Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beredenatie selectie provider

Pagina: 1
Acties:

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:55
Beste tweakers,

Binnenkort ga ik verhuizen en met deze frisse start wordt het ook tijd voor een frisse, nieuwe verhouding met een provider/host. Na enige uren speuren, ben ik zelf tot wat conclusies gekomen.

[i][Achtergrondinfo & Research/i]
Ik ga overstappen op een 40-42" LCD of Plasma TV, waarbij ik begrepen heb dat digitale TV hier erg op aangeraden wordt ten opzichte van analoog. Daarnaast schijnt mijn woning aansluiting te hebben voor glasvezel (Reggefiber) en was ik benieuwd naar de mogelijkheden hiermee. Ik ben op zoek naar max. 1 jaar abbonement. De keuze voor TV-aanbod wordt door het aanraden van digitaal dus beperkt tot DVB-T/DVB-C/DVB-S of IPTV. Tevens heb ik begrepen dat all-in-one (inet/tv/tel) het meest voordelig zijn. Mijn internet gebruik is vrij standaard, wat downloads, PS3-gamen, online streams op PC etc.

Signaalsoorten
DVB-T (Digitenne): Ik heb begrepen dat de kwaliteit & betrouwbaarheid hiervan niet op gelijke voet staat met DVB-C en DVB-S. Mits dit onwaar is valt deze goedkopere variant af. Dat is jammer, want Scarlet is hier onbetwist de goedkoopste van alle mogelijkheden.
DVB-S (Online & Canal Digital): Zeer goede kwaliteit, maar valt af vanwege minimaal 2-jaarcontract.
DVB-C:Volgens Breedbandwinkel is Ziggo hier mijn enige optie, maar de kwaliteit is hoog. Dit is de grootste concurrent van IPTV aanbieders. €42 p/m

IPTV: Up and coming, beste kwaliteit zowel adsl als glasvezel. Als mijn research klopt, kan ik het beste hier een provider uit kiezen.

Glasvezel vs ADSL
Tele2 (ADSL): 20mb down/1mb up - iTV(VOD) 41 zenders - €30 p/m
KPN (ADSL): 8mb/1mb - iTV(VOD, Prog gemist) 53 zenders - €35.5 p/m

Lijbrandt Compleet 25 (Glas): 25mb/25mb - iTV(VOD) 69 zenders + gratis HD 15 zenders - geen draadloos modem - €41,62
Concepts ICT (Glas): 25mb/25mb - iTV(VOD, Prog gemist) 72 zenders - geen draadloos modem - €44.95

Conclusie
Het liefst houd ik het zo goedkoop mogelijk, mits de kwaliteit afdoende is voor op een 40-42" HDTV.
Glasvezel over ADSL verkiezen kost me €11.62 per maand, hiervoor krijg ik wel meer zenders (ook in HD), maar heb ik geen draadloze router.

Mijn vragen zijn dan ook:
1) Is 25mb glas zoveel sneller als 20mb ADSL & digitale TV kwalitatief zoveel beter over glas en dus een 36,67%hogere kostprijs waard?
1) Aannemende dat glasvezel de beste keuze is, is de Belkin Draadloze G Router ~€30 dan afdoende?

Alvast dank voor jullie tijd!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In het kort, ja glas is veel sneller dan adsl. Bij adsl haal je die 20mb namelijk zelden tot nooit. Bij kabel of glas wel. Of je dit een duurder abonnement waard vindt, is een keuze. Wat betreft die router. Het hangt er van af wat je er mee wilt doen. Een beetje surfen zal prima gaan. Als je video wilt streamen (zeker in HD) dan heb je eigenlijk minimaal een wireless N router nodig ipv een G.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Bij draadloze routers is vaak goedkoop -> miskoop.
Pak een model met met wat features, gunstige reviews en die niet duur is: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:06
ik heb 3 jaar conceptsICT glas gehad in Enschede, en het werkte fantastisch. Nooit uitval, altijd maximale bandbreedte, en de latency is veel lager dan bij Ziggo (dat ik nu heb in Utrecht). En dan natuurlijk nog het voordeel van een symmetriche verbinding! ;)

Kortom, ik zou zeker voor ConceptsICT + glas gaan ;)

Ik heb overigens gewoon zelf een draadloze router gekocht van Netgear (WNDR3700), nooi tproblemen mee gehad. Bij dat soort aparatuur hoor ik vaak slechte verhalen over de goedkopere versies, lage snelheden, wegvallende verbindingen, crashes etc.

