Elektrisch gevaar

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyyyy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-02-2022
Hallo allemaal,

omdat ik graag wil beginnen om een oude video recorder om te bouwen naar een HTPC vroeg ik mij af of het gevaarlijk is. Door bijvoorbeeld elektrisch gevaar? Ook zou ik graag mijn playstation 2 om bouwen naar een HTPC maar volgens mij is dit wel gevaarlijk?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Mvg,
Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat versta jij onder 'elektrisch gevaar'? Bang dat een stel boze elektronen je aan komen vallen ofzo :+

Serieus, als je nergens kortsluiting maakt en alles goed aansluit kan er weinig gebeuren. Waarom zou het gevaarlijk zijn om een PS2 om te bouwen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

zolang je de steker maar uit het stop contact haalt voordat je ergens met je vingers in gaat roeren

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:33

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Trek eerst de stekker uit het stopcontact, voordat je schroefjes van de behuizing begint los te draaien, dan is het grootste electrische gevaar voor jezelf wel geweken.

En ik denk dat de tweaker in kwestie het grootste gevaar voor de elektronica is (noflame). Maar als je weet wat je doet, of je er van bewust bent wat je kapot kan maken en dat niet vervelend vindt, dan zou ik het gewoon doen. Al doende leert men, en men leert nog wel het beste van de fouten die men maakt.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik weet niet wat je technische kennis is m.b.t. modding e.d. maar indien je nu al een vraag hebt over mogelijke gevaren betreffende elektriciteit vraag ik me het af als een dergelijk project wel verstandig is.
Heel kort gezegd, indien een apparaat een eigenvoeding heeft bestaat de kans op een schok, iets wat gevaarlijk kan zijn….

En jah, niet onderspanning werken is natuurlijk vanzelfsprekend.... dus de stekkers uit het stopcontact......

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 30-07-2011 23:39 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyyyy
Op de Playstation zit een sticker met dat het gevaarlijk is om hem te openen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

zolang je de steker uit het stopcontact haalt voordat je hem open schroeft kan er niks verkeerd gaan. Als je een fat ps2 hebt moet je wel even uitkijken voor de flatcable waarmee je eject en power on/of knoppen mee woren aangestuurd ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Streepje op 30-07-2011 23:45 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wesleyyyy schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:41:
Op de Playstation zit een sticker met dat het gevaarlijk is om hem te openen vandaar.
Tja, als dat je al afschrikt......... Ik vraag het me af alsof het verstandig is..... Vergeet niet, ondanks dat apparaten in ons land aangesloten worden op 220 ~ 230volt betekend dit niet dan in een apparaat hogere spanningen kunnen worden gebruikt, een trafo kan de spanning heel gemakkelijk omhoog brengen waardoor deze een veelvoud van deze 230volt kan zijn.

Dat Sony een dergelijke stikker op een PS2 zet kan ook betekenen dat ze mensen afschrikken om een schroevendraaier in het appraat te steken, iets met garantie en/of werkelijke veiligheid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleyyyy
Ik heb een fat ps2 maar wat is er dan mee?

En het is gewoon een vraag omdat ik niet wil dat er iets gebeurd.

[ Voor 45% gewijzigd door Wesleyyyy op 30-07-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 10:27

Terrestraeon

END OF LINE

Oppassen voor apparaten met ingebouwde voeding, die voeding mag je nooit openschroeven.
De voeding houdt namelijk energie vast, en kan zelfs nadat je de kabel uit het stopcontact hebt getrokken nog steeds een elektrische schok geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het begint nu een helpdesk topic te worden, probeer eerst maar eens bijvoorbeeld door een goede zoekwebsite er achter te komen over de hoe en wats van PS2 modding......

GoT is niet bedoelt om een user handleidingmatig door de verschillende stappen van zijn wensen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

die flatcable loopt via de zijkant en is vrij gevoelig (ik heb mijn fat ps2 zo naar de eeuwige jachtvelden geholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Alles waar spanning op staat -kan- gevaarlijk zijn.

Simpele vraag, waar eigenlijk alleen een simpel antwoord op te geven is. Daarom een slotje. Om te voorkomen dat we hier een topic krijgen waarin we alles stap voor stap moeten uitleggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.