In september 2009 heb ik een GPS tracker besteld bij Visiontac (USA)
Mooi appraat, doet echt goed zijn werk en maakt erg nauwkeurige GPS tracks.
Destijds nog de enige met zo'n SD slot. Vandaar dat ik die wilde hebben.
Begin dit jaar ging ik op vakantie naar Nieuw-Zeeland, tacker ging mee.
Zodra het vliegtuig de evenaar gepasseerd was, deed de tracker het niet meer. Jammer, geen reet aan gehad dus op mijn vakantie.
Zodra ik weer op op het noordelijkhalfrond was, deed mijn tracker het weer.
Goed, bugje in de tracker.
Gemaild met Visiontac, na wat lang wachten een reactie.
Ik mocht de tracker opsturen naar een adres in China en kreeg hun fedex account nummer, zodat ik de verzendkosten niet hoefde te betalen. Top!
Dat was eind maart 2011.
Volgens de fedex track & trace wat het appraat begin april op het desbetreffende adres.
Half april heb ik om een status update gevraagd. Helaas geen reactie op gehad.
Begin mei kreeg ik in eens een rekening van Fedex.
Fedex toen de mail van Visiontac gestuurd en Visiontac de rekening van Fedex.
Visiontac mailde toen netjes terug dat Fedex de kosten kan innen op het opgegeven account.
Daarna een credit nota gehad, en hoefde dus conform afspraak niets te betalen.
Van de tracker nog immer niets vernomen.
Eind mei, wederom zo'n factuur van Fedex
Ook die werd gecorrigeerd.
In Juni maar weer eens gevraagd aan Visiontact waar mijn tracker nou blijft.
Geen reactie.
Ook maar eens naar hun telefoonnummer gebeld, geen reactie op de voicemail die ik achter liet.
Begin juli...
Eindelijk een reactie van Visiontac, of ik het Fedex track & tracenummer wilde doorsturen (wat ik allang had gedaan), dan gingen ze er naar kijken. Nogmaals opgestuurd en wederom nog steeds niks gehoord.
Nummer is ook allang verlopen omdat deze maar 90 dagen na aflevering kon worden gebruikt. Stom genoeg, geen screenshot van gemaakt.
Nu krijg ik 2 weken geleden weer een rekening van Fedex, dus ik haal mijn vorige mails maar weer aan.
Dit keer geeft Fedex aan dat de account houder van het fedex account de betaling blokkeerd. En dat ik daarom dan maar moet betalen, aangezien ik het pakket heb verstuurd. En als het e.a. toch geint moet worden op dat account ik een formulier moet invullen (wat ik niet kan doen, omdat ik de houder van het account niet ben).
Als reactie nogmaals het mailtje van Visiontac richting Fedex gestuurd en hen doorverwezen naar Visiontac, aangezien zij de kosten zouden betalen.
Sindsdien blijft het zowel vanuit Fedex als Visiontac stil...
Wat mijn vermoeden is, is dat Visiontac helemaal geen eigenaar is van het Fedex account.
Dat dit eigendom is van het Chinese bedrijf.
De Chinezen ondernemen verder geen actie tot de verzendkosten zijn betaald en mij m'n tracker dus niet terug sturen.
Echter de verzendkosten zijn zo rond de €90,- daar koop je tegenwoordig al een nieuwe tracker voor.
Zelf had ik uiteraard nooit voor dat bedrag die unit opgestuurd (had ik het ook niet via Fedex gedaan).
Maar goed, ik zie nu even geen opties meer om die trakcer terug te krijgen (die verzendkosten weiger ik te betalen, dan koop ik wel een andere unit, want of ik hem terug krijg na betaling is ook niet zeker in mijn optiek).
Rechtsbijstand kan me overigens niet helpen, omdat het allemaal buiten de EU is.
Iemand hier nog tips?
Mooi appraat, doet echt goed zijn werk en maakt erg nauwkeurige GPS tracks.
Destijds nog de enige met zo'n SD slot. Vandaar dat ik die wilde hebben.
Begin dit jaar ging ik op vakantie naar Nieuw-Zeeland, tacker ging mee.
Zodra het vliegtuig de evenaar gepasseerd was, deed de tracker het niet meer. Jammer, geen reet aan gehad dus op mijn vakantie.
Zodra ik weer op op het noordelijkhalfrond was, deed mijn tracker het weer.
Goed, bugje in de tracker.
Gemaild met Visiontac, na wat lang wachten een reactie.
Ik mocht de tracker opsturen naar een adres in China en kreeg hun fedex account nummer, zodat ik de verzendkosten niet hoefde te betalen. Top!
Dat was eind maart 2011.
Volgens de fedex track & trace wat het appraat begin april op het desbetreffende adres.
Half april heb ik om een status update gevraagd. Helaas geen reactie op gehad.
Begin mei kreeg ik in eens een rekening van Fedex.
Fedex toen de mail van Visiontac gestuurd en Visiontac de rekening van Fedex.
Visiontac mailde toen netjes terug dat Fedex de kosten kan innen op het opgegeven account.
Daarna een credit nota gehad, en hoefde dus conform afspraak niets te betalen.
Van de tracker nog immer niets vernomen.
Eind mei, wederom zo'n factuur van Fedex
Ook die werd gecorrigeerd.
In Juni maar weer eens gevraagd aan Visiontact waar mijn tracker nou blijft.
Geen reactie.
Ook maar eens naar hun telefoonnummer gebeld, geen reactie op de voicemail die ik achter liet.
Begin juli...
Eindelijk een reactie van Visiontac, of ik het Fedex track & tracenummer wilde doorsturen (wat ik allang had gedaan), dan gingen ze er naar kijken. Nogmaals opgestuurd en wederom nog steeds niks gehoord.
Nummer is ook allang verlopen omdat deze maar 90 dagen na aflevering kon worden gebruikt. Stom genoeg, geen screenshot van gemaakt.
Nu krijg ik 2 weken geleden weer een rekening van Fedex, dus ik haal mijn vorige mails maar weer aan.
Dit keer geeft Fedex aan dat de account houder van het fedex account de betaling blokkeerd. En dat ik daarom dan maar moet betalen, aangezien ik het pakket heb verstuurd. En als het e.a. toch geint moet worden op dat account ik een formulier moet invullen (wat ik niet kan doen, omdat ik de houder van het account niet ben).
Als reactie nogmaals het mailtje van Visiontac richting Fedex gestuurd en hen doorverwezen naar Visiontac, aangezien zij de kosten zouden betalen.
Sindsdien blijft het zowel vanuit Fedex als Visiontac stil...
Wat mijn vermoeden is, is dat Visiontac helemaal geen eigenaar is van het Fedex account.
Dat dit eigendom is van het Chinese bedrijf.
De Chinezen ondernemen verder geen actie tot de verzendkosten zijn betaald en mij m'n tracker dus niet terug sturen.
Echter de verzendkosten zijn zo rond de €90,- daar koop je tegenwoordig al een nieuwe tracker voor.
Zelf had ik uiteraard nooit voor dat bedrag die unit opgestuurd (had ik het ook niet via Fedex gedaan).
Maar goed, ik zie nu even geen opties meer om die trakcer terug te krijgen (die verzendkosten weiger ik te betalen, dan koop ik wel een andere unit, want of ik hem terug krijg na betaling is ook niet zeker in mijn optiek).
Rechtsbijstand kan me overigens niet helpen, omdat het allemaal buiten de EU is.
Iemand hier nog tips?