierop hebben aangestuurd: we zijn aandacht gaan besteden aan andere onderwerpen toen duidelijk werd dat andere onderwerpen minder goed werden gelezen. Nu zal menigeen roepen dat dit commercieel redeneren is en zelfs door VNU wordt ingegeven, maar zodra je een club redacteuren hebt die je aan het werk wilt houden, kun je je ogen niet sluiten voor ontwikkelingen.
Een van de belangrijkste ontwikkelingen is dat er ook op Tnet een steeds grotere interesse kwam in 'mainstream' elektronica, en daar zijn wij in meegegaan. Ik denk dan ook niet dat dit het einde van een goede IT-site is, maar dat we al enkele jaren werken aan een nog betere technologie- en elektronicasite. Dit doen we heel bewust: niet om jou en andere critici voor het hoofd te stoten of weg te jagen, maar simpelweg omdat we ook vooruit moeten blijven kijken. Wat in technologieland geldt, geldt zeker ook voor uitgeefland: stilstand is achteruitgang - en dat is nooit goed.
[
Voor 53% gewijzigd door
Wilbert de Vries op 01-08-2011 08:03
]