BMW auto's op Tweakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen waarom jullie een nieuwsitem hebben gedicht over electische auto's van BMW? :?
Naar mijn weten en mening heeft dit weinig nieuwswaarde voor de doelgroepen die Tweakers bediend.

Bewuste nieuwsitem: nieuws: BMW toont i3- en i8-concept-auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens. Wat een bullshit dat zo'n artikel op t.net staat. Daarnaast staat er een spelfoutje in;
"een kopper van 250Nm" moet zijn "een koppel van 250Nm".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
De link kan natuurlijk zijn dat er nogal wat nieuwe technologie in de auto's zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Foutje verbeterd en waarom ene _elektrische_ auto? We schrijven ook over auto's zonne-energie, tesla-wagens, en andere techniek die niet direct met een pc te maken heeft. Op een technologie-website kan een stukje over elektrische auto's wmb prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 00:55
@vgroenewold Tja in de nieuwste Nefit ketels ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oh... ik kan niet wachten op tandenborstels en koffiemachines... >:)

Ennuh... Femme gaat toch wel die BMW's reviewen, toch?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:55:
Eens. Wat een bullshit dat zo'n artikel op t.net staat.
Je hebt recht op je eigen mening, maar is er een reden dat je dat op deze manier moet verwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:00:
[...]

Je hebt recht op je eigen mening, maar is er een reden dat je dat op deze manier moet verwoorden?
Omdat zulk soort artikelen het begin van het einde van een website kunnen zijn en ik dat toch wel heel zonde zou vinden? Vandaag artikelen over auto's, morgen over de VVD, overmorgen over voetbal ("ja dat vind het gemiddelde mannelijke publiek van t.net toch óók interessant?") en dan hebben we "nu.nl+" (en dan ben ik weg).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik moet zeggen, na het commentaar op de FP te hebben gelezen, dat ik dit ook geen T.net artikel vind. Het veelgenoemde merk Autoweek komt inderdaad meer in de buurt. Het enige raakvlak is de electrische aandrijving maar echt diepgaande informatie is op dat punt niet te lezen in het artikel. Nu staat er niet veel meer dan een opsomming van specs , PK's etc. Wat mij betreft het laatste auto artikel in deze vorm. Ik snap dat er ook een vervoer forum is op GoT maar naast dat is het raakvlak met de "core" van T.net is erg ver te zoeken bij dit artikel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:02:
[...]

Omdat zulk soort artikelen het begin van het einde van een website kunnen zijn en ik dat toch wel heel zonde zou vinden? Vandaag artikelen over auto's, morgen over de VVD, overmorgen over voetbal ("ja dat vind het gemiddelde mannelijke publiek van t.net toch óók interessant?") en dan hebben we "nu.nl+" (en dan ben ik weg).
Ik zeg nergens dat ik het al dan niet oneens met je ben, maar ik vind je woordkeuze opmerkelijk. 'Wat een bullshit' is nou niet de meest vriendelijke manier om je mening uit te drukken, vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry het was niet onvriendelijk bedoeld maar wel om de ernst (iig in mijn ogen) uit te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het lijkt mij belangrijker om over zijn standpunt te gaan praten dan over de manier waarop hij het verwoord...

Ik keek ook een beetje raar op van dit nieuwsartikel. Vind het totaal niet passen bij Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
willemdemoor schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:58:
Foutje verbeterd en waarom ene _elektrische_ auto? We schrijven ook over auto's zonne-energie, tesla-wagens, en andere techniek die niet direct met een pc te maken heeft. Op een technologie-website kan een stukje over elektrische auto's wmb prima :)
Ik ben het ermee eens dat op een site als tweakers best een stukje kan staan over elektrische auto's, maar wat ik dan graag zie is dat het wat dieper ingaat op de techniek erachter en waarom die techniek nuttig zou zijn. Het stukje over de bmw's is veel te oppervlakkig en heeft inderdaad veel weg van een nieuwsbericht die je op een autowebsite tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Betreft het artikel: BMW toont i3- en i8-concept-auto's.
Hoort echt niet thuis op Tweakers.net, wat mij betreft. Daar zijn auto websites voor.
Te meer er ook 0,0 computer info in zit. Het gaat nota bene om een in een auto gemonteerde electromotor:
Tweakers waarde: 0,0, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Ik vind dit toch ook wel een wat raar bericht. Als het nu nog ging over een heel nieuw idee voor een volledig elektrische auto, als het ging over een manier om accu's veel langer mee te laten gaan of als het ging over een manier om elektrische auto's 40% efficiënter te maken, dan kan ik me nog voorstellen dat Tweakers.net er aandacht aan besteed. Maar deze twee modellen zijn niet fundamenteel anders dan de andere experimentele auto's die door andere fabrikanten gemaakt worden.

