Netwerk adapter foutcode 12

Pagina: 1
Acties:
  • 2.199 views

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:28
Heb geen internet verbinding meer. In het Apparatenbeheer word mijn netwerkadapter met een uitroepteken weergegeven en met de foutcode 12 met de melding : dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Spontaan kreeg ik deze reactie.

Graag wat hulp om dit probleem optelossen het liefst vandaag deze minuut en sec.

Gr,
Goosche

• gvisser5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
eerste hit met google op code 12 :O
Bios reset wil ook wel eens helpen. Pas wel op want je bent je opgeslagen istellingen wel kwijt.

http://support.microsoft.com/kb/310123/nl
Oorzaak

Deze fout kan optreden als aan twee apparaten die op uw computer zijn geïnstalleerd dezelfde I/O-poorten, dezelfde interrupt, of hetzelfde DMA-kanaal (Direct Memory Access) zijn toegewezen (door het BIOS, het besturingssysteem of een combinatie van beide). Dit foutbericht wordt mogelijk eveneens weergegeven als het BIOS onvoldoende bronnen voor het apparaat heeft toegewezen.

Aanbevolen oplossing

U kunt met de wizard Apparaatproblemen oplossen uit Apparaatbeheer vaststellen waar het conflict plaatsvindt en het conflicterende apparaat uitschakelen.

• goosche
Dat ben ik al tegengekomen. Bios reset hoe moet ik dat doen dan. Batterytje uithalen toevallig?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:05

BHQ

Ook dat is te vinden met Google..

Batterijtje eruit halen zal uiteindelijk vast hetzelfde effect hebben, of een jumpertje omzetten. Maar defaults laden in je BIOS is in dit opzicht het minst ingrijpende.

• goosche
gedaan de reset ik denk toch dat is stuk is pfffffff

[ Voor 55% gewijzigd door goosche op 31-07-2011 00:00 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:35
Deinstalleer de driver van de netwerkkaart en herstart je pc.

• goosche
Hij is stuk heb windows opnieuw gestalleert zelfde probleeem.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Ik zou op z'n minst nog even testen met (bijvoorbeeld) Ubuntu Live CD. Als je daarmee boot kan je ook met een ander OS testen (zonder te installeren).

Verder kan je nog controleren of er nieuwe(re) firmware voor je moederbord beschikbaar is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als je zonder veranderingen (niet een extra kaart bijgestoken in de PC) plots tegen een dergelijke melding aanloopt denk ik dat de hardware echt stuk is. Je an dat het makkelijkste controleren door middel van het starten van een LiveCD van de e.o.a. linux distributie (zoals Ubuntu).
Graag wat hulp om dit probleem optelossen het liefst vandaag deze minuut en sec.
Tja, voor €125,- per uur kom ik direct langs om het op te lossen, maar ook ik kan geen ijzer met handen breken. Ik snap dat je het snel geregeld wilt hebben, maar op deze manier help je jezelf niet.
Een forum is geen helpdesk, waar je direct hulp kan verwachten.

Hoe dank ook: het oplossen van een hardware fout heeft niets met Netwerken te maken. Mocht een test met een liveCD uitwijzen dat er niets aan de hand is dan zou je nog eens in Overige Hardware kunnen kijken voor wat hulp. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 01-08-2011 20:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.