Toon posts:

Heel groot internetkabel probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik zal maar gelijk 'to the point' komen: mn internet doet het niet. En we hebben thuis 3 laptops en 1 desktop en van die vier is mijn laptop de enige die maar geen verbinding met het internet wil maken. :?

Het gaat zo:

Ik start mn laptop op met internetkabel derin. Dan wacht ik een beetje. Dan kijk ik naar het icoontje en zie ik een beeldschermpje met een driehoekje met daarin in een uitroeptekentje (ik heb win7). Dus ik denk: hmmm. Nou ja, ik start toch chrome op en daar staat dat ik niet verbonden ben met internet blablabla.

Hebben jullie een idee van wat er aan de hand is?
Alvast bedankt

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat dacht je van een andere kabel proberen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Post eens de output van ipconfig/all op de niet werkende laptop en ter vergelijking de output van ipconfig/all van een computer die wel werkt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welke router?
Statisch/Dynamisch IP adres?
Andere kabel geprobeerd?

Ik mis nogal wat in de TS ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Waarschijnlijk heb je een vast ip-adres ingesteld wat een conflict krijgt met een ander apparaat op het netwerk met het zelfde ip-adres. (Zelfde mac-adressen lijkt mij onwaarschijnlijk.)

Hoe ziet jouw netwerk eruit? Wat voor router heb je en wat heb je zelf ingesteld daarin?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:58:
Waarschijnlijk heb je een vast ip-adