Probleem na overclock AMD Phenom II x4 965BE

Pagina: 1
Acties:

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024
Hallo beste Tweakers!

Ik ben helemaal nieuw op het gebied van overclocken en het is daarom waarschijnlijk ook niet slim wat ik gedaan heb. Maar toch vraag ik jullie hulp, want ik kom er alleen niet uit.

Specificaties: (de belangrijkste)
AMD Phenom II x4 695BE (Corsair h50 cooler)
ASUS Crosshair III Formula

Probleem:
Nu heb ik geprobeerd via het programma AMD OverDrive mijn processor te overclocken, gewoon via de Auto-Tune optie. Ik heb de Clock Step met 1 Mhz verhoogt op core 0t/m3, verder niks. Toen ik op start drukte duurde het even en toen startte mijn pc opnieuw op. Meteen kwam de foutmelding (nog voor het booten van windows) dat de overclock poging mislukt was.
Ik dacht; oke, kan gebeuren. Windows laden en kijken wat er nou precies gebeurd was. Zag ik tot mijn verbazing dat mijn processor, die normaal op 3,4Ghz moet draaien, op 2,8Ghz draaide. Ik heb geprobeerd om via AOD alles te resetten. Dit werkte echter niet. Tijdens het opstarten van het "resetten" bleef ik een zwart beeld krijgen. Ik drukte vervolgens op de reset knop van mijn computer, Windows opgestart en weer gekeken, nog steeds op 2,8Ghz. Vervolgens nog in mijn BIOS gekeken om deze te resetten, heb ik helaas niet kunnen vinden. Kan goed zijn dat ik er overheen gekeken heb, maar misschien moet dat ook wel anders.

Ik zou nog even enkele details over de status van mijn CPU (zoals hij er nu voorstaat) hieronder zetten:
CPU_VCORE: 1.40
+12V: 1.82
+5V: 1.80
+3.3V: 1.80

Multiplier van elke Core staat op 14X
HT Multiplier staat op 10X

Vraag:
Mijn vraag luidt als volgt: Hoe krijg ik mijn CPU weer terug op zijn oude settings? :?

Mochten jullie meer informatie nodig hebben of de oplossing weten... Laat het het maar weten!

Groetjes Ian

Ps. Ik ga denk ik maar niet meer overclocken totdat ik er iets meer verstand van heb :P

Ianovski Designs

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-01 11:32

faust2016

You yes have my shirt

Stap1: Verwijder AMD Overdrive
Stap2: Ga naar bios en druk op Load default values

• Ianovski
Een vriend van me is even snel langsgekomen en zag al meteen waar het aan lag. Het is dus opgelost.

@faust2016 In ieder geval bedankt :)

Mag deze een slotje krijgen?

Ianovski Designs

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-01 14:14

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Als je even zegt waar het aan lag, hebben anderen met een gelijk probleem er ook wat aan.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Ianovski
Imprezzion schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:47:
Als je even zegt waar het aan lag, hebben anderen met een gelijk probleem er ook wat aan.
Nou, het probleem was dus kennelijk heel makkelijk op te lossen door de BIOS te resetten. Alleen was ik zo stom om totaal over die functie heen te kijken. 8)7

Hoe het voor de rest is gekomen dat de Auto-Tune het niet deed of waarom mijn aantal Ghz terug gezet werd naar 2,8Ghz blijft voor mij een raadsel.

Mochten er dus meer mensen zijn met dit probleem, reset de BIOS even.
(op mijn moederbord kon dit met de F5 toets)

Groetjes Ian

Ianovski Designs