PS3 aansluiten via PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023
Beste GOTers,

Ik zit met een vraagstuk. Ik zou graag een mogelijkheid willen zien om mijn PS3 aan te sluiten via mijn PC, zodat ik op mijn beeldscherm mijn PS3 beeld zou kunnen weergeven (in fullscreen). Dit wil ik graag zonder dat dit de ervaring van het gamen beinvloed.

Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben? Zo ja, op welke manier hebben jullie dit voor elkaar gekregen? En is er met de huidige producten die op de markt verkrijgbaar zijn een soortgelijk iets te bereiken?

Ik heb hier al op zitten googlen, maar kon er vrij weinig wijze uit worden (heel veel vervuilde hits).

Ik weet ook niet of ik in het goede forumdeel zit of niet, maar dat hoor ik snel genoeg denk ik.

Alvast vriendelijk bedankt!

Gr,
Jrd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:46

Mikayu

.srt

Ik heb een 360 aan het scherm van mijn pc gezet. Even op de Source knop drukken en ik kan wisselen tussen dvi/hdmi of vga, met eventueel Picture in Picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Waarom sluit je de PS3 dan niet gelijk aan op je monitor ipv via de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
Mijn monitor heeft geen speakers, en ik zou gewoon graag mijn geluid over HDMI laten lopen nog steeds. Ik zou het ook grappig vinden om gameplay van de PS3 te kunnen recorden inclusief geluid zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:40
-

[ Voor 100% gewijzigd door rscheper op 31-07-2011 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jrd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:46:
Mijn monitor heeft geen speakers, en ik zou gewoon graag mijn geluid over HDMI laten lopen nog steeds. Ik zou het ook grappig vinden om gameplay van de PS3 te kunnen recorden inclusief geluid zeg maar.
Ik denk dat dit niet gaat lukken en dat je eigenlijk iets onmogelijks wil. Je kan kijken voor een capturingkaart, maar zover ik weet, zijn die er niet met hdmi ingangen. Ook via vga wordt dit een probleem. Het enige wat ik kan bedenken, maar dat wil je zeker niet, is via een videorecorder de opname's maken. Maar ook dan is de vraag of je een converter kan vinden van hdmi naar scart, denk het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 292340 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:53:
[...]

Ik denk dat dit niet gaat lukken en dat je eigenlijk iets onmogelijks wil. Je kan kijken voor een capturingkaart, maar zover ik weet, zijn die er niet met hdmi ingangen. Ook via vga wordt dit een probleem. Het enige wat ik kan bedenken, maar dat wil je zeker niet, is via een videorecorder de opname's maken. Maar ook dan is de vraag of je een converter kan vinden van hdmi naar scart, denk het eigenlijk niet.
Want de PS3 heeft geen analoge uitgang? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
Anoniem: 292340 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:53:
[...]

Als een capturecard de oplossing is, dan zijn die er wel met HDMI. Vraag me alleen af hoe goed dat werkt precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Osiris schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:54:
[...]

Want de PS3 heeft geen analoge uitgang? :?
Zover ik weet niet, maar corrigeer me maar als ik het fout heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jrd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 02:00:
[...]

Als een capturecard de oplossing is, dan zijn die er wel met HDMI. Vraag me alleen af hoe goed dat werkt precies :)
Zoekt en gij zult vinden dan. Wat de kwaliteit verder zal zijn, dat weet ik niet, heb nog niet de eer gehad om met zo'n hdmi kaart te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-06 22:30

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Bij de capture cards die ik over de jaren heb gebruikt, was er altijd een flinke vertraging aanwezig. Als je van plan bent hier direct op te gamen, gaat dat natuurlijk niet werken ;)

Opnemen vanaf een PS3 is sowieso niet zo eenvoudig als het zou lijken: het signaal dat door de kabel gaat is beveiligd om dit tegen te gaan (HDCP). Hier moet je ook rekening mee houden als je de monitor direct op de PS3 aan wilt sluiten d.m.v. een HDMI naar DVI kabel of iets in die richting; je monitor zou HDCP-compliant moeten zijn (of dit het geval is, zul je ongetwijfeld in de specificaties van je monitor terug kunnen vinden).

Wat betreft het geluid: de meesten lijken hun audio uit de analoge aansluiting(en) van de console te halen, helemaal los van de HDMI kabel. Ik heb zelf geen PlayStation 3, dus ik zou verder niet weten hoe dit precies in elkaar steekt, maar er zijn genoeg anderen die hetzelfde proberen te bereiken.

Leesvoer:
Google #1 - PS3 DVI monitor
Google #2 - PS3 DVI monitor sound

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 22:14
HDMI capture kaarten zijn er wel, maar inderdaad moeilijk te vinden.