Auto's op zonne-energie passen op Tweakers.net omdat de techniek nieuwer dan nieuw is. Tesla's passen op Tweakers.net omdat ze iets nieuws zijn, een 'saaie' techniek minder saai proberen te maken en omdat ze de eerste van hun soort zijn. Maar dit bericht is gewoon heel 'saai' autonieuws (één van de zovele elektrische conceptauto's die aangekondigd en ontwikkeld worden), en past wat mij betreft gewoon niet op Tweakers.net.

Wat nog extra tegen dit artikel spreekt is dat er geen echt technische details in zitten. Wat conceptfoto's, wat heel erg standaard getalletjes, waarschijnlijk uit het persbericht gehaald, maar dat is echt te mager voor een artikel op Tweakers.net als je 't mij vraagt.

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:00

Onbekend

...

Dit topic was snel gevonden. :)

Ik ben het eens met VantageR. Er mogen wel meer details in het artikel genoemd worden. (Bij andere "gerucht"-artikelen ook trouwens.)

- Hoe hebben ze zo'n zuinige motor kunnen maken?
- Hoe is dat gemeten? (Constante snelheid met wind mee?)
- Hebben ze een idee hoeveel ze er gaan verkopen?

Er is van alles te verzinnen, maar dit is gewoon weer een globaal artikel waar je niks wijzer van wordt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Boohoo het gaat niet over computers :'( :'( :'(

tweakers.net is opgezet door een nerd (nofi) dus moet het over computers gaan ?
kunnen we net zo goed af gaan vragen waarom er een hk is of een sg of een wl for that matter

Get a life, ik vind het best leuk om dit soort nieuwtjes te leven
btw er wordt ook zat getweakt aan auto's of niet ? of telt dat niet omdat je dan vieze handen kan krijgen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 't zo flauw dat de eerste post gefixeerd is op -1 terwijl het gewoon een score van -0,1 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:11:
Ik vind 't zo flauw dat de eerste post gefixeerd is op -1 terwijl het gewoon een score van -0,1 heeft.
Meer iets voor TMF maar toch;
Die post heeft super veel +3 "mee eens" mismods. Volgens de richtlijnen is die post gewoon een -1. Ik neem aan dat de post gefixed is om meer mod misbruik te voorkomen. Je kunt het met de post inhoudelijk eens zijn maar dat maakt het nog geen -0 / +1 / +2 / +3.
fish schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:05:
Boohoo het gaat niet over computers :'( :'( :'(

tweakers.net is opgezet door een nerd (nofi) dus moet het over computers gaan ?
kunnen we net zo goed af gaan vragen waarom er een hk is of een sg of een wl for that matter

Get a life, ik vind het best leuk om dit soort nieuwtjes te leven
btw er wordt ook zat getweakt aan auto's of niet ? of telt dat niet omdat je dan vieze handen kan krijgen ?
Je kunt je post niet op een meer vriendelijke manier brengen? Het punt is niet dat T.net is opgezet door een "nerd" maar dat T.net "computers" als core aandachtsgebied / doelgroep heeft. SG, HK en WL (en andere fora) zijn niet meer om net dat stukje extra te bieden voor de forum bezoeker. Geen core business om het zo maar te zeggen dus.

Je leest her en der al veel klachten over de verschuivende focus van T.net naar een meer en meer consument / mainstream gerichte site. Dit soort berichten die eigenlijk geen enkele relatie met de core hebben zorgen voor olie op dat vuur.

[ Voor 60% gewijzigd door Bor op 31-07-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

[b]
Die post heeft super veel +3 "mee eens" mismods. Volgens de richtlijnen is die post gewoon een -1.
Inderdaad veel mismods. Maar dat geeft wel aan dat het een ongewenst artikel is.

Vastzetten op -1 lijkt me erg ongewenst. Geeft aan dat T-niet niet gediend is van de, vind ik, terechte opmerking dat dit artikel niet op T-net thuis hoort.
Vast op 0 had gemogen.

T-net slaat gewoon een flater door een dergelijk artikel zo te plaatsen.
Lijkt inderdaad op "verkochte reclame". De reden waarom ik het blad Autovisie heb gedumpt: prut reclame-achtige artikelen. Volstrekt partijdig ten gunste van een aantal bedrijven. En daarvoor betaal je ...

Waarom een flater? Simpel: het nieuwe aan de i8 is de montage van elektromotor met accu om 35 kilometer elektrisch te kunnen rijden. 35 kilometer, daar is start-stop voor uitgevonden: sukkelen in de stad. Want 2x max. 17 km elektrisch rijden, daarvoor neem je de fiets, (elektro-) scooter of zo.
http://www.themotorreport...ybrid-sports-car-revealed

Aan de i3 is niks nieuws, gewoon de zoveelste elektrische auto. De prestaties zijn ronduit niet spectaculair.

