Samsung Harddisks ten einde?

Pagina: 1
Acties:

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 11:20

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
Ik was vanochtend nog even aan het snorren naar wat nieuwe schijven voor mijn NAS. Maar het viel me op dat er bij een aantal winkels amper meer Samsung schijven te koop zijn. De schijven die er zijn, zijn nog vaak in de aanbieding ook.

Dus keek nog even op de Samsung Website maar zie dat daar de 2TB schijven verdwenen zijn.

Op Tweakers heeft wel gestaan dat de harddisk divisie van Samsung in de etalage stond. Maar ik kon het bericht van de daadwerkelijke verkoop niet terug vinden op Tweakers zelf, wel op bv. Engadget.

Ik had echter niet verwacht dat binnen zo'n korte termijn na de verkoop, de samsung schijven al zouden verdwenen. Na de verkoop van Quantum en Hitachi duurde dat een stuk langer. Vaak werd ook de productlijn gewoon voortgezet.

Weet iemand hier al meer van? of ben ik gewoon paranoia? :P

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Samsung is opgekocht door Seagate; echter Seagate gaat nog 1TB platter schijven (1-2-3-4TB) onder de Samsung vlag uitbrengen, dus voorlopig is Samsung nog niet weg. Samsung F4EG is ook een van de best verkochte schijven, en is ruimschoots op voorraad in de PW bij bijna 60 shops:
pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Mwah, is nieuws voor mij. Wel jammer imo. Samsung straalde vertrouwen uit. Seagate is niet mijn merk. Moet ik maar weer op WD terugvallen.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Samsung maakte de beste schijven; zowel notebook (Samsung Spinpoint M8) als de extreem populaire Samsung F4EG; de eerste populaire 2TB schijf met 666GB platters tegen een lage prijs. Samsung is ook sneller dan de concurrentie, en lijkt meer haast te maken met de ontwikkeling van hogere datadichtheid.

Wellicht is Samsung opgekocht omdat Samsung zich op andere dingen wilt richten, en omdat ze een te groot gevaar vormde voor de grote merken Western Digital en Seagate. Beide merken zijn erg conservatief met hogere datadichtheden, en genieten weinig respect van mijn kant. Maar such is life; Samsung is ingelijfd door Seagate. Als Seagate tenminste Samsung schijven met zijn nieuwe 1TB platters laat uitbrengen ben ik eigenlijk tevreden; na die tijd is het HDD tijdperk toch grotendeels voorbij. De mainstream heeft die logge mechanische shit in 2016+ niet meer nodig en tot die tijd kunnen we met 1TB platters wel vooruit.