Ik ben al even aan het uitkijken naar een nieuwe HDTV, maar zie nu door het bos de bomen niet meer en had graag het advies van de Tweakers-community gehad bij mijn specifieke vereisten.
De TV is zowel bedoeld om te gamen als om in de woonkamer TV te kijken.
De TV is zowel bedoeld om te gamen als om in de woonkamer TV te kijken.
- Ik heb digitale TV, maar kijk momenteel naar een 100Hz SDTV, waar het beeld (ook in SD) subliem is: haarscherp, stil en mooie, warme kleuren. Ik wil qua TV-ervaring niet inboeten, dus vereis ook een reële 100Hz-weergave en wil absoluut geen TV-beeld dat 'beweegt', een fenomeen dat ik al vaak bij familie en vrienden opmerkte.
- Als gamer beschik ik onder andere over een PS3, Xbox 360 en wil ik graag de beelden in hun volle glorie bekijken, waardoor Full HD ook een vereiste is. 3D hoeft echt niet voor mij, ik ben nog niet overtuigd door de meerwaarde van de technologie. Een enorm belangrijke voorwaarde is dat het toestel geen (merkbare) inputlag mag hebben. Ik speel namelijk op een redelijk niveau games als Guitar Hero en Rock Band en weet uit tests bij vrienden dat deze games voor mij quasi onspeelbaar worden als er wel inputlag opzit.
- Algemeen zit ik zo'n 2,5 - 3 meter van het scherm, waardoor ik toch liefst minimum een 40"-beeldscherm zou willen, en het hoeft eigenlijk niet meer te zijn. Ik heb al heel wat gelezen over LCD (LED) en Plasma, maar leer daaruit vooral dat elke technologie zijn voor- en nadelen heeft. Ik heb niet echt een bepaalde voorkeur, maar wens gewoon een toestel dat past bij mijn vereisten.
- Qua budget kan ik gaan tot ongeveer 1000 euro, maar als mijn voorwaarden met minder geld kunnen worden voldaan - des te beter.