Vodafone internet op reis pasport of internet op reis europa

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag. Op vodafone site wordt gesproken over de Internet op reis passport bundel, daarmee kan je voor 5 euro per maand je binnenlandse bundel gebruiken. Maar ik kan die nergens aanzetten en kan die verder ook niet zien, ik zie alleen om te activeren moet ik naar my vodafone gaan. Daar kan ik niets vinden. Ik google wat verder en zie mensen met een internet op reis europe bundel. Ik kijk in de voorwaarden van de internet bellen blox (voorwaarden voor alle blox) en daar staat onder het kopje internet op reis europe eigenlijk hetzelfde aan voorwaarden als die gelden voor internet op reis passport. Het gewone passport kan ik wel activeren maar dat is anders, enkel goedkoper bellen en sms'en. (alhoewel ik wel kan activeren maar dan niet lukt blijkt uit sms)

Mijn vraag: zijn vodafone internet op reis passport en internet op reis europe hetzelfde en hoe activeer je ze? Ik kan ze nergens vinden tussen de BloX en ergens anders in My Vodafone.

En waarom kan ik gewone Vodafone Passport niet aanzetten? Hij geeft een fout door via sms:
U kunt zich voor deze Vodafone BloX niet aanmelden. Bel 1200 en vraag naar een adviseur

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Internet op Reis Passport blox kent andere voorwaarden dan de Internet Op Reis Dagbundel. Zo blijft de eerstgenoemde blox als je 'm laat activeren staan tot einddatum contract. Dus eigenlijk alleen maar interessant als je regelmatig in het buitenland bent. Daarnaast mag je 'm alleen afsluiten bij een abonnement van 39.50 (bijvoorbeeld bel+sms+web 275) of hoger. De dagbundel is op praktisch elke abonnementsvorm te gebruiken en kost alleen geld als je daadwerkelijk gebruik maakt van internet. Waarom je Passport niet aan kunt zetten durf ik niet te zeggen, wellicht een storing. Ik zou de klantenservice anders eens bellen, of een bezoekje brengen aan de Vodafone winkel.

Edit: internet op reis Europe is de 'voorloper' van Internet op reis Passport. Daarom komen de voorwaarden waarschijnlijk ook vrijwel overeen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 19:56
Je hebt toevallig niet een Scherp abo? Daar gelden andere voorwaarden bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:13:
De Internet op Reis Passport blox kent andere voorwaarden dan de Internet Op Reis Dagbundel. Zo blijft de eerstgenoemde blox als je 'm laat activeren staan tot einddatum contract. Dus eigenlijk alleen maar interessant als je regelmatig in het buitenland bent. Daarnaast mag je 'm alleen afsluiten bij een abonnement van 39.50 (bijvoorbeeld bel+sms+web 275) of hoger. De dagbundel is op praktisch elke abonnementsvorm te gebruiken en kost alleen geld als je daadwerkelijk gebruik maakt van internet. Waarom je Passport niet aan kunt zetten durf ik niet te zeggen, wellicht een storing. Ik zou de klantenservice anders eens bellen, of een bezoekje brengen aan de Vodafone winkel.

Edit: internet op reis Europe is de 'voorloper' van Internet op reis Passport. Daarom komen de voorwaarden waarschijnlijk ook vrijwel overeen.
Ah, ik heb BSW 150 met actie 15 p/m
Kan ik daarom europa ook niet afsluiten? Ik ga redelijk vaak naar buitenland en dan ook lang, dus was het een uitkomst voor mij. Maar dat kan dus niet. 2 euro per dag vind ik te duur, aangezien ik 21 dagen op vakantie ga. Dan zou ik totaal 42 euro kwijt zijn voor minder dan binnenland bundel, maat thuis gebruik ik enkel wifi. Anders is het 5 euro voor de gehele GB en aangezien ik buitenland vooral navigatie gebruik, wordt dat te weinig. (data dan)

Vaag... Wat moet ik doen om toch goedkoop in het buitenland te internetten? (op gewoon dagbundel na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
Internet op reis (week) is nog een optie. Weet alleen niet of dat werkt met een BSWtje van 150 min. Je kunt altijd nog een BSW Smart nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik zelf heb ook Internet op reis gebruikt toen ik 12 dagen in Finland was. Voor 2 euro per dag heb je 35MB. Het is weinig maar genoeg voor email, facebook/twitter etc. en een paar sites. Snelheid was prima. Ik heb ook een BSW abo van 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
MarluXiaXl schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:50:
Ik zelf heb ook Internet op reis gebruikt toen ik 12 dagen in Finland was. Voor 2 euro per dag heb je 35MB. Het is weinig maar genoeg voor email, facebook/twitter etc. en een paar sites. Snelheid was prima. Ik heb ook een BSW abo van 150.
En als je eroverheen zit? Geldt dan het buitenlandtarief? En als je dan passport hebt? Die geeft toch korting? Dus kan je 2 euro = 35MB + passport = 1.50 per mb? Geldt de 10 euro per GB buitenbundel ook? Dus wat is de goedkoopste manier om als je boven de 35MB uit zit verder te blijven internetten (navigatie verbruikt redelijk veel, deze maand ook al buitenbundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:46
F.West98 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:01:
En waarom kan ik gewone Vodafone Passport niet aanzetten? Hij geeft een fout door via sms:

[...]
Dat is iets dat ik twee weken geleden ook had. Ik heb toen 1200 gebeld en via dat keuzemenu 'passport' aangezet - en kreeg even later bevestigings-SMSjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Volgens mij betaal je bij de dagbundel € 0,30/Mb als je over de 35 Mb heen gaat.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
10 euro nationaal extra bundel werkt niet met de buitenland toevoegingen. Wil je op vakantie navigeren dan is de gsm niet de beste oplossing gezien de kosten. Tenzij dit maar voor een heen- en terugreis is. Maar dan nog ga je met 35 mb niet daar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
synx6 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:36:
10 euro nationaal extra bundel werkt niet met de buitenland toevoegingen. Wil je op vakantie navigeren dan is de gsm niet de beste oplossing gezien de kosten. Tenzij dit maar voor een heen- en terugreis is. Maar dan nog ga je met 35 mb niet daar komen.
precies ;)
Gelukkig betalen ouders rekening en rijden zij en heb ik enkel navigatie in mn handen, en heb hun al gewaarschuwd dat het klauwen geld gaat kosten, maar of ze blij zijn met rekening van 1000 euro :S
Apart systeem: 'nee, is weer 150 euro en moet je voorin hebben, bla bla bla, maakt geluid, bla, bla, onhandig, bla, jouwe heeft al navigatie'
Dus ja... ;)
Gewoon gewoon passport aanzetten en dagbundel? Net een week op vakantie in NL geweest, met navigatie toch mooi de hele bundel er doorheen gejast. (elke dag zo'n 50km rijden)
200MB pdag ongeveer
165MB buitenbundel bij buitenland, 30 cent per MB = 50 euro per dag... Oei (keer 21 dagen is veeeeeel met gewone bundel, dus tegen 1000 euro)

Nee.
Denk dus maar 1001 kaarten kopen...

Edit: Ik kan navigatie wel zonder internet gebruiken, zolang GPS maar aan staat. Wat dan kan, is vooraf met wifi de route bepalen, inzoomen en de weg 'afgaan', tot ie alles weet en dan kan ik dus mooi zonder kosten navigatie gebruiken. toch...

edit2: alvast reis dagbundel aangezet, krijg sms dat Web 1GB (bij abo) is afgemeld? en vandaag afloopt? WTF

edit3: ik zet web 1GB weer aan: wordt aangezet op 01/10/2011 en dagbundel uit op 30/09/2011 right. FFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU ^%$%^&* vodafone, kan het niet tegelijk?

[ Voor 17% gewijzigd door F.West98 op 01-08-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Het schijnt dat de dagbundel inclusief een 'nationale 1 GB-bundel' is. Dus ze zetten je internetbundel van 'nationaal 1 GB' om naar 'europe dagbundel + nationaal 1 GB' wat iets anders is. Allemaal leuk en aardig dat dat intern zo werkt, maar het is wel erg onduidelijk voor klanten :X

Ben benieuwd hoe mijn zakelijke verbruik van vorige maand in het buitenland in rekening wordt verbracht. Best wel wat internet gebruikt, 1x ook in meerdere landen op 1 dag en 2 dagen buiten de bundel :P

Overigens tip voor Maps-gebruikers: zet de Satellite-layer uit, dat scheelt heel veel data. Verbruik is best laag daarna! Voice-navigatie heb ik niet getest qua verbruik verder.

