Enorm trage MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 03:03
Goedeavond,

Ik heb regelmatig last van totale vastlopers op mijn 2,66Ghz MBP van Mid-09.
Ik had dit eerder al op SL. Vorige week heb ik mijn harddisk volledig geformatteerd en Lion erop gezet. Op dit moment wordt ik knettergek van de vastlopers! De stock harddisk is vervangen geweest door een WD Scorpio Blue 640Gb. Er is ook al een Kingston V100 onderweg, maar het lijkt me sterk dat dit iets zal veranderen gezien hij soms zonder zware activiteit volledig blokkeert.

Zelfs als ik gewoon maar een reactie wil schrijven op tweakers (lol, ik had de neiging om op het scherm te tikken toen Lion z'n autocorrectie aanbood :p) kan ie plots de beachball weergeven voor 30 seconden.
Soms werken mijn pinch bewegingen (exposé en launchpad) op het trackpad ook niet of reageert ie pas veel later.
Enkel Safari met nog 2 andere sites staan open, iChat, iTunes, uTorrent en Activiteitenweergave, daarbij is slechts de helft van het ram (4Gb) verbruikt.

Als ram vol zit door een 10-tal zware sites open te hebben is het toestel pas echt ondraaglijk.. Over 2 weken bestel ik dan ook extra ram.

Wie-o-wie geeft me raad? :)

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen applicatie die veel van je prcessorkracht inneemt? kijk eens bij de task manager (hoe heet die ook alweer op mac? staat bij hulpprogramma's)

pas nog een mbp hersteld omwille van een applicatie "MRT" (malware removal tool van Apple) die constant 100% cpu innam. en dus het toestel onwerkbaar maakte

succes!
geen garantie meer?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat je beschrijft zou onmogelijk moeten zijn, extra hardware zou ik nog niet kopen tot je weet wat er is.

Diagnosestappen voor vanavond:
- Backup maken
- PRAM en SMC reset
- Apple Hardware Test
- RAM test
- SMART harddisk test
- Nieuwe Mac OSX installatie (kaal houden! Dus geen uTorrent!)

En de resultaten posten :)

[ Voor 3% gewijzigd door sebastius op 30-07-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Is de WD toevallige de versie met "ShockGuard"?. Long shot, maar het kan zijn dat de sensor van de WD en de Sudden Motion Sensor (SMS) van de MacBook Pro elkaar in de weg zitten. Zie Apple Portables: Advanced tips for Sudden Motion Sensor hoe je de SMS kunt uitzetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
Ik moet zeggen dat het momenteel weer opgelost is. Geen idee voor hoe lang.
Ik wou ook nog even vermelden dat een reboot daarnet 5 min in beslag nam (het apple logo met the spinnig wheel), normaal is dit rond de 1 min 40 sec. :s
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:31:
Geen applicatie die veel van je prcessorkracht inneemt? kijk eens bij de task manager (hoe heet die ook alweer op mac? staat bij hulpprogramma's)

pas nog een mbp hersteld omwille van een applicatie "MRT" (malware removal tool van Apple) die constant 100% cpu innam. en dus het toestel onwerkbaar maakte

succes!
geen garantie meer?
De cpu is helemaal niet belast en ik kan ook geen MRT proces vinden.
sebastius schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:41:
Wat je beschrijft zou onmogelijk moeten zijn, extra hardware zou ik nog niet kopen tot je weet wat er is.

Diagnosestappen voor vanavond:
- Backup maken
- PRAM en SMC reset
- Apple Hardware Test
- RAM test
- SMART harddisk test
- Nieuwe Mac OSX installatie (kaal houden! Dus geen uTorrent!)

En de resultaten posten :)
De SSD ging er sowieso al aankomen, dus de SMART test en format sla ik vooralsnog wel over ;)
Zit de Apple hardware test en RAM test op de recovery partitie?
Daedalus schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:50:
Is de WD toevallige de versie met "ShockGuard"?. Long shot, maar het kan zijn dat de sensor van de WD en de Sudden Motion Sensor (SMS) van de MacBook Pro elkaar in de weg zitten. Zie Apple Portables: Advanced tips for Sudden Motion Sensor hoe je de SMS kunt uitzetten.
Ik denk het wel, maar zou dit ook problemen verooraken wanneer hij dus de hele dag op de bureau staat?
Ik zal het even opzoeken en de SMS proberen uitschakelen.
Het is wel nogal moeilijk om te checken of het iets geholpen heeft aangezien hij momenteel weer als een trein loopt.

Bedankt allemaal!

Edit:
Scorpio Blue: http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-701278.pdf
Scorpio Black: http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-701275.pdf

Op de eerste pagina bij de blue is dit te lezen:
Rugged
WD's ShockGuardTM technology protects the drive mechanics and platter surfaces from shocks.
Bij de Black:
Reliable and rugged
WD's ShockGuardTM technology protects the drive mechanics and platter surfaces from shocks during shipping and handling and in daily operation. WD’s SecurePark parks the recording heads off the disk surface during spin up, spin down, and when the drive is off. This ensures the recording head never touches the disk surface, resulting in improved long-term reliability due to less head wear and improved non-operational shock tolerance.
Het is nogal onduidelijk of deze al dan niet een sensor ingebouwd heeft, ik ga er vanuit van niet.. :x

[ Voor 18% gewijzigd door bn326160 op 30-07-2011 23:08 ]

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hardware test zit op je cd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
Deze heb ik momenteel niet bij de hand.
Ik kijk wel even of ie op de Lion recovery partitie te vinden is.

Edit:
Ik heb zo het gevoel dat ik ongeveer dezelfde issues heb als deze persoon: https://discussions.apple...676928?messageID=10676928
Zijn er nog mensen die dit ervaren?
Kan wel zijn dat toestel echt retetraag werd sinds die nieuwe schijf :x
Aan de andere kant is het goed nieuws dat de SSD op komst is :9~

[ Voor 42% gewijzigd door bn326160 op 30-07-2011 23:23 ]

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-10 13:33
Als je een virusscanner draait, dan staat deze niet bij je task manager. Een virusscanner heb je eigenlijk niet nodig als je gewoon uit kijkt, en hij zuigt praktisch je processor leeg. Deïnstalleren dus.
Pagina: 1