Uitglijder 1e klas van T-net, niks meer of minder.
edit 32 -> 35 km

[ Voor 72% gewijzigd door Xubby op 31-07-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:22:
Je leest her en der al veel klachten over de verschuivende focus van T.net naar een meer en meer consument / mainstream gerichte site. Dit soort berichten die eigenlijk geen enkele relatie met de core hebben zorgen voor olie op dat vuur.
Hoewel dit niet de topic is om te bespreken over de wel en wee over T.net, kan ik het niet laten:

Naar mijn mening behoord T.net zich niet op de mainstream thuis simpelweg omdat de site van oorsprong doelgroepen bediend die van oorsprong een hoog affiniteit hebben met techniek met in het bijzonder IT.
Voor de meer allerdaagse onderwerpen zijn er meer dan genoeg andere bronnen op het internet te vinden die zich daarmee bezighouden. Ondanks dat ik enorm begrijp dat T.net graag succesvol wilt blijven en ook steeds hogere ambitites heeft, ben ik van mening dat het plaatsen van onderwerpen op de FP zoals bijvoorbeeld het door mij aangehaalde nieuwsitem, juist het tegenover gestelde effect heeft.

Items over auto's die op alternatieve brandstoffen werken: voor mij persoonlijk zie ik ook daarin geen daadwerkelijke waarde voor T.net maar daar wordt anders over gedacht blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xubby schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:30:
[...]

Inderdaad veel mismods. Maar dat geeft wel aan dat het een ongewenst artikel is.

Vastzetten op -1 lijkt me erg ongewenst. Geeft aan dat T-niet niet gediend is van de, vind ik, terechte opmerking dat dit artikel niet op T-net thuis hoort.
Vast op 0 had gemogen.
Onzin, als T.net niet gediend zou zijn van kritiek had dit topic al lang een slotje gekregen. Kritiek is prima, maar wel op de juiste plek, en de reacties zijn niet de plek om spelfoutjes of kritiek op redactionele keuzes te uitten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

Vast op 0 had gemogen.
Waarom een post fixeren op een score waar deze niet hoort? Als er geen commentaar geduld werd dan werd ook dit topic wel snel op slot gezet toch? Dat lijkt me dus niet aan de orde.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 31-07-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Een slot op een artikel zetten komt bij mij over als censuur ...
En zo vreemd of kritisch wat de fipo ook weer niet. Lange tenen bij T-net, zou ik zeggen, minimaal.
De gemiddelde score was 0,1, dus vast op 0 is niet zo raar ...

[ Voor 16% gewijzigd door Xubby op 31-07-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bor de Wollef schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:22:
[...]

Meer iets voor TMF maar toch;
Die post heeft super veel +3 "mee eens" mismods. Volgens de richtlijnen is die post gewoon een -1. Ik neem aan dat de post gefixed is om meer mod misbruik te voorkomen. Je kunt het met de post inhoudelijk eens zijn maar dat maakt het nog geen -0 / +1 / +2 / +3.

[...]

Je kunt je post niet op een meer vriendelijke manier brengen? Het punt is niet dat T.net is opgezet door een "nerd" maar dat T.net "computers" als core aandachtsgebied / doelgroep heeft. SG, HK en WL (en andere fora) zijn niet meer om net dat stukje extra te bieden voor de forum bezoeker. Geen core business om het zo maar te zeggen dus.

Ja waarschijnlijk wel. Maar ja als je groeit dan pak je dus ook een steeds groter deel van de bevolking met de verscheidenheid aan intresses die erbij hoort aan. en niet iedereen houd alleen van computers hobbyen.

Dan kunnen we ook gaan zeuren over de fok headlines. als er iets los staat vind ik wel dat dat de fok headlines zijn.
Maar die kun je toch uitzetten ? ga je dan zeggen. ja idd maar je kan ook voor core http://tweakers.net/core/ als homepage kiezen, dan zie je die auto ook niet voobij komen
Xubby schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:19:
En zo vreemd of kritisch wat de fipo ook weer niet. Lange tenen bij T-net, zou ik zeggen, minimaal.
neh censuur zou het zijn als men het niet meer kon lezen. nu mag je alleen niet reargeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 31-07-2011 17:22 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja het is allemaal achteruit gegaan sinds VNU hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Er staat geen slot op het artikel, of doel je op deze post (welke zoals je ziet ook gewoon open is). Het enige wat er is gebeurt is dat een Powermod de moderatie van de first post heeft vastgezet wat vaker gebeurt bij posts waar zwaar aan mismoderaties word gedaan. De post zelf had ook naar -2 (onzichtbaar) kunnen worden gezet wat ook af en toe gebeurt. Dat is bij deze post niet gedaan omdat de post niet dermate slecht / schokkend of vulgair is dat zo'n maatregel nodig zou zijn. Het fixen van de post op -1 heeft dus niets met censuur te maken.