Er is een stream (nl.twitch.tv/dansgaming) waar ik zo nu en dan naar kijk waar de broadcaster gebruik maakt van een HDMI capture card in combinatie met een PS3 en Xbox360. Op het forum van die stream is te vinden (http://dansgamingstream.freeforums.org/f-a-q-section-f45.html) dat er gebruik gemaakt wordt van een AVerMedia AVerTV HD DVR MTVHDDVRR 1080i HDMI. Bekijk de stream maar eens of indien deze niet online is, één van de video's om te kijken hoe de kwaliteit is. Natuurlijk gaat daar wel compressie overheen voor online-streaming dus het kan alleen maar beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 15:00
Het grootste probleem zit hem natuurlijk in het feit dat als je het beeld eerst via je je PC laat lopen, dat je no way real time beeld krijgt. Oftewel, naast dat je een HDMI capture kaart moet gaan vinden, moet je ook nog eens het beeld 'splitten'. En een nieuwe monitor kopen, want op je huidige 245B zit geen HDMI ingang.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
Xyrr schreef op zondag 31 juli 2011 @ 02:56:
HDMI capture kaarten zijn er wel, maar inderdaad moeilijk te vinden.

Er is een stream (nl.twitch.tv/dansgaming) waar ik zo nu en dan naar kijk waar de broadcaster gebruik maakt van een HDMI capture card in combinatie met een PS3 en Xbox360. Op het forum van die stream is te vinden (http://dansgamingstream.freeforums.org/f-a-q-section-f45.html) dat er gebruik gemaakt wordt van een AVerMedia AVerTV HD DVR MTVHDDVRR 1080i HDMI. Bekijk de stream maar eens of indien deze niet online is, één van de video's om te kijken hoe de kwaliteit is. Natuurlijk gaat daar wel compressie overheen voor online-streaming dus het kan alleen maar beter zijn :)
Heb even gekeken gisteravond nog, ziet er erg goed uit. Zelfs op de stream.
Steephh schreef op zondag 31 juli 2011 @ 02:59:
Het grootste probleem zit hem natuurlijk in het feit dat als je het beeld eerst via je je PC laat lopen, dat je no way real time beeld krijgt. Oftewel, naast dat je een HDMI capture kaart moet gaan vinden, moet je ook nog eens het beeld 'splitten'. En een nieuwe monitor kopen, want op je huidige 245B zit geen HDMI ingang.
Ik vraag het me af hoe dat zit eigenlijk. Ik hoopte daarom ook eigenlijk dat er hier mensen waren die er ervaring mee hadden. Maar als je de stream hierboven bekijkt, het ziet er echt heel erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
Mnstrspeed schreef op zondag 31 juli 2011 @ 02:51:
... dus ik zou verder niet weten hoe dit precies in elkaar steekt, maar er zijn genoeg anderen die hetzelfde proberen te bereiken.

Leesvoer:
Google #1 - PS3 DVI monitor
Google #2 - PS3 DVI monitor sound
Bedankt voor de info, was hier wel een beetje van op de hoogte. Maar wist absoluut niet het fijne ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 292340 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 02:01:
[...]

Zover ik weet niet, maar corrigeer me maar als ik het fout heb.
Je hebt het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Then I stand corrected....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
Misschien wel grappig om ook aan jullie te laten weten. Ik heb vandaag toevallig iemand gesproken die dus een AverTV HD 727 gebruikt om zijn Xbox360 te streamen (via HDMI inclusief geluid) op zijn PC. Is dus direct aangesloten op de capturecard en kan dmv de software fullscreen dus zijn Xbox360 + geluid weergeven op zijn monitor. Hij zegt hier verder niets van te merken als het gaat om vertraging of performance, het is echter wel redelijk CPU intensief blijkbaar.

Ik zelf heb nog niet kunnen beoordelen hoe het nou echt werkt, maar ik denk dat ik het wel wil gaan proberen met zo'n capturecard. Eventjes op V&A zoeken en marktplaats maar denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 15:00
jrd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:24:
[...]

Heb even gekeken gisteravond nog, ziet er erg goed uit. Zelfs op de stream.

[...]

Ik vraag het me af hoe dat zit eigenlijk. Ik hoopte daarom ook eigenlijk dat er hier mensen waren die er ervaring mee hadden. Maar als je de stream hierboven bekijkt, het ziet er echt heel erg goed uit.
Dat de stream er goed uit ziet, twijfel ik niet aan. Maar het punt is dat je niet meer realtime kan gamen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
Steephh schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:10:
[...]

Dat de stream er goed uit ziet, twijfel ik niet aan. Maar het punt is dat je niet meer realtime kan gamen.
Had het in dit geval ook over het gamen zelf op zijn scherm, hij merkt dus geen vertraging tijdens het gamen. Maar ik zou het graag ook zelf willen ervaren voordat ik kan zeggen of dat echt daadwerkelijk het geval is :)
Pagina: 1