Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik zit een beetje met een probleem: Mijn gloednieuwe Gigabyte GA-970A-UD3 herkent mijn Samsung HD103SJ (spinpoint F3) niet. De hardeschijf is niet kapot, aangezien ik hem getest heb ik mijn oude systeem. Dit moederbord vindt mijn oudere schijf (een Maxtor van 80GB, SATA) wel, evenals mijn DVD-brander.

Ik heb zo'n beetje alle Bios instellingen al nagelopen, en geprobeerd; zonder enig resultaat.

Ik krijg de schijf wel aan de gang door de voedingsstekker los te trekken (als er spanning op staat) en weer in te pluggen, dan werkt alles feilloos en start hij gewoon op...

Alvast bedankt,

mr32 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb ja al eens een bios/firmwareupdate gedaan van het moederbord en de HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Ik heb toevallig van de week ook een systeem gebouwd met een Gigabyte GA-970A-UD3 en een Samsung HD103SJ. Bij mij wordt de hardeschijf wel gewoon herkend bij het opstarten. Bij mij bleef ie een keer wel lang hangen op de S.M.A.R.T. van de dvd brander, die helemaal geen S.M.A.R.T. heeft. Misschien kun je een andere SATA kabel of andere SATA poort proberen op je moederbord?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 304171 op 31-07-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
Anoniem: 304171 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:23:
Ik heb toevallig van de week ook een systeem gebouwd met een Gigabyte GA-970A-UD3 en een Samsung HD103SJ. Bij mij wordt de hardeschijf wel gewoon herkend bij het opstarten. Bij mij bleef ie een keer wel lang hangen op de S.M.A.R.T. van de dvd brander, die helemaal geen S.M.A.R.T. heeft. Misschien kun je een andere SATA kabel of andere SATA poort proberen op je moederbord?
Ik heb alle 4 meegeleverde kabels geprobeerd, en zelfs ook de kabels van een ander merk. Ik heb de eerste 4 poorten geprobeerd.

En een bios update is er nog niet voor het Moederbord, en Samsung blijkt geen firmware updates te leveren...

EDIT: Er blijken wel updates voor de HD103SJ op het internet rond te dwalen, waaronder in de FAQ van Samsung, alleen voor schijven in combinatie met een Intel P67/H67 en SB850 (van AMD). Zou die werken, aangezien er bij mij een SB950 controller op het moederbord zit? Of is dit nog risky bussiness?

[ Voor 28% gewijzigd door mr32 op 31-07-2011 11:33 . Reden: link vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

EDIT: Er blijken wel updates voor de HD103SJ op het internet rond te dwalen, waaronder in de FAQ van Samsung, alleen voor schijven in combinatie met een Intel P67/H67 en SB850 (van AMD). Zou die werken, aangezien er bij mij een SB950 controller op het moederbord zit? Of is dit nog risky bussiness?
Niet geschoten is altijd mis (kwaad kan het niet lijkt mij), bovendien zou ik Gigabyte even een mailtje sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 31-07-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waraaraf
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 12:01
sb950 en sb850 zijn volgens mij hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
waraaraf schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:38:
sb950 en sb850 zijn volgens mij hetzelfde
Ik ga het er maar es op wagen. Ik denk dan dat ik die patch ga uitvoeren op mijn oude pc, dan hoef ik niet te hotpluggen.

@Markvanvugt: Jij hebt neem ik aan de schijf ook pas gekocht (na april 2011?), die van mij is een jaar oud. Ik denk dat het de firmware is... Hier staat alles beschreven (incl symptomen), en die is gepubliceerd op 30 april 2011...

[ Voor 40% gewijzigd door mr32 op 31-07-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr32
  • Niet online
Kijk, het patchen heeft gewerkt, alles werkt perfect! Bedankt allemaal!

• HerderB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 00:39
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Mijn moederbord ziet mijn HDD alleen kan ik hier niet opkomen zodra ik Windows wil instaleren. Heb de firmware patch gedraait (die nu 1AJ10001 is zoals in het artikel aangegeven) maar nog steeds wil de Windows installatie deze niet herkennen vanwege ontbrekende drivers.
Pagina: 1