Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 start alleen na veilige modus sessie...?

Pagina: 1
Acties:

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:35
Hallo allemaal,

Mijn laptop met windows 7 32 bit start niet meer, behalve als ik eerst een keer windows heb laten opstarten in de veilige modus. Ik hoef daar niks te doen, gewoon vanuit de veilige modus windows opnieuw opstarten en voilá, het werkt weer. Systeemherstel lost niks op, omdat deze oneindig blijft lopen, waardoor er niks anders opzit, dan de laptop te resetten. Hieronder heb ik de situaties even onder elkaar gezet.

- Windows gewoon starten, laptop hangt bij Windows logo of Welkom scherm.
- Resetknop laat windows automatisch starten met de vraag voor opstart herstel. Opstart herstel blijft loopen.
- Windows opstarten in veilige modus werkt goed. Daarna opnieuw opstarten en Windows werkt perfect!!
- Windows in veilige modus opstarten met netwerkfunctie loopt ook vast.

Het probleem is onstaan na de windows 7 service pack 1 update. Wat te doen??

Ik ben nogal een mafceesch als het om computers gaat, dus leg een eventuele oplossing aub in teletubbie taal uit ;)

Bedankt!

Some infinities are bigger than others.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 23:29
Wat dacht je ervan om eerst is SP1 te deinstalleren, of dmv een herstelpunt naar een eerdere datum te herstellen dat alles nog goed werkte. Voor de rest een woord: Backup!

Zoals bijna altijd zal die nu waarschijnlijk niet beschikbaar zijn, maar er zit in Windows7 een prima backup functionaliteit. Moet je natuurlijk als je dat dan doet, de backup niet op dezelfde harde schijf opslaan.

Maar goed, hiermee kan je even uit de voeten, het is niet de bedoeling dat we hier alles voor gaan kouwen.
Dus ga met genoemde oplossingen aan de slag, en als je er niet uitkomt kunnen we je uiteraard nog proberen te helpen. Wel uiteraard indien van toepassing omschrijven wat je dan al zelf hebt geprobeerd, maar dat zit wel goed.

• Major_ton
Bedankt voor je snelle antwoord!

Even ter duidelijkheid; ik ben gisteren van 18:30 tot 03:00 uur bezig geweest en vandaag ook weer de hele dag, dus de mijn vraag is geen gemakzucht ;)

Ik heb twee herstelpunten beschikbaar, beide van vandaag... Dat schiet helaas ook niks op. Al mijn belangrijke bestanden heb ik als backup opgeslagen op een NAS, alleen heb ik nooit een windows backup gemaakt. Ik ga eens kijken of ik SP1 van de laptop af kan bikken.

• Yippie
Dat zei ik ook niet, sorry als het zo overkwam.
Hoe komt het dan dat je alleen 2 herstelpunten van vandaag hebt en niet meer?

Zowiezo maakt die er 1 voordat die SP1 installeert, dus misschien kan je dat nog toelichten ?
Misschien dat je HD niet helemaal goed meer is, als je alle belangrijke bestanden hebt veilig gesteld, dan zou je kunnen proberen om de installatie CD er in te stoppen als je in Windows zit.
Vanaf daar dan een reparatie proberen ?

• Major_ton
Na 2 uur vechten was SP1 eindelijk verwijderd, hielp niets... Ook opstarten in vielige modus was geen garantie meer voor geluk en liep steeds vaker vast. Er viel niet uit meer dan twee herstelpunten te kiezen, heel vreemd. Misschien omdat het systeemherstel al een aantal keer was vastgelopen? Uiteindelijk heb ik Windows 7 maar opnieuw geïnstalleerd, incl alle benodigde updates en tot nu toe werkt alles weer goed. Wel vreemd dat SP1 niet meer gevonden wordt als update en nu ook nog niet is geïnstalleerd :s Ook ben ik nog wel even bezig om alle software weer te installeren, pffffff.

Bedankt voor het advies en meedenken!

• Yippie
Hij geeft bij een nieuwe installatie steeds een paar updates per keer, omdat je ze niet allemaal tegelijk kan installeren.

Hier is overigens de link naar SP1 (niet vergeten de taal aan te passen), scheelt je een hoop losse updates en onnodige restarts / wachten etc.
Let wel goed op, onderaan de pagina zie je welke bestanden eventueel voor jou van toepassing zijn, je moet ze dus niet allemaal hebben.

Overigens ben je er met SP1 nog niet, daarna zijn ook nog wel update's uitgekomen maar niet zo veel.
Afhankelijk of je ook nog andere MS producten gebruikt ( Office, Security Essentials etc ) kan het zijn dat daar ook nog de nodige update's voor zijn.

Nu je weer alles werkend heb, kijk ook is naar de ingebouwde backup functionaliteit, en/of gebruik daar een andere oplossing voor om herhaling te voorkomen. Een HD is altijd de zwakke schakel, zeker bij een laptop.
Wat dat betreft raad ik je een SSD aan, enorme prestatiewinst en geen draaiende onderdelen zoals bij een HD.
Pagina: 1