[ Voor 28% gewijzigd door borft op 31-07-2011 02:49 ]

• Don Juansen
@Supersheep 40: Het is niet alleen snel/betrouwbaar internet waar het me om gaat, goede kwaliteit TV-signaal is ook belangrijk. Maar glas geniet wel steeds meer mijn voorkeur.

@Cornfed99111: Dank voor de tip, zoals met meer elektronica blijkt hier duurkoop weer eens van meer belang!
Die router wordt in het ervaringentopic geprezen, zal me er eens wat meer in verdiepen. €50,- is nog steeds vrij goedkoop!

@:Borft: Concepts ICT is ook zeker een goede kandidaat, maar Lijbrandt biedt op het moment net iets meer extra (15 HD-zenders 1 jaar gratis) voor maandelijks lagere kosten. Ik zal de vragen & klachten fora eens doorspitten of ze qua support & betrouwbaarheid niet erg onderdoen voor Concepts ICT.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Don Juansen schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:58:

DVB-C:Volgens Breedbandwinkel is Ziggo hier mijn enige optie, maar de kwaliteit is hoog. Dit is de grootste concurrent van IPTV aanbieders. €42 p/m

IPTV: Up and coming, beste kwaliteit zowel adsl als glasvezel. Als mijn research klopt, kan ik het beste hier een provider uit kiezen.

Glasvezel vs ADSL
Tele2 (ADSL): 20mb down/1mb up - iTV(VOD) 41 zenders - €30 p/m
KPN (ADSL): 8mb/1mb - iTV(VOD, Prog gemist) 53 zenders - €35.5 p/m

Lijbrandt Compleet 25 (Glas): 25mb/25mb - iTV(VOD) 69 zenders + gratis HD 15 zenders - geen draadloos modem - €41,62
Concepts ICT (Glas): 25mb/25mb - iTV(VOD, Prog gemist) 72 zenders - geen draadloos modem - €44.95

Conclusie
Het liefst houd ik het zo goedkoop mogelijk, mits de kwaliteit afdoende is voor op een 40-42" HDTV.
Glasvezel over ADSL verkiezen kost me €11.62 per maand, hiervoor krijg ik wel meer zenders (ook in HD), maar heb ik geen draadloze router.

Mijn vragen zijn dan ook:
1) Is 25mb glas zoveel sneller als 20mb ADSL & digitale TV kwalitatief zoveel beter over glas en dus een 36,67%hogere kostprijs waard?
Allereerst termen als 'beste ..' en 'alvast bedankt ..' zijn hier overbodig zie ook FAQ.

Maar ik kan je wel melden dat digitale kabel televisie van Ziggo en digitale tv van Glashart Media (Reggefiber) via KickXL, XMS, Tweak R+ abo's, Lijbrandt) de hoogste kwaliteit (10 populairste zenders PO, RTL, SBS groep - SD 8Mbps, HD +/- 12Mbps) zijn momenteel zowel als het SD en HD zenders betreft. Glasvezel via KPN is qua tv momenteel niet aan te raden ivm de lagere bitrates (kwaliteit) waarin de SD en HD zenders daar momenteel worden doorgegeven (gelijk aan Interactieve tv dus +/- 4 Mbps SD, 8Mbps HD) de kwaliteit van KPN Glasvezel qua tv streams zou overigens in november moeten verbeteren is door KPN beloofd.

