Computers in netwerk niet automatisch zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-01 23:29
Hallo,

De computers in mijn netwerk zijn sinds een tijdje niet meer automatisch zichtbaar in het netwerkoverzicht van windows 7 / windows home server 2011. Wanneer ik in Internet Explorer bijv. \\192.168.0.10 intyp kan ik wel door de computer browsen, maar ik zou graag willen dat ze automatisch getoond worden. Hoe kan dit?

• cassie113
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 13:30
staat netwerk detectie aan?
netwerkcentrum->Geavanceerde instellingen voor delen-> netwerk detectie

• cingero
Ja, dit staat aan.

Misschien is het meer een routerinstelling. 2 pc's hebben er last van namelijk. Mijn macbook dan weer niet.

[ Voor 75% gewijzigd door cingero op 30-07-2011 18:20 ]

• cassie113
Staat link layer topology discovery responder en het i/o stuurprogramma van link layer topology discovery responder aan?? Dit zorgt namelijk in windows 7 voor het detecteren van netwerkapparaten.

Volgens mij kan het niet aan de routerinstelling liggen ?

• cingero
Ja, deze staan ook beide aan.

Ik kan me ook niet herinneren dat ik de laatste tijd instellingen oid gewijzigd heb. Het enige wat ik de laatste tijd heb gedaan is een Squeezebox aansluiten, geen idee of dat kan conflicteren of zo.

Ook als ik een thuisgroep op de ene pc aanmaak, vindt de andere pc deze groep niet.

[ Voor 92% gewijzigd door cingero op 30-07-2011 20:43 ]

• cassie113
Probeer het eens zonder Squeezebox, waarschijnlijk heeft het niet veel zin maar misschien is het het proberen waard?

• cingero
Nee, helpt helaas ook niet.

• cassie113
Hoe ziet je netwerk configuratie eruit misschien ligt daar het probleem?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zet je firewall eens helemaal uit en doe een reboot. Ik heb thuis problemen met netwerkdetectie als de firewall aanstaat. Als je achter een fatsoenlijk ingestelde router zit, kan de windows firewall gewoon uit. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• cingero
Ik denk dat ik er achter ben. Mijn netwerk heeft meerdere Master Browsers. Ik ben er al achter hoe ik dit op de verschillende PC's uit en op mijn server aan kan zetten. Nu nog even zoeken hoe ik dit voor mijn mediaspeler (Dune) doe, die is nu nog samen met mijn server Master Browser.
Pagina: 1