Maar goed, we gaan nu wel zwaar offtopic imho.
De gemiddelde score klopte van geen kanten door de vele +3 en +2 mismoderaties. Op 0 zetten heeft dan geen enkele zin.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 31-07-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Vast op 0 had gemogen.
Dat soort commentaar hoort hier, niet op de FP. De FP is voor inhoudelijk commentaar. Verder is de reactie niet vastgezet.
T-net slaat gewoon een flater door een dergelijk artikel zo te plaatsen.
Lijkt inderdaad op "verkochte reclame". De reden waarom ik het blad Autovisie heb gedumpt: prut reclame-achtige artikelen. Volstrekt partijdig ten gunste van een aantal bedrijven. En daarvoor betaal je ...
Dus omdat jij het artikel niet op T.net vindt horen is het reclame? :/
Een reactie kan worden vastgezet omdat het niet op de score staat waar deze op hoort. Er zit verder helemaal geen slot op het artikel, en tevens wordt de Frontpage niet gemodereerd door de redactie. Dat doen vrijwilligers.

Degenen die daar overigens +2 of +3 aan gaven worden nagekeken op mismoderaties, maar dat is meer iets voor Tweakers.net Moddereter Forum verder.

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 31-07-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

fsfikke schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:21:
[...]

Ja het is allemaal achteruit gegaan sinds VNU hè...
Dat is wat sterk gesteld, maarik voel me inderdaad minder thuis de laatste paar jaar. Heeft alleen niet met de overname van VNU te maken (denk ik), maar wel alles met geld.

Of kon je 4 jaar geleden je voorstellen dat je tandenborstels in de pricewatch zouden staan of dat een vraag aan de community zou worden gesteld om Dell te helpen zijn eigen shit op te ruimen?
fsfikke schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:31:
[...]

offtopic:
Was sarcastisch bedoelt ;)
Wist ik wel, maar ik wordt een beetje moe van die dooddoener, dat je geen commentaar meer kan hebben op de nieuwe stijl t.net. Zo zie ik het namelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door Tukk op 31-07-2011 17:34 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tukk schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:30:
[...]

Dat is wat sterk gesteld, maarik voel me inderdaad minder thuis de laatste paar jaar. Heeft alleen niet met de overname van VNU te maken (denk ik), maar wel alles met geld.
offtopic:
Was sarcastisch bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ook voor het verwijderen van het BMW bericht.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximvd
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 21:44
ben ik de enige die dacht dat het om Intel processors ging in de wagens :p en dus mss een nieuwe intel core I8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderen van het BMW item lijkt mij niet nodig eigenlijk (tenminste ik begrijp dat uit de reactie van Mighty). Is het niet voldoende wanneer (veel) users aangeven dit nieuwsitem niet te waarderen zodat de redactie dit soort items de volgende keer gewoon achterwege kan laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deze score is inmiddels gefixeerd door een powermod: Tarabass in 'nieuws: BMW toont i3- en i8-concept-auto's'

Beetje jammer, daardoor lijkt het wel of er censuur op dat topic zit.

Ik was eerst nogal kritisch dat dit soort artikelen de FP van tweakers.net haalt.
Maar na het lezen van deze reactie kan ik me er wel in vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 31-07-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als ik heel eerlijk ben zijn er wel vaker berichtjes op de frontpage die mij niet echt interesseren, ipv ze toch te lezen en vervolgens een topic te openen om te melden dat ik het niet interessant vind sla ik ze gewoon over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:26:
Deze score is inmiddels gefixeerd door een powermod: Tarabass in 'nieuws: BMW toont i3- en i8-concept-auto's'

Beetje jammer, daardoor lijkt het wel of er censuur op dat topic zit.

Ik was eerst nogal kritisch dat dit soort artikelen de FP van tweakers.net haalt.
Maar na het lezen van deze reactie kan ik me er wel in vinden.
Laat ze het dan hebben over wat voor elektronica of boordcomputer er in zit en niet over wat voor soort motor...
fsfikke schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:26:
Als ik heel eerlijk ben zijn er wel vaker berichtjes op de frontpage die mij niet echt interesseren, ipv ze toch te lezen en vervolgens een topic te openen om te melden dat ik het niet interessant vind sla ik ze gewoon over...
Het gaat er niet om of het me iets interesseert. Dingen over Apple of games lees ik ook niet, maar daar zal ik ook niet over klagen. Maar dit wijkt gewoon te ver af van de 'core-business' van tweakers.net. Op zich is dat niet zo erg, maar het resultaat (als er steeds meer dit soort artikelen komen) is ook dat er een ander soort (breder) publiek op tweakers.net af komt (en dat is ook al wel een tijdje aan de gang). Financieel gezien is dat misschien precies wat VNU wil, maar dat is wel het einde van een goede IT website. En dát is waar de hele discussie over gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 11:35

tweakerbee

dus..?

Afgezien van de hele discussie of het thuishoort op tweakers staat er ook nog een aardig grote fout in het artikel: de motor in de i8 is geen 3,0 liter, maar 1,5 liter (3 cylinder).

