Zeer lage upload

Pagina: 1
Acties:

• Fudge001
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb sinds kort een probleem met mijn internetverbinding.

Mijn download snelheid is prima maar mijn upload is afschuwelijk. Zie bijgevoegd plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/1588/capturepy.png

Mijn router zit direct verbonden aan de router van mijn huisbaas (ik woon boven een restaurant), ik kan alleen niet zo snel bij de router van mijn huisbaas en de beste man + zijn restaurant zijn nog enkele dagen dicht/weg ivm. vakantie. Mijn upload is nooit verbazingwekkend hoog geweest maar dit is natuurlijk een beetje erg weinig. En een simpele reboot van mijn router mag niet baten.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Dit probleem doet zich overigens voor bij meerdere pc's, telefoons en tab.

[ Voor 5% gewijzigd door Fudge001 op 30-07-2011 22:24 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:29

BHQ

Hmm, je latency is wel in orde. Ik vraag me af of die downstream wel behaald kan worden met zo'n lage upload, die ack's moeten er ook doorheen..

Wat haal je als je een bestand FTP't of SCP't?

• Fudge001
Via FTP behaal ik ~120 kb/s. Ik heb twee hosts geprobeerd, beide rond dit getal.

• BHQ

BHQ

Kilobit of kilobyte?

• Fudge001
Kilobyte (moest het even checken ;))

• ralpje
  • Laatst online: 15:29

ralpje

Deugpopje

120 Kilobyte = 960 kbit, is dus net geen mbit. Is niet heel tragisch en absoluut beter dan wat je screenshot laat zien.
Wat voor verbinding heb je? ADSL, kabel, iets anders? En wat voor snelheid zou je volgens je provider moeten halen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Fudge001
Net de speedtest opnieuw gedaan, deze komt nu rond de 0.9 mbit uit.

Ik heb een ADSL verbinding op het moment. Ik ben wel van plan om binnenkort op kabel te abonneren vanwege de instabiele verbinding en het feit dat ik via kabel wel de baas ben over mijn eigen modem :). Dit probleem doet zich wel vaker voor maar ik weet niet of dit aan de provider ligt of aan de router beneden (ik weet wel dat deze van een duister B-merk en heel oud is).

• ralpje
  • Laatst online: 15:29

ralpje

Deugpopje

Veel hoger dan die ene mbit gaat het niet worden, bij regulier ADSL. Heb je op het moment van testen veel connecties (of een flinke download) lopen? Dat kan ook je upload fors dichttrekken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Fudge001
Nee, ik had niets anders lopen op het moment van beide tests. Het was voorafgaand de eerste test ook wel goed te merken dat ik geen upload had bij surfen. Nu is alles weer prima.

Dus toch maar eens kabel proberen, Ziggo is maandelijks opzegbaar dus dat wordt geen risico :)

In ieder geval bedankt voor de hulp.

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 23:38
Bel anders is naar de Ziggo Helpdesk die kunnen controleren of het aan de lijn of de modem licht.

• BHQ

BHQ

Ehr, bij een ADSL lijn? Kan goed zijn dat de upstream af en toe wordt volgetrokken door iets, op een testmoment pakt dat dan slecht uit.

Verder, licht -> ligt.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-02 15:28
probeer eens op de router van je huisbaas te komen.misschien kan je die resetten.en misschien is je snelheid daarna wel beter
Pagina: 1