Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Ik zit thuis met een rot probleem.
Wij hebben 2 LCD tv's, een Sony Bravia en een Samsung L32C630.

Op de Sony Bravia ontvang ik met een Coax kabel 100% Nederland 1 en op mijn samsung ontvang ik 60%.
Deze test is gedaan op de zelfde Coax kabel.

Nu is aan jullie de vraag,
Waar kan die 40% vandaan komen?
Moet ik mijn Samsung terug sturen voor reparatie?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 19:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Indien de tv's naast elkaar staan in dezelfde opstelling klopt er inderdaad iets niet.

De vraag is echter wel: merk je er iets van bij het tv kijken. Bij 60% zou je toch af en toe wat problemen met beeldopbouw moeten/kunnen hebben. Indien je hier nooit last van hebt (dus ook niet bij drukke scenes=hoge bitrate op lijn) is de meting mogelijk verkeerd in de Samsung, maar beijvloedt deze de kijkervaring niet. Dan hoef je hem niet op te sturen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Ik zie soms wel groene strepen en blokjes op de TV, als ik dan weer even kloot met mijn stekker dan zijn de blokjes heel even weg.
Ik denk dat het beter is dat ik mijn TV maar even 2 weken mis, maar ik wil niet hebben dat Samsung straks zegt dat alles binnen hun normen valt.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bedoel je niet de connector op de coax-kabel?

Dan zou het namelijk prima kunnen zijn dan die niet goed op de coax zit, en daardoor het op de ene TV wel goed werkt (beter contact maakt) en op de andere niet (minder goed contact). Een kabelbreuk is ook niet ondenkbaar.

Want als je aan de stekker/connector zit de kloten en er is verschil, dan zit daar al het probleem.

Ik heb wel eens een connector iets moeten inknijpen zodat ie wat ovaler werd en beter contact maakte. Zou lullig zijn als je daarvoor je TV gaat RMA'en, want dan kunnen ze niks vinden en krijg je misschien wel onderzoekskosten voor je mik.

Het ligt dus misschien niet eens aan de TV, maar aan je kabel.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
RaZ,

Ik heb verschillende Coax kabels geprobeerd.
1 Coax kabel kwam niet boven de 9% op animal planet die zat al 20 jaar in die muur dus direct vervangen.
2 Coax kabel boven, net nieuw en werkt op de bravia 100% op NL1 en op de Samsung 50 tot 60% met exaxt de zelfde aansluiting.
3 Als ik mijn connector beweeg komt de Samsung alsnog nooit op de 100% of in de buurt van de 80-100% maar dit scheelt ook nooit meer dan ongeveer 10%

Het punt blijft dat de Sony Bravia 40 tot 50% beter presteerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Strunkie op 31-07-2011 14:44 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-06 20:58

M2M

medicijnman

Als je 'm in de winkel gekocht hebt, zou je met de tv terug kunnen gaan en vragen of ze 'm daar even testen. Heb je 'm online besteld, is het misschien een idee om de tv naar vrienden mee te nemen en het ding daar te testen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
M2M, ik ga hem gewoon naar de MediaMarkt terug brengen, een voordeel is dat ik daar nooit hoef op te draaien voor onderzoekskosten omdat zij een probleem moeten vaststellen, voordat die uberhaupt naar de repaircenter gaat.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sowieso moet je amper verschil hebben als je de connector beweegt, dat geeft al aan de het contact niet goed is.

Maar vergis je niet in het verschil met connectoren hoor. Zo kan die op de Sony dus goed strak en stevig vastzitten, terwijl het bij de Samsung losjes zit, en dus gevoeliger is. En daarbij kijk je meestal naar de buitenste kern, terwijl de binnenste toch belangrijker is. Dat kan je dus nooit zien of voelen.

Voor 1 euro zou ik eerst eens kijken naar een andere connector, dan gelijk te RMA'en.

