Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2x NICs tegelijk gebruiken tussen client en server

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ik heb een server en een werkstation beide met twee gigabit NICs. De twee zijn met elkaar verbonden via een simpele switch zonder configuratie mogelijkheden. De server dient voornamelijk als bestandsserver.

Als ik bestanden kopieer gaat dit over een enkele link, de ander link word simpelweg niet gebruikt.

Een oplossing zou zijn om de 2de NIC aan beide kanten een ander IP en subnet te geven en dan de bestanden naar de twee verschillende IPs te sturen.

Is er een makkelijker (automagically) manier om de belasting over de twee NICs te verdelen?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Zoek maar eens op 'bonding'.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Trunking bijvoorbeeld? :)

Met Skinkie dus. http://www.linuxhorizon.ro/bonding.html

[ Voor 54% gewijzigd door CodeCaster op 30-07-2011 15:23 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 22:16

M2M

medicijnman

teaming?

het heeft meerdere termen, maar als ik me niet vergis heb je een switch en NICs nodig die daar ondersteuning voor heeft. Bovendien moet je een SSD of RAID array hebben om twee gigabit connecties vol te trekken.

-_-

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Met teaming/bonding/trunking kom je met een domme switch nog altijd maar tot de capaciteit van 1 link met een dergelijke domme switch. Of je moet je switch er tussenuit halen en de pc's direct aan elkaar hangen met 2 cross-cables (waarmee je denk ik de connectie naar internet en/of de rest van je LAN kwijtraakt) of je moet toch een slimme switch kopen. Hoewel in 1 richting het verkeer nu fijn over 2 kabels kan gaan, zal dit zonder intelligentie in de switch nooit aan de andere kant gelden (dat waarvoor je server 2 nics kan gebruiken kan op de client maar door 1 link ontvangen worden en vice versa).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 22:16

M2M

medicijnman

Kippenijzer schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:30:
Met teaming/bonding/trunking kom je met een domme switch nog altijd maar tot de capaciteit van 1 link met een dergelijke domme switch. Of je moet je switch er tussenuit halen en de pc's direct aan elkaar hangen met 2 cross-cables (waarmee je denk ik de connectie naar internet en/of de rest van je LAN kwijtraakt) of je moet toch een slimme switch kopen. Hoewel in 1 richting het verkeer nu fijn over 2 kabels kan gaan, zal dit zonder intelligentie in de switch nooit aan de andere kant gelden (dat waarvoor je server 2 nics kan gebruiken kan op de client maar door 1 link ontvangen worden en vice versa).
of je hangt een extra netwerkkaart in je server waar je de internetkant aan verbindt. Er vanuitgaande dat je server altijd aanstaat als de andere machine ook aanstaat is het een kwestie van internet connection sharing.

-_-

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Het probleem is dus inderdaad dat mijn switch "dom" is en geen configuratie mogelijkheden heeft.

De server heeft slechts plaats voor 2 low profile netwerkkaarten. Een andere bijplaatsen is geen optie.

Het gaat om een hoop grote bestanden (tussen de 1GB and 4GB). Het zou mooi zijn als ik twee bestanden kan kopiëren en elk bestand gebruikt zijn eigen link.

Ik heb met een hoop geknoei handmatig beide links gebruikt om bestanden te kopiëren en beide links waren voor 70% gebruikt. Met een enkele link is dat 99% dus er is zeker een flinke prestatie winst te behalen.

[ Voor 45% gewijzigd door Mentox op 30-07-2011 15:40 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt eraan wat je wil doen.
Voor grote kopieer acties kun je gewoon via robocopy je source en target opgeven via UNC waarbij je dan een dedicated subnet voor je filetransfers opzet.

Wij gebruikten het backup VLAN bijvoorbeeld overdag om met robocopy (met /ipg switch) fileshares snel voor te seeden voor een migratie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1