Uit het bronartikel:
the 1.5-litre three-cylinder petrol engine
.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakerbee op 31-07-2011 21:43 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Ik kan helaas de andere bronnen niet meer vinden (idee voor follow-up, redactie?), maar in text is dit wat ik bedoelde: http://www.visionconnecte...p?page=vcd-sicherheit.php

BMW Vision ConnectedDrive is onderdeel van de i3 en i8. Ikzelf zou er *heel* veel voor over hebben als dit bewaarheid zou worden. De koppeling tussen mijn (android) smartphone en mijn auto is daarin de sleutel. Niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk. Nu zijn de ideeen van BMW niet nieuw (Bertone's Filo anyone?), maar volgens mij komt het nu het dichtst bij een realiteit van wat ik als toekomstbeeld zie.

In hoeverre komt dit overeen met de doelgroep van Tweakers? Geen idee. Maar het past wel. Al was het alleen om de voorliefde van Femme voor BMW's :z
Maar daarnaast zien we over de afgelopen jaren een behoorlijke verschuiving: Desktops lijken steeds verder in de minderheid te raken. En nieuwe velden rukken op. Hoewel consoles nog een stiefkindje zijn (alhoewel:; XBMC is voluit tweakerwaardig. En de roots daarvan liggen toch echt op de XBOX!), zijn telefoons dat allang niet meer. En ik (voor)zie dat ook onze automobielen die kant op gaan. Het is toekomstmuziek. Maar zeker iets om ook als tweaker in de gaten te houden.

Disclaimer: Ik ben BMW-fan(boy). Daarnaast interesseer ik me in de koppeling tussen mijn desktopervaring met een IBM PC xt, via mijn androidtelefoon naar een naadloos geïntegreerde echte- en virtuele wereld in mijn auto.

edit2: Ik ben het er trouwens mee eens dat de inhoud van dit specifieke artikel zelfs te magertjes is voor autoweek...

[ Voor 20% gewijzigd door wheez50 op 01-08-2011 04:53 . Reden: edit: links en disclaimer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wat mij opvalt is dat er wordt gereageerd alsof we nog nooit over elektrische auto's hebben geschreven. Deze onderwerpen hebben al veel langer onze aandacht, alleen niet met dezelfde regelmaat als bijvoorbeeld laptops of mobiele telefoons. De afgelopen maanden hebben we diverse nieuwsberichten in onze categorie Vervoer gepubliceerd (http://tweakers.net/archieven/cat/251/nieuws) en steevast ronden we de CES af met een roundup over cartech (http://tweakers.net/archieven/cat/251/reviews).

Ik heb in de reacties een aantal opmerkingen gezien die we hier ter harte kunnen nemen, namelijk daar waarin wordt gesteld dat het artikel te oppervlakkig is. Hoewel ik het daar inhoudelijk niet 100% mee eens ben, snap ik wel waarom er behoefte is aan meer informatie (om zo de relevantie met Tnet te verduidelijken). Daar zullen we een volgende keer rekening mee proberen te houden.
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:38:
...Maar dit wijkt gewoon te ver af van de 'core-business' van tweakers.net. Op zich is dat niet zo erg, maar het resultaat (als er steeds meer dit soort artikelen komen) is ook dat er een ander soort (breder) publiek op tweakers.net af komt (en dat is ook al wel een tijdje aan de gang). Financieel gezien is dat misschien precies wat VNU wil, maar dat is wel het einde van een goede IT website. En dát is waar de hele discussie over gaat...
Tweakers.net is niet sec een IT-website, maar noemt zich al jaren een technologiesite. Sinds we ook breder aandacht besteden aan elektronica noemen we onszelf een technologie- en elektronicasite. Zonder deze verbreding had Tweakers.net inmiddels gedecimeerd geweest: de interesse voor sec losse componenten is gewoon enorm snel gedaald. Daar waar een review van een losse grafische kaart enkele jaren terug goed was voor een knaller, lijkt die rol nu overgenomen te zijn door onder meer tablets en telefoons.

Het is niet zo dat we hierop hebben aangestuurd: we zijn aandacht gaan besteden aan andere onderwerpen toen duidelijk werd dat andere onderwerpen minder goed werden gelezen. Nu zal menigeen roepen dat dit commercieel redeneren is en zelfs door VNU wordt ingegeven, maar zodra je een club redacteuren hebt die je aan het werk wilt houden, kun je je ogen niet sluiten voor ontwikkelingen.

Een van de belangrijkste ontwikkelingen is dat er ook op Tnet een steeds grotere interesse kwam in 'mainstream' elektronica, en daar zijn wij in meegegaan. Ik denk dan ook niet dat dit het einde van een goede IT-site is, maar dat we al enkele jaren werken aan een nog betere technologie- en elektronicasite. Dit doen we heel bewust: niet om jou en andere critici voor het hoofd te stoten of weg te jagen, maar simpelweg omdat we ook vooruit moeten blijven kijken. Wat in technologieland geldt, geldt zeker ook voor uitgeefland: stilstand is achteruitgang - en dat is nooit goed.

