Zijn er andere mensen die gehackt zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 901 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Een paar dagen geleden kreeg ik een mail dat er een muziektrack gekocht was die ik helemaal niet gekocht had. De mail luidde dan ook: 'Er is een aankoop gedaan vanaf een computer die niet eerder gebruikt is met dit iTunes account.' Een dag later verscheen er de app ZombieBooth op mijn iPhone, die ik ook niet gekocht had. Ik dacht dat er gewoon iemand achter mijn wachtwoord is gekomen, en heb het gewoon veranderd en een mail naar Apple gestuurd. Wat blijkt nu, bij een vriend van mij is Angry Birds gekocht, ook niet door hem. Daarom vroeg ik me af: hebben meer mensen dit?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus die vriend :S
tis heel vreemd
ineens word er een BETAALDE app geinstalleerd ( angry birds)
Meer mensen?

Dit zou toch slecht zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga der maar van uit dat het geen hack is maar iemand die je wachtwoord weet of keylogger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Ja maar die vriend heeft het dus ook, daarom. Normaal zou ik ook iemand die me wachtwoord weet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me vreemd ; Ik deel me password met niemand ; exept the keylogger en die passwords van me vriend zijn randomized:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Trouwens, ik draai Mac OS X en hij Windows. Allebei een keylogger op twee verschillende platformen, tegelijkertijd? Lijkt me sterk. En als iemand onze wachtwoorden weet zou het ook wel erg toevallig zijn dat het tegelijkertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Ik vind het ook vreemd. Ik heb hier 2 iphones op 1 account. Als ik een app koop op de een komt deze niet bij de ander erop tenzij ik hem synchroniseer. Heb je hem jailbreaked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo change the subject :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ja ik heb m gejailbreakt op iOS 4.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Inderdaad beetje offtopic, maar oke maakt niet uit. Dat moet je aanzetten in de instellingen, bij Store. Heb wel een JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:58:
Ik ben dus die vriend :S
tis heel vreemd
ineens word er een BETAALDE app geinstalleerd ( angry birds)
Meer mensen?

Dit zou toch slecht zijn
Slecht van jullie kant hoogstwaarschijnlijk.... hoor er voor de rest niemand over en als er echt een lek was aan de kant van Apple dan hadden we dat al wel gelezen op Tweakers/Nieuws. Ik denk dus eerder dat jullie beide iets hebben wat niet pluis is en misschien wel een keylogger bevat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Toevallig dat het precies bij jullie beiden is, twee vrienden / kennissen. Niet toevallig iemand die beide wachtwoorden weet, of er 'stiekem' achter gekomen is?

OpenSSH geïnstalleerd en altijd openstaan? (zonder het wachtwoord te veranderen). Dan zou het in theorie ook mogelijk moeten zijn om gegevens te onderscheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee niet echt
hij weet de mijne wel denk ik
maar t is voor mij onmogelijk om zijn passwords te onthouden want die zijn random van 1password voor mac en ik draai windows dus ik kan zijn gegevens ook niet lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
Hebben jullie niet tegelijkertijd een app geinstalleerd die het wachtwoord doorstuurt naar een hacker ofzo?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb hetzelfde gehad. Zelfde melding na een aankoop die niet door mij was gedaan. Direct na de untethered jailbreak van 4.3.3. Het was overigens een aankoop van een Nederlandse applicatie oid, van Autoweek.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
iMick schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:22:
Toevallig dat het precies bij jullie beiden is, twee vrienden / kennissen. Niet toevallig iemand die beide wachtwoorden weet, of er 'stiekem' achter gekomen is?
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:43:
Nee niet echt
hij weet de mijne wel denk ik
maar t is voor mij onmogelijk om zijn passwords te onthouden want die zijn random van 1password voor mac en ik draai windows dus ik kan zijn gegevens ook niet lezen
Dat van die random wachtwoorden dus, ik weet zelf mijn WW niet eens (daar heb ik een password manager voor). Je moet wel een erg goed geheugen hebben, wil je dat onthouden.
Brummetje schreef op zondag 31 juli 2011 @ 01:21:
Slecht van jullie kant hoogstwaarschijnlijk.... hoor er voor de rest niemand over en als er echt een lek was aan de kant van Apple dan hadden we dat al wel gelezen op Tweakers/Nieuws. Ik denk dus eerder dat jullie beide iets hebben wat niet pluis is en misschien wel een keylogger bevat...
kfaessen schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:46:
Hebben jullie niet tegelijkertijd een app geinstalleerd die het wachtwoord doorstuurt naar een hacker ofzo?
Zoals ik al zei, ik draai Mac OS X en hij Windows, dus allebei een keylogger zou wel érg toevallig zijn. App Store app kan het niet zijn, want die komt sowieso niet bij mijn keypresses (behalve in die app zelf, maar oké.)