Dus dezelfde kabel en connector kan wel degelijk andere sterktes veroorzaken.
kiwie2 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:49:
M2M, ik ga hem gewoon naar de MediaMarkt terug brengen, een voordeel is dat ik daar nooit hoef op te draaien voor onderzoekskosten omdat zij een probleem moeten vaststellen, voordat die uberhaupt naar de repaircenter gaat.
Zeker wel. Als jouw probleem toch in de kabel ligt, kunnen hun het 'defect' niet reproduceren, en is ie niet defect. Dan mogen ze echt wel kosten in rekening brengen.

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 31-07-2011 14:53 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
RaZ,
Ik ben vergeten te vermelden dat ik verschillende connectoren heb geprobeerd.

De MediaMarkt stuurt altijd de producten door naar een onderzoeksafdeling voordat ze uberhaupt bij Samsung uitkomen.

[ Voor 41% gewijzigd door Strunkie op 31-07-2011 14:56 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21
kiwie2 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:03:
Op de Sony Bravia ontvang ik met een Coax kabel 100% Nederland 1 en op mijn samsung ontvang ik 60%.
Tja, ik heb wel vaker zoiets meegemaakt. Niet iedere TV is even gevoelig in mijn ervaring. Ik heb op mijn slaapkamer een prima ontvangstkwaliteit op mijn Philips TV, maar de Samsung DCB van mijn ouders doet het hier aanmerkelijk minder, terwijl die beneden in de woonkamer wel een prima ontvangst geeft.

Heb je die Samsung TV ook al eens met een goede korte kabel direct op het hoofdpunt in de meterkast aangesloten? Als de signaalsterkte dan wel goed is, valt er blijkbaar toch iets te verbeteren aan je eigen bekabeling. Misschien is die Sony tv daar gewoon minder gevoelig voor.
kiwie2 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:55:
De MediaMarkt stuurt altijd de producten door naar een onderzoeksafdeling voordat ze uberhaupt bij Samsung uitkomen.
En hoe zeker ben je ervan dat de MediaMarkt zelf geen onderzoekskosten in rekening brengt als de TV in orde blijkt te zijn?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Xander,
Ervaring leert...

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54
Vervang ook ff je hoofdaansluitpunt, neem een dikke hirschmann of KOKA kabel met hirschmann pluggen. Ik weet dat samsungs veel gevoeliger zijn voor signaalstoringen vanwege de kwaliteit van de interne antenneversterker in de tv. Sony's hebben een sterkere antenneversterker ingebouwd, die kun je ook uitzetten als het goed is via je menu.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ok. :)

Mijn ervaring leert dat het probleem in dit soort gevallen vaak in de kabels, splitters of connectors zit. En dat de tuners in TV's niet allemaal even goed presteren. De enige manier om zeker te weten dat de TV-tuner daadwerkelijk ondermaats presteert is naar mijn idee testen direct op het AOP (Abonnee Overname Punt).
Rainesh schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:17:
Ik weet dat samsungs veel gevoeliger zijn voor signaalstoringen vanwege de kwaliteit van de interne antenneversterker in de tv. Sony's hebben een sterkere antenneversterker ingebouwd, die kun je ook uitzetten als het goed is via je menu.
Juist, mijn ervaring is dus ook dat tuners onderling een heel verschil kunnen maken. Ik snap reacties zoals deze dan ook niet echt:
Michael Knight schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:12:
Indien de tv's naast elkaar staan in dezelfde opstelling klopt er inderdaad iets niet.
Nouja... bij een slechte ontvangst klopt er inderdaad iets niet, maar ik zou de schuld niet bij de TV durven leggen. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Xander op 31-07-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 06:20
Volgens mij zijn we in dit hele verhaal 1 ding vergeten. Het kan behalve aan de connector van de coaxkabel, ook aan de connector van de Samsung liggen. Misschien deze iets dichtknijpen waardoor de binnenkern beter contact maakt.

Ik snap ook niet dat ze niet overgaan op F-connectoren voor TV's :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Rainesh,

Ik ga maandag maar even een nieuw Coax setje halen, (wel losse stekkers anders krijg ik het mijn huis niet door)
En een externe versterker, die ik altijd nog in mijn TV kan monteren.