Maar ook de decoders (firmware) /stabiliteit van IPTV netwerk van Glashart Media is nog niet volwassen helaas zo valt te lezen in diverse topics hier van Tweak, Lijbrandt, XMS e.d.

Qua internet snelheid is glasvezel qua upload wel veelal het snelste en daarna komt kabel internet. Qua download ontlopen kabel en glasvezel elkaar qua snelheid/prijs niet zoveel.

Ik zou voor een alles-in-1 pakket gaan van Ziggo gaan die heeft een hoogwaardig internet en kabel tv aanbod zowel in SD en HD. Ook daar worden binnenkort nog meer HD zenders in het digitale basis pakket opgenomen zie hier. Punt bij kabel tv is wel dat je hoogwaardige kabels/connectoren/splitters/wandcontactdoos gebruikt zie ook daarover een topic op een forum van collega UPC.

Aanbieders zoals Tele2, XS4All, KPN Interactieve tv kun je beter niet nemen omdat die via ADSL netwerk tv brengen en je internet snelheid afneemt zodra je de tv/tv's aanzet. Bij kabel en glasvezel heb je dat probleem niet. Afgezien nog van de lagere kwaliteit van SD, HD zenders zoals eerder genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 02-08-2011 16:33 ]

• Don Juansen
Heldere uitleg Funrider en heb je advies meegenomen in mijn beslissing! Ik kan hier voor dezelfde prijs als Alles-in-Een 1 basis van Ziggo een jaar Lijbrandt incluis HD-zenders krijgen, heb hier dan ook voor gekozen!

Krijg nu een Linksys WRT54G voor nop van een kennis, dus voor ik een nieuwe router aanschaf eerst eens kijken hoeveel ik uit dit ventje kan halen!

[ Voor 11% gewijzigd door Don Juansen op 14-08-2011 20:56 ]

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:51
Kijk anders eens op Breedbandwinkel.nl. Voer je even je postcode in en dan zie je alle beschikbare abo's, inclusief een set filters om de resultaten naar je wens aan te passen. (let wel even op dat de filters standaard aannemen dat je een KPN telefonie abo hebt, dat moet je even uitzetten.)

Ik vermeld ook even de Tweakers.net ADSL Winkel, want we zitten natuurlijk wel op Tweakers.net :+ Ook een beetje hetzelfde idee, maar ik vind dat Breedbandwinkel betere filters heeft.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Don Juansen
jamy015 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:49:
Kijk anders eens op Breedbandwinkel.nl. Voer je even je postcode in en dan zie je alle beschikbare abo's, inclusief een set filters om de resultaten naar je wens aan te passen. (let wel even op dat de filters standaard aannemen dat je een KPN telefonie abo hebt, dat moet je even uitzetten.)

Ik vermeld ook even de Tweakers.net ADSL Winkel, want we zitten natuurlijk wel op Tweakers.net :+ Ook een beetje hetzelfde idee, maar ik vind dat Breedbandwinkel betere filters heeft.
Ik heb de keuze uiteindelijk op 14-08 gemaakt voor Lijbrandt, tevens met behulp van breedbandwinkel.
Toch bedankt voor de moeite om een advies te tikken :+

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:56
Bij reggefiber (Glashart) wordt ook het DVB-C kanaal uitgezonden. (iig bij Lijbrandt, maar volgens mij ook bij de andere providers, maar dat zou je moeten checken)

Leuke daaraan is, dat je er in tegenstelling tot bij Ziggo geen smartcard nodig is, dus elke tv die DVB-C ondersteund kan worden gebruikt zonder decoder (Dat vind ik altijd een plus).

NB: Dit is blijkbaar niet overal zo, check deze pdf:
http://www.lijbrandt.nl/pdf/handleiding/DVBCInstelling.pdf

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik weet niet of je al een postcode check hebt gedaan voor VDSL.
Lijkt me een aardig alternatief voor glas.
Geen symmetrische snelheid maar wel 40/4.

Ik ben overgestapt naar VDSL vanaf ADSL en het bevalt me prima.
TV kijken doe ik via de satelliet, Canaldigitaal met HD. 1 jarig contract.
Telefonie loopt ook via VDSL. (telfort)

Verwijderd

Ik weet niet hoe de glasvezelkwaliteit voor digitale TV is bij jouw regio, maar hier in Eindhoven is het om te janken in elk geval. Dat zou ik dus wel even vooraf zelf bekijken.

Verwijderd

XeNeRgY vertel... :)
Ben altijd benieuwd wat mensen opvalt aan de beeldkwaliteit.

Je zit bij OnsNet Eindhoven neem ik aan? Kijk je via Glashart Media IPTV, DVB-C of via Iphion?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 17:32 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iphion werkt iig (deels?) met KPN's IPTV-platform, en dat is zoals al gezegd op dit moment nog minderwaardig, aangezien ze dezelfde (lage) bitrates hanteren voor glas als voor DSL. Ze zijn trouwens wel druk bezig om dat op orde te krijgen, maar dat is toekomstmuziek, nu is de bitrate gewoon te laag, en dat zou XeNeRgY's ervaringen prima kunnen verklaren.

IMHO is de vergelijking ADSL vs glas totaal appels en peren. ADSL is voor zowel internet als TV een budgetproduct dat weinig belooft en nog minder levert. Als je alleen in prijs geinteresseerd bent is het de goedkoopste keus, maar je krijgt waar je voor betaalt.

Coax (kabel) en glas zijn qua diensten globaal vergelijkbaar, momenteel zit je voor internet (en dan vooral upload) beter bij glas en voor TV beter bij kabel (zowel aanbod als kwaliteit).

Satelliet is vreemde eend in de bijt - alleen TV is goedkoop zat, maar je moet er dus een internetabo (waar dus ook vastrecht in zit voor koperpaar, coax of glas) naast nemen, waardoor totaalprijs hoger uitkomt. Dat gezegd, een en ander hangt af van wat voor zenders je kijkt - enige reden om CanaalDigitaal te nemen is NL commerciele pulp. Je kunt letterlijk honderden zenders Free To Air kijken zonder zo'n kaartje en dus ook zonder 2-jarige abo.

IMHO zou gezien je eisen voor goede TV gewoon tussen je glasvezelaar en Ziggo moeten gaan, en als TV je belangrijkste eis is zou ik in eerste instantie verdiepen in exact wat Glashart en Concepts ICT leveren. Als het KPN is, is de kwaliteit momenteel beneden peil en ben je nu met Ziggo beter af. Als het Lijbrandt is, zijn de decoders gaar, maar is kwaliteit prima. In dat geval is het grotendeels lood om oud ijzer (zo geniaal zijn de decoders van Ziggo namelijk ook niet), en kun je allicht op prijs kiezen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Don Juansen
dion_b schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:42:
[..interessant stuk..]

IMHO zou gezien je eisen voor goede TV gewoon tussen je glasvezelaar en Ziggo moeten gaan, en als TV je belangrijkste eis is zou ik in eerste instantie verdiepen in exact wat Glashart en Concepts ICT leveren. Als het KPN is, is de kwaliteit momenteel beneden peil en ben je nu met Ziggo beter af. Als het Lijbrandt is, zijn de decoders gaar, maar is kwaliteit prima. In dat geval is het grotendeels lood om oud ijzer (zo geniaal zijn de decoders van Ziggo namelijk ook niet), en kun je allicht op prijs kiezen :z
Goede opsomming wederom van de stand van zaken. Ik denk dat de info in dit topic erg nuttig is voor overstappers en mensen die twijfelen over glasvezel.

Als reactie, het grappige is dat (iig op mijn postcode) glasvezelaanbieders met de promoties (1 a 2 maanden gratis) goedkoper uitkomen dan Ziggo Alles in 1 basis. Maakt de keuze vrij makkelijk. Pluspunt van Ziggo is dat het geen vast contract is en je elke maand kan overstappen.
Pagina: 1