[ Voor 53% gewijzigd door Wilbert de Vries op 01-08-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 10:25
Er wordt in dit artikel nergens specifiek over techniek gesproken behalve automotive technieken, ik zie geen link met ICT, ik vind autonieuws interessant, maar daarvoor volg ik inderdaad andere websites, als de aanraking direct met ICT te maken heeft vind ik het ook nog interessant om terug te lezen op Tweakers.net, maar aankondigingen van auto's waarmee de aanraking met ICT alleen is, dat ze elektrisch zijn vind ik voor mijn gevoel te beperkt.

Het is interessant om nieuwe technieken voorgesteld te krijgen, maar dit is al geen nieuwe techniek meer. Een range extender is een techniek die Opel ook al toepast, vol-elektrisch aangedreven auto's worden ook al meer gemaakt o.a. door Citroen, Mitsubishi, Mercedes en vele anderen, Hybride auto's zijn er ook al meer, dit is voor het eerst dat ik een bericht tegenkom, waarvan ik denk, dat dit de basiswaarden van Tweakers.net voorbijloopt.

Ik zie overigens ook, dat ik lang niet de enige ben. Ik zou willen zeggen: Schoenmaker hou je bij je leest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Wilbert de Vries schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 07:53:
Wat mij opvalt is dat er wordt gereageerd alsof we nog nooit over elektrische auto's hebben geschreven. Deze onderwerpen hebben al veel langer onze aandacht, alleen niet met dezelfde regelmaat als bijvoorbeeld laptops of mobiele telefoons. De afgelopen maanden hebben we diverse nieuwsberichten in onze categorie Vervoer gepubliceerd (http://tweakers.net/archieven/cat/251/nieuws) en steevast ronden we de CES af met een roundup over cartech (http://tweakers.net/archieven/cat/251/reviews).

Ik heb in de reacties een aantal opmerkingen gezien die we hier ter harte kunnen nemen, namelijk daar waarin wordt gesteld dat het artikel te oppervlakkig is. Hoewel ik het daar inhoudelijk niet 100% mee eens ben, snap ik wel waarom er behoefte is aan meer informatie (om zo de relevantie met Tnet te verduidelijken). Daar zullen we een volgende keer rekening mee proberen te houden.
Het gaat er niet volgens mij niet zozeer om dat er over elektrische auto's geschreven wordt maar meer dat de format waarin het artikel geschreven is niet is zoals we gewend zijn van tweakers.net. Nu is het een lijstje van opsommingen van wat tidbits die eigenlijk ook in een klein tabelletje neergepend hadden kunnen worden. Er wordt geen eigen interpretatie van de gegevens gegeven of bijvoorbeeld een verklaring gegeven waarom de accu van de i3 binnen een uur tot op 80% van de maximale capaciteit kan worden opgeladen.

Wat ik in feite dus mis bij dit nieuwsbericht is enige diepgang. Niet om te zeggen dat ik het erg vind dat dit nieuwsbericht is geplaatst of dat het zelfs weg moet, maar meer om aan te geven wat er naar mijn mening beter aan gedaan had kunnen worden.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 21:00

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Spockz schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:46:
[...]

Wat ik in feite dus mis bij dit nieuwsbericht is enige diepgang. Niet om te zeggen dat ik het erg vind dat dit nieuwsbericht is geplaatst of dat het zelfs weg moet, maar meer om aan te geven wat er naar mijn mening beter aan gedaan had kunnen worden.
Dat ben ik met je eens, wat ik probeerde te stellen door
Hoewel ik het daar inhoudelijk niet 100% mee eens ben, snap ik wel waarom er behoefte is aan meer informatie (om zo de relevantie met Tnet te verduidelijken). Daar zullen we een volgende keer rekening mee proberen te houden.
te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

RoD schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:27:
[...]
Dus omdat jij het artikel niet op T.net vindt horen is het reclame? :/
Nee. Maar even het bericht inhoudelijk:
- het i8 nieuws is een gemonteerde electromotor en accu met 35 km actie-radius ... electro scooters komen verder ...
- het i3 nieuws is electrische auto nummer zoveel, zonder spectaculaire nieuwe zaken op zich ...
- is oud nieuws, naar nu blijkt:
"2014 BMW i3 and i8 Spy Photos - Future Cars ... BY DAVID GLUCKMAN, ... March 2011"
http://www.caranddriver.c...i8_spy_photos-future_cars
Xubby in 'nieuws: BMW toont i3- en i8-conceptauto's'

En dan komt het bij mij over als "reclame". En dat zeggen er een paar meer.

N.B.: Ik zeg niet dat er een slot op het artikel zit, ik zeg er wat over áls er een slot op zou zitten ...
edit: scooters -> electro scooters

[ Voor 7% gewijzigd door Xubby op 01-08-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Wilbert de Vries schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 07:53:
Ik heb in de reacties een aantal opmerkingen gezien die we hier ter harte kunnen nemen, namelijk daar waarin wordt gesteld dat het artikel te oppervlakkig is. [...] (om zo de relevantie met Tnet te verduidelijken). Daar zullen we een volgende keer rekening mee proberen te houden.
[...]
we zijn aandacht gaan besteden aan andere onderwerpen toen duidelijk werd dat andere onderwerpen minder goed werden gelezen. Nu zal menigeen roepen dat dit commercieel redeneren is en zelfs door VNU wordt ingegeven, maar zodra je een club redacteuren hebt die je aan het werk wilt houden, kun je je ogen niet sluiten voor ontwikkelingen.
[...]
Wat in technologieland geldt, geldt zeker ook voor uitgeefland: stilstand is achteruitgang - en dat is nooit goed.
Dit wekt de indruk dat T.net redelijk in de gaten waarom of er de nodige "off-topic" opmerkingen gemaakt zijn en de kreet "autoweek" is gevallen.

Zelf heb ik ook het nodige "off-topic" gepost. Maar kan bovenstaande opmerkingen van de hoofdredacteur dan wel weer waarderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers gaat nou eenmaal over IT, en niet over auto's.

Verder is dit nieuws sowieso niet interessant! Het zijn gewoon standaard concepten, zoals alle fabrikanten die de afgelopen jaren gebracht hebben. Hybride en elektrische auto's zijn er genoeg. En dan niet slecht als een 'concept' dat hoofdzakelijk gemaakt wordt om de groene politici in het thuisland te paaien, maar als commerciele modellen dit je momenteel daadwerkelijk kan kopen!

ALS je al dit soort nieuws zou willen brengen, dan is BMW wel de laatste waar je naar kijkt, en zou je eerder naar Honda, Toyota en Mitsubishi etc. kijken, aangezien die nu hybride en elektrische auto's op de markt brengen, en niet wellicht, misschien, eventueel over 2 tot 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
RaZ schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:00:
Oh... ik kan niet wachten op tandenborstels en koffiemachines... >:)

Ennuh... Femme gaat toch wel die BMW's reviewen, toch?
Weggeveen ga ik vanuit. En euh overclocken?

Anyhow on topic.

Wat een bullshit artikel. Op zich kan je best zoiets schrijven, maar dan wel waarin de nieuwste technische snufjes gemeld worden en in het kort uitgelegd.

Daarnaast heb ik recent twee artikelen van Nu.nl aangemeld, één over linked-in (waarvan ik verwacht dat een groot deel van de tweakers daar wel een account heeft, dat ze je profiel nu mogen gebruiken (mits nog niet uitgezet).

En één over dat de rechtzaken nu wel de spuigaten uitloopt (en gezien het nieuws hier over apple -> samsung en apple->HTC meer dan zeker tweakers waardig). Maar dat wordt genegeerd. (ik het trouwens sowieso het gevoel dat die nieuwssubmit voor geen meter werkt, dan dat dat gewoon wordt genegeerd).

[ Voor 56% gewijzigd door Kevinp op 02-08-2011 22:07 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Als het allemaal maar normaal is en al jaren gaande is dat dit soort non-ict-nieuws op de frontpage staat, dan vraag ik me af of de website de naam Tweakers nog moet blijven dragen. Of valt er ook wat te tweaken aan deze auto?

Ik ben van mening dat de redacteuren nu wel heel erg hun best doen om dit soort nieuws te verdedigen. Tweakers heeft zijn bestaanrecht door haar gebruikers, en als zoveel mensen weggemod moeten worden omdat ze niets zinnigs op dit soort nieuws hebben te zeggen dan moet je je achter de oren krabben of de gebruikers hier op zitten te wachten :)

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y152/Tarabass/Tweakers_reacties_autonieuws.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ok - lekkere flame:

De gemiddelde BMW is beter te tweaken dan een iphone. Ook op digitaal gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tarabass schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:46:
Tweakers heeft zijn bestaanrecht door haar gebruikers, en als zoveel mensen weggemod moeten worden omdat ze niets zinnigs op dit soort nieuws hebben te zeggen dan moet je je achter de oren krabben of de gebruikers hier op zitten te wachten :)
wauw.
178 mensen die het dus niet bij het al geconstateerde punt kunnen laten en alsnog 'dit hoort op autoweek thuis' met alle geweld willen zeggen.

Wat zegt dat over die 178 mensen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het zijn er overigens wat minder; slechts 40 reacties zijn op -1 beland. Het aantal naast het niveau geeft aan hoeveel reacties er zichtbaar zijn na het kiezen van dat niveau, niet hoeveel reacties er totaal op dat niveau staan :) Iets minder dan 80% van de reacties waren dus wel inhoudsvol genoeg om niet op -1 te hoeven belanden. Dat lijkt mij zo slecht nog niet, zeker niet als je alle ophef in dit topic zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 05-08-2011 16:53 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

178 mensen die het dus niet bij het al geconstateerde punt kunnen laten en alsnog 'dit hoort op autoweek thuis' met alle geweld willen zeggen.
Volgens mij maar 40?

En ach, er zijn volgens mij 100.00 t.net-leden ofzo? Die 40 (of zelfs 178) lijken me dus niet bepaald representatief voor alle 100.000 leden... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eigenlijk bedenk ik me net dat er bijna nooit auto-gerelateerd nieuws op Tweakers.net staat, maar over de plannen en concepts van BMW ben ik wél al meerdere malen iets tegengekomen.
Wat ik dan wel raar vindt, want er zijn al enkele fabrikanten die geheel electrische auto's al klaar hebben, en verkopen, en daar heb ik nog nooit iets van gelezen.
Mijn indruk is dan ook dat er zeer selectief berichten doorkomen van de autofabrikanten, en dat die selectie erg veel overeenkomsten vertoont met de voertuigkeuze van bepaalde opper-tweakers :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

u_nix_we_all schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:59:
Eigenlijk bedenk ik me net dat er bijna nooit auto-gerelateerd nieuws op Tweakers.net staat
O nee?

nieuws: Toyota Prius krijgt stroombron voor externe apparaten als optie
nieuws: Toyota ontwikkelt elektromotor zonder zeldzame aardmetalen
nieuws: Eerste Russische hybride auto in de maak
nieuws: Tesla en Toyota gaan samen elektrische auto's maken
nieuws: Toyota rust Prius uit met lte-ontvangst
nieuws: Ford laat hybride auto's met elektriciteitsleverancier praten
nieuws: Nissan kondigt 'betaalbare' elektrische auto aan
nieuws: Nieuwe Prius heeft Kyocera-zonnepanelen op dak
nieuws: Racefanaat bouwt Batmobile met turbinemotor
nieuws: Nuon Solar Team toont Nuna6-zonneauto
nieuws: Tesla Motors onthult volledig elektrische sedan
nieuws: Nissan introduceert Leaf in Japan
nieuws: Nissan maakt oplaadpunten voor Leaf in Nederland
nieuws: Nissan kondigt 'betaalbare' elektrische auto aan
nieuws: BMW wil opensourceplatform in auto's
nieuws: Toshiba vervangt autospiegels door lcd's
nieuws: Volkswagen komt in 2013 met elektrische stadsauto
nieuws: Ford maakt automatisch inparkeren mogelijk op hellingen
nieuws: Ford laat ouders maximumsnelheid beperken met chip in sleutel
nieuws: Mercedes bevestigt komst elektrische auto
nieuws: Fiat gaat autocomputers van Microsoft inbouwen
nieuws: Microsoft gaat software leveren voor auto's van Kia en Hyundai
nieuws: 'Toyota werkt aan door zonne-energie aangedreven auto'
nieuws: Toyota wil vanaf 2012 volledig elektrische auto verkopen

En dat is dan een zoektocht van 30 seconden, er zijn er nog meer :)

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 05-08-2011 17:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Maar toch zie ik hier veel berichten die qua technologie iets verder gaan dan de ondertussen wel standaard te noemen hybride-technologie, dat zijn er slechts enkele in een paar jaar tijd.

Ik heb er ook geen enkel probleem mee hoor, het is alleen dat het me opviel hier weer iets over BMW te lezen, terwijl ik niet de indruk heb dat ze iets heel erg innovatiefs in het elektrische/hybride segment aankondigen, terwijl dat bij andere merken pas iets gemeld wordt als er echt iets innovatiefs of ICT-gerelateerd aangekondigd wordt.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Wow - In speltermen heet dat gewoon owned. Ik zie trouwens wel onderscheid tussen twee zaken: Autonieuws op tweakers en dit specifieke bericht op tweakers. Het is mijn mening (let op, meningalert) dat ik minder kan wijzigen aan het gemiddelde appleproduct dan aan mijn bmw. En helemaal als we voorbij de bedoeling van de fabrikant gaan. Desondanks hebben appleproducten een grote interessegroep binnen de tweakersbevolking. En is een voor mijn beleving oninteressant, want ontweakbaar product, overgepresenteerd op tweakers.net.

Dus niet alleen vind ik autoberichten op tweakers.net zeer welkom, maar wacht ik zelfs met smart op nieuwsberichten over de integratie van het interweb (ik ben zo oud dat we dat wereldwijde web noemden... prehysterisch. Ik weet het) en mijn favoriete automerk. En dat is iets waar BMW toch vrij ver in is. Dan heb ik het over gebruikerservaringsperspectieven in plaats van echte tweakbaarheid. Dus dezelfde argumenten als pro-apple tweakers gebruiken :)

En dat is ook mijn probleem met dit specifieke artikel. Het is zelfs niet autoweekwaardig. Enige diepgang mist. Er had zo veel meer moois (en on-topic!) in kunnen staan.
Pagina: 1