Jailbreak kan misschien wel, want ik had vroeger een paar gekraakte apps (puur om uit te proberen trouwens, ik koop nooit een app voordat ik een gekraakte versie heb uitgeprobeerd). Hij ook volgens mij, maar dat weet ik niet zeker (daar moet hij zelf even antwoord op geven).
Positron schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:36:
Ik heb hetzelfde gehad. Zelfde melding na een aankoop die niet door mij was gedaan. Direct na de untethered jailbreak van 4.3.3. Het was overigens een aankoop van een Nederlandse applicatie oid, van Autoweek.
Hmm, ik heb mijn JB ook niet al te lang geleden gedaan, heb jij hem ook via jailbreakme.com? En heb of had je toevallig gekraakte apps van Installous, de SinfuliPhone repo, de iCauseFX repo of de Banned iPhone repo geïnstalleerd? (Banned iPhone heeft Mark volgens mij niet, maar wel Sinful iPhone en iCauseFX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

[b][message=36495729,noline]jamy015 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:

Hmm, ik heb mijn JB ook niet al te lang geleden gedaan, heb jij hem ook via jailbreakme.com? En heb of had je toevallig gekraakte apps van Installous, de SinfuliPhone repo, de iCauseFX repo of de Banned iPhone repo geïnstalleerd? (Banned iPhone heeft Mark volgens mij niet, maar wel Sinful iPhone en iCauseFX)
Inderdaad via jailbreakme.com gedaan. De apps die je noemt zeggen mij echter niets.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Allereerst: wie zegt dat je gehacked bent? Als je je wachtwoord hebt laten slingeren, het wachtwoord op meerdere plaatsen gebruikt, of een stukje malware gescoord hebt, ben je eigenlijk gewoon een prutser. Resultaat is hetzelfde, alleen er is een andere oorzaak. Je kan hard roepen dat je zuinig bent op je passwords, maar als een goede vriend kennelijk je password al weet, ben je mijns inziens niet zuinig genoeg. (zelfs mijn vriendin weet mijn passwords niet)

Verder: jailbreaken doe je op eigen risico, en wanneer er repo's in het spel komen die overduidelijk te bestempelen zijn als warez, hoort je topic allereerst niet op GoT thuis (warez willen we hier niet), en ben je -zoals eerder al gesteld- een prutser. Warez bevatten zo nu en dan troep, want het is een easy target ;) Wanneer je software gewoon koopt of uit betrouwbare bron haalt, heb je dat probleem niet.

Ook is het weinig relevant dat de een OSX draait en de ander Windows. Log je wel eens in de computer van de ander? Dan maakt het ineens niet meer uit wie de keylogger heeft ;)

Verder hangt dit topic aan elkaar van weinig nuttige slowchat, en mis ik elke vorm van diepgang. Ik ga dit topic dus ook sluiten. Ik raad de TS en zijn vriend aan om op hoog tempo wat passwords te gaan wijzigen, jailbreaks te removen, en wat virusscanners te draaien.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.