Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Packard Bell M5850 Raid gebruiken en drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor iemand een raid opstelling op een Packard Bell M5850, een iXtreme machine.

Het moederbord ondersteunt raid en de machine met Windows 7 krijgt een bluescreen bij het starten als ik raid aanzet in de bios. Dit is logisch aangezien de drivers voor de raid chipset niet bekend zijn.

Ik ben op de site van PB aan het zoeken geweest maar de M5850 is niet bekend daar en het lijkt me een custom build voor de Makro.

Zover ik weet wordt een een standaard chipset gebruik waar ik denk ik de drivers voor kan installeren waarna het systeem zal moeten booten. Dan komt de vraag omtrent de raidset gezien het eigenlijk SW-raid is... wordt de bestaande data wel gekopieerd van source naar de tweede schijf waarna je een raid1 set hebt of zal het een nieuwe set aanmaken zonder kopieren ?

Dit verschilt nogal per chipset en bij deze variant twijfel ik een beetje.

UIteraard heb ik een backup van de huidige single disk, maar gezien het moederbord het ondersteunt zie ik geen reden om een extra raidkaart te moeten aanschaffen.

edit:

Het blijkt om een Intel Rapid Storage Controller te gaan. Ik heb de driver geinstalleerd maar de herstart blijft komen bij het starten van windows als ik raid aanzet in de BIOS. De instellingen staan nu op AHCI

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een antwoord op mijn eigen topic:

Je kunt de raid drivers wel laden doormiddel van: Error message when you start a Windows 7 or Windows Vista-based computer after you change the SATA mode of the boot drive: "STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE"

Het blijkt dat je disken in de Raid Utitlity van Intel dan wel 0GB aangeven en dit zou met een update opgelost moeten zijn... helaas ik draai de laatste versie.

Ik denk persoonlijk dat een nieuwe installatie met F6 en drivers laden een betere optie is... bummer!