-edit-
Met het Europatarief van € 0,42 uitgaand en € 0,13 inkomend per minuut is Passport (starttarief € 0,79 + 1e minuut volledig betalen bij zelf bellen: € 0,98 minimaal) trouwens helemaal niet zo voordelig meer. Even kort telefoontje vanuit de supermarkt "moet ik dit en dat ook meebrengen" en Vodafone verdient al bijna 2 euro aan een kort telefoontje van 20 seconden ofzo :P In niet-EU-landen is het dan wel weer goedkoop omdat dat anders loeiduur is, zeker als je een paar minuten belt.

[ Voor 27% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-08-2011 01:02 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
F.West98 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:23:
[...]

edit2: alvast reis dagbundel aangezet, krijg sms dat Web 1GB (bij abo) is afgemeld? en vandaag afloopt? WTF

edit3: ik zet web 1GB weer aan: wordt aangezet op 01/10/2011 en dagbundel uit op 30/09/2011 right. FFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU ^%$%^&* vodafone, kan het niet tegelijk?
Lol dat heb ik ook, bel je vodafone klantenservice hier over, krijg je de mededeling wij kunnen niet zien wat u allemaal als blox aan hebt staan. Dikke drama daar bij vodafone.

Ik heb afgelopen 2 week ook internet in buitenland gebruikt, volgens het smsje als ik de grens overging heb ik internet op reis aan staan en kost het 2 euro per dag voor 35mb. Bij 90% van het gebruik zou je een smsje moeten krijgen.
Ik heb zelf mijn data bijgehouden zodat ik nooit over de 35mb ging, regelmatig tot 35mb of er net over maar nooit een smsje gehad.

Ik ben benieuwd naar de rekening.. heb er weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
KS medewerkers kunnen zeker zien welke BLOX aan of uitstaan. Wat wel zo kan zijn is dat een verandering bij my vodafone niet direct in het hele systeem is te zien, los van de werking van de blox.

Let er even wel op dat verbruik vaak in blokjes van 10kb gemeten wordt. Wat betreft het smsje bij een internet op reis dagbundel, bij de nationale is dat wel zo. Of dat bij deze is weet ik even niet uit m'n hoofd.

BSW smart kan een oplossing zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door synx6 op 05-08-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Ok, ben nu al op bestemming, gelukkig wifi...
Nu nog iets doen haalt weinig uit, behalve zo veel.mogelijk wifi gebruiken en zo min mogelijl 3g,.hoewel ik die hier volgens mij niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Nou, ik heb er op vakantie dankbaar gebruik van gemaakt, van die dagbundels (via zakelijk abo), en het klopt allemaal zowaar op de factuur! Ook wordt het "high.vodafone.com"-APN niet weergegeven in de buitenland-overzichten, scheelt flink qua overzichtelijkheid. Ook mooi dat je ziet op welke netwerken je hebt geïnternet/gebeld.

Bij het eerste gebruik (eerste sessie) wordt er € 1,68 (ex btw dan nog) afgeschreven, ongeacht de hoeveelheid bandbreedte, en pas na 35 MB wordt er buitenbundelbedrag in rekening gebracht à € 0,025 per MB (ex btw wederom). Je krijgt trouwens geen sms als je de bundel overschrijdt.

Totale kosten voor 100+ MB in het buitenland waren maar een paar euro in totaal op deze manier (ik had op sommige plekken wifi, dus mobile roaming niet altijd aangezet). Met KPN was ik ruim € 200 duurder uit geweest omdat Zwitserland niet binnen hun vakantiebundel valt :P Ik zie dat ze hem ook uit KPN OpReis hebben gegooid zodat je daar weer een euro per minuut mag betalen om naar NL te bellen :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1