Wat ik wel kan halen uit jouw verhaal is dat een Sony met een Samsung vergelijken het zelfde als appels met peren vergelijken is.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Xander, welke percentage geeft jouw Samsung op NL1 dan ?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Op zijn huidige lokatie, beneden in de woonkamer? Gewoon 100%. Hier boven zat het ook rond de 60 - 75.

Maar ik weet waar het door komt... de bekabeling hier in huis is gewoon brak. Goedkope bouwmarkt coax-kabels, nog goedkopere rijgdozen, ... Maargoed met de huidige apparatuur werkt het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Laatst een probleempje gehad bij ouders met coax. Nu alles coax kabel koka 799 (+- 1.19 €/ meter) met
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/bmz_cache/0/0ec39390c9677c77cea5920455c9b635.image.79x80.JPG F-connector 7 mm (+- 0.45 €)

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/bmz_cache/4/44cd00f122c37d908c9fd9060559e8eb.image.80x80.JPG Coax plug naar F connector female adapter (+- 0.75 €)

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/bmz_cache/8/8a550de6e08090f80a8517d842186a69.image.80x80.JPG F male naar coax socket adapter (+- 1.00 €)

Overkill misschien? Maar geen verlies meer, geen instraling, prima plaatje op beide toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Kan het helpen om een versterker er tussen te zetten?
Na een nieuwe kabel trekken zit ik op 80% op NL1 HD.
Animal planet nog steeds laag met 50%.

Haha wat een ramp, die dingen komen haast de leidingen niet door AARG.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
kiwie2 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:16:
Kan het helpen om een versterker er tussen te zetten?
Na een nieuwe kabel trekken zit ik op 80% op NL1 HD.
Animal planet nog steeds laag met 50%.
Als het daadwerkelijk aan de bekabeling of splitters ofzo blijkt te liggen, ja dan kan dat helpen. :) Zo'n versterker plaats je dan trouwens het beste zo vroeg mogelijk, liever in de meterkast dan bij de TV dus.

Of het inderdaad aan de bekabeling ligt kun je testen, zelfs zonder coax-kabel door een buis te trekken, maar volgens mij val ik dan in herhaling. ;)
kiwie2 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:16:
Haha wat een ramp, die dingen komen haast de leidingen niet door AARG.
Wist je trouwens dat coax-kabel ook vrij kwetsbaar is? Als je er echt hard aan gaat trekken om het door een leiding te krijgen dan kun je de kabel beschadigen. Ik zou het liever met z'n tweeën doen, één iemand die trekt en iemand die de kabel aan de andere kant begeleidt. En niet te snel trekken, als de kabel warm wordt kan het aan de buis gaan vastplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Xander,
Wanneer ik een wandcontact aansluit dan ga ik van 80 naar 50%!!
De wandcontact dempt 5 Db per port.
Hoog tijd voor een versterker dus.
Ik hoop dat ik aan een versterking van 20 dB genoeg heb. (adviezen?)

Over de Coax kabel, dat weet ik, daarom was het een ramp om hem dr in te krijgen, volgens mij liggen er 30 bochten in die pijpleiding.
Morgen ga ik wat gaten boren in mijn vloer om er zo min mogelijk bochten in te hebben.

Ook heb ik de kabel van Ziggo ingekort, er liggen hier 20 nutteloze meters onder de grond

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 04-06 06:20
Hoe veel meter heb je van de groene kabel dan wel afgehaald? Kan je een foto maken van je AOP?
kiwie2 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:11:
Xander,
Wanneer ik een wandcontact aansluit dan ga ik van 80 naar 50%!!
De wandcontact dempt 5 Db per port.
Hoog tijd voor een versterker dus.
Ik hoop dat ik aan een versterking van 20 dB genoeg heb. (adviezen?)

Over de Coax kabel, dat weet ik, daarom was het een ramp om hem dr in te krijgen, volgens mij liggen er 30 bochten in die pijpleiding.
Morgen ga ik wat gaten boren in mijn vloer om er zo min mogelijk bochten in te hebben.

Ook heb ik de kabel van Ziggo ingekort, er liggen hier 20 nutteloze meters onder de grond

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Toen ik overstapte naar digitaal liep ik tegen hetzelfde aan.

