Toon posts:

Nieuw systeem wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb me net een nieuw systeem aangeschaft, hiernet in elkaar gevezen, alles aangesloten, etc.. Nu zet ik de pc aan en geraak in bios. Maar na een minuut valt mijn pc uit en krijg ik hem niet meer aan. Nu als ik enkel mijn 24 pin connector insteek dan draait heel het systeem maar krijg ik uiteraard geen beeld. Steek ik de 8pin (12v) in dan geeft de pc geen kik. Steek ik enkel de P2 erin dan draait mijn cooler en halve draai maar gebeurt er verder niets... Waaraan kan dit liggen? Ik heb enkel een vga aangesloten en 1 hd... voeding is 550w van sharkoon en vga is GTX580 ti, I5 2500, asrok P67PRO...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lezen en stappen uitvoeren:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gelezen maar de oplossing zit er blijkbaar niet bij, zou mijn mobo gewoon stuk zijn?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je ook de stappen fysiek uitgevoerd? Aan lezen alleen heb je niet zo veel.

Verwijderd

Topicstarter
De PWR_ON en Reset zijn goed verbonden
CPU fan is correct aangesloten
Aan de aanknop ligt het niet want hij gaan aan zonder de 8pin connector
Het moederbord maakt gee nkortsluiting met de kast
Ik heb getest met zo weinig mogelijk hardwware, echter ik heb geen vervang psu of mobo om te testen
Ik heb geen ide appartaten, en slechts 1 jumper (CMOS reset)
CPU cooler is stock
Is volledig nieuwe setup heeft dus nog nooit windows opgestaan

Verwijderd

Sharkoon voeding? Vervang die eens door een beetje merk voeding.

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-01 14:18

sebasss2

Auto fanaat

GTX580 ti
Bestaat deze ?

Aan de aanknop ligt het niet want hij gaan aan zonder de 8pin connector
Heb je deze daadwerkelijk ook wel aangesloten?
Wat gaat er allemaal aan gaan de fans draaien?
Gaat de fan van de voeding aan?
Krijg je beeld?
Komt hij in de bios?

[ Voor 82% gewijzigd door sebasss2 op 30-07-2011 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is een modulaire, silent storm 560W, verkoper zei dat die goed genoeg was..

Verwijderd

Topicstarter
GTX560 Ti sorry

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
heb je de koeling van de cpu goed? koelpasta ertussen?

oh, en herkent je bios je cpu goed? geen overklok enzo?

[ Voor 35% gewijzigd door sirono op 30-07-2011 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja was reeds aangebracht op de stock cooling, of bios de cpu goed herkent weet ik niet want ik krijg geen beeld... :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 22:45 ]

Verwijderd

Als ik computers moet bouwen met sharkoon voedingen, dan stop ik ermee. De verkoper kan zoveel zeggen, maar mijn eigen ervaring vind ik toch een stuk belangrijker. Gelukkig is het mijn pc niet, daar zou never een sharkoon, Q-tec of gelijksoortige voeding in komen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:49

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met ^^, ga voor een A-merk voeding.

Rail Away!

Verwijderd

Mad Marty schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:05:
Met ^^, ga voor een A-merk voeding.
Ik snap dat gewoon niet. Mensen leggen 100den euro's neer voor een systeem, maar op de voeding wordt altijd bespaart, terwijl dat onderdeel toch net zo belangrijk is als het mobo of cpu.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:49

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:11:
[...]

Ik snap dat gewoon niet. Mensen leggen 100den euro's neer voor een systeem, maar op de voeding wordt altijd bespaart, terwijl dat onderdeel toch net zo belangrijk is als het mobo of cpu.
Wederom met ^^ ;)

Met de toevoeging dat een voeding wellicht nog veel belangrijker is, omdat deze vaak best enkele moederborden en cpus kan overleven :)

Rail Away!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:11:
[...]

Ik snap dat gewoon niet. Mensen leggen 100den euro's neer voor een systeem, maar op de voeding monitor wordt altijd bespaart, terwijl dat onderdeel toch net zo belangrijk is als het mobo of cpu.
Correctie. Verbazingwekkend hoeveel mensen de allergoedkoopste budgetmonitor nemen die 3 systemen mee moet gaat terwijl ze een 3voud uitgeven aan een CPU. Maar wie ben ik...

Dat geld ook voor de voeging trouwens. Schaf een goede, stille voeding en en je hebt er zo 10 jaar plezier van.

Verwijderd

Mad Marty schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:48:
[...]

Wederom met ^^ ;)

Met de toevoeging dat een voeding wellicht nog veel belangrijker is, omdat deze vaak best enkele moederborden en cpus kan overleven :)
Ben het met je eens.
Heb begin juli 2007 een systeem gebouwd met een Tagan 500 watt voeding, een Asus M2N32 WS Pro mobo en toen de tijd een Athlon X2 5600+. De voeding kostte me toen op 5 cent na 100 euro. Het leuke is, dat deze voeding nog steeds werkt, desondanks dat die vaak een maand achter elkaar zijn werk moest doen, 24/7 dus. De voeding draait nu op een Tyan Thunder K8WE mobo met dual Opteron 252 en nog steeds geen vuiltje aan de lucht. Wel heb ik de voeding ondertussen 2 keer stofvrij gemaakt. ;)
Dat is dus het verschil tussen een Sharkoon en een A-merk voeding. Bij Sharkoon zijn het de piekspanningen die vermeld worden, bij een A-merk zijn het spanningen die de voeding constant kan leveren.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:38
Je kan naar bijv. de MyCom en daar service kopen.
Vraag gewoon of ze het willen proberen met een andere voeding.

Kost je 30 tientjes,of meer als het je voeding niet is, en men meer tijd kwijt is.
Is het wel de voeding, koop je die ,en stuur je die oude terug.

Of je gaat terug waar je alles hebt gekocht, en vraagt of ze hetzelfde willen doen om eea uit te sluiten.
Als zij beweren dat het een goede voeding is, dan lijkt me dat geen probleem.

Hoewel ik het eens ben dat het geen top ding is (understatement), zou die dit systeem in de meest minimale setup toch moeten kunnen voeden, maar wie ben ik.

Uit nieuwsgierigheid, welke voeding is het ? in de PW staat er geen 1 van Sharkoon van 550W:
http://tweakers.net/price...OVLXGqnNZo7FWP-eCRat3zvkH

en het assortiment voedingen van Sharkoon op hun website:
http://www.sharkoon.com/?q=de/overview/6
ook geen 550W uitvoering..

[ Voor 29% gewijzigd door Yippie op 31-07-2011 00:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:53:
[...]

Correctie. Verbazingwekkend hoeveel mensen de allergoedkoopste budgetmonitor nemen die 3 systemen mee moet gaat terwijl ze een 3voud uitgeven aan een CPU. Maar wie ben ik...

Dat geld ook voor de voeging trouwens. Schaf een goede, stille voeding en en je hebt er zo 10 jaar plezier van.
Tja, zo denk ik dus niet. Alle onderdelen mogen best geld kosten, mits het goed is. De 2 22" Iiyama monitoren die ik nu gebruik (ook uit 2007), waren ruim 550 euro bij elkaar. Maar ook hier nog nooit probs mee gehad en gebruik ze nu nog steeds.

Over de voeding ben ik het met je eens, liever een duurder A-merk, dan een goedkoop budget merk.
Pagina: 1