draadloze deurbel - volume verhogen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 22:50
In onze nieuwbouw hebben we voorlopig een eenvoudige draadloze deurbel gehangen: profile adagio set model PAC-314R.
nu is hier niet het bereik (moet maar 10m doen ofzo), maar het volume het probleem:
Je kan kiezen uit een aantal meldodiekes maar ze klinken allemaal stil...het speelgoed van onze baby overstemt het volledig!
Het gevolg is dat we ze eigenlijk quasi nooit horen. :(

Ik heb de ontvanger eens open gedaan, maar ik kan niet direct iets vinden (met m'n beperkte elektronica kennis) om het volume te verhogen.
Een foto van de kleine printjes is hier te vinden (aan achterkant zit er niks)
De rode en zwarte kabel gaan naar de batterijen (2xAA), de 2 witte die rechtsboven vertrekken zijn voor de speaker)
Het losse witte kabeltje onderaan is de antenne

Heeft er iemand een idee om het volume te verhogen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03
Eerst de deurbel testen voordat je deze koopt? ;)
Ik zie op de productpagina dat deze 2 volumestanden heeft, daar meld je niks over dus kijk daar eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou zeggen, hang er een relais aan en koppel die aan een elektrische luchthoorn :+
Maar even serieus, volgens mij kan je zo'n ding zonder al te grote aanpassingen niet veel luider doen klinken. Een nieuwe deurbel lijkt mij de elegantste oplossing :/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 22:50
er zijn inderdaad 2 standen aan (knopje), maar ik hoor geen verschil tussen beide.
En de deurbel testen voor je hem koopt... tjah, in de doe het zelfzaak gaan ze geen verpakkingen (plastic blisters) gaan openknippen...(en er zijn geen demomodellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:04
Zijn de batterijen wel goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Promy schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:46:
er zijn inderdaad 2 standen aan (knopje), maar ik hoor geen verschil tussen beide.
Is het dan geen tijd voor een hoortest :+ / garantie?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Bij mij in de Hubo hangt wel een testopstelling waar je de meeste modellen gewoon kunt uitproberen. Ik heb niet het idee dat het volume echt verschilt, allemaal luid en duidelijk.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Zitten er niet ergens IC's met typeaanduidingen op?

Ik gok dat er wel ergens een signaalpunt te vinden moet zijn tussen de geluidsmodule en ontvanger. Mogelijk zit er een apart versterkerICtje wat ingeschakeld wordt via een pin (standby schakeling om stroom te besparen). Als je dat punt ergens gevonden hebt kun je zelf wel weer verder uitbreiden en er een relais aan klussen met hierop je conventionele deurbel/misthoorn/bouwlamp/whatever

2e optie is om te zien wat voor freq dat ding gebruikt, best kans dat ie gewoon op 433Mhz werkt, en met een beetje geluk kun je er een momentary 433Mhz module op laten aanleren en zo je meuk schakelen.

Maar goed, was een KAKU setje niet makkelijker? Dan hang je voor <10 eur gewoon her en der een paar extra deurbellen. Dan heb je niet 1 superharde bel, maar overal een bel.. lijkt me ook nog mooier.
Pagina: 1