In plaats van de gaan rommelen met versterkers heb ik alles vernieuwd:
ziggo kabel opnieuw gestript
nieuw AOP
nieuwe dubbel afgeschermde kabel
Ik heb wel gekozen voor rijgdozen. Ook al hebben die een nadeel, het was bij mij de makkelijkste oplossing.
Afgeschermde pluggen, etc. Kost wat, maar dan heb je ook wat: geen versterker nodig en overal vol signaal.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Vandaag het volgende vervangen:
- Coax kabel naar Hirschmann coax kabel KOKA799 Zwart
- Wandcontactdoos naar Hirschmann EDC1000
- de stekkers en kabels in de meterkast allemaal vervangen naar Hirschmann
- kabel van Wandcontactdoos naar Hirschmann

En nog blijf ik een signaal van 90% houden op NL1.
Ik heb ook nog even een versterker van Hirschmann gekocht, als dat niet verbeterd gaat ie gewoon retour.
Al die kasjes van Ziggo ga ik ook maar vervangen, al vind ik het nu wel een dure klus worden.
Kon net zo goed gelijk een nieuwe Sony Bravia kopen....

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik wil niet betweterig doen hoor, maar... heb je nu eigenlijk al eens getest of het probleem wel daadwerkelijk in je bekabeling/stekkers/wandoosjes zit? Het zou zonde zijn om er zoveel moeite in te steken als het toch aan de TV blijkt te liggen. En ja, dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar het is natuurlijk niet onmogelijk.

Hoeveel TV's zijn er eigenlijk in gebruik en hoe splits je dat?

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 01-08-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Toen ik mijn Humax DVB-C tuner verving door de ingebouwde tuner van mijn Panasonic TX-P42G20 plasma had ik een enorm verbeterde tv-ontvangst. De Panasonic geeft ondanks de ranzige bekabeling in de winkel waar ik boven woon 100% signaal op bijna alle zenders, waar de Humax amper boven de 50-60% uitkwam. Dat probleem zat zeker weten in de tuner zelf, want de Humax heeft het vanaf het begin zo gedaan (zelfs al iets beter dan de Panasonic-tuner die we daarvoor hadden) en de kabels heb ik bij de aanschaf van de Panasonic-plasma niet vervangen.

Moraal van dit verhaal: het kan heel goed aan de tuner liggen. Zeker als ze aan dezelfde tv verschillend presteren en de coax-stekker gewoon netjes klemt in beide tv's, geef ik je op een briefje dat je Samsung-tv gewoon een wat storingsgevoeligere tuner heeft.

@hieronder: Nee, het was geen software foefje en zo te horen bij de TS ook niet. Als je fouten ziet in beeld en een BER > 0 hebt, is er iets mis met de ontvangst van het signaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 02-08-2011 11:42 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Of het is een software foefje: 100% Panasonic = 90% Samsung.
Belangrijker is de Bit error level of Bitfoutcorrectie bij de signaalinformatie.
Versterker plaatsen is niet altijd oplossing (te veel signaal is ook niet goed, zeker als er fouten inzitten)
DVB-T ontvanger: 88 % signaal doorgelust naar Samsung TV
Signaal sterkte: 70 %
Bitfoutcorrectie: 0
strak plaatje om naar te kijken.

Splitsen van kabel kan ook belangrijk zijn: als het coax T-stuk niet deugt, ben je er ook aan voor de moeite.
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdelen-online.nl/product_thumb.php?img=images/FC-030.jpg&w=100&h=80 : Best
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1244552049.jpeg : Minder goed:
Belangrijkste test is aftakpunt kabeldistributie -> kabel -> Samsung TV. Heb je dan nog die beeld artefacten?
Wat krijg je van Bitfoutcorrectie? 0, groene balk: aanvaardbaar, rood: teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Topicstarter
Vandaag toch maar een König versterker er tussen geplaatst deze draait nu op 10 dB
TV zit nu op 100% en geen bitfouten.

Ik vind het netjes zo.

Bedankt voor ieders zijn hulp en bijdrage.

^ Post is hierboven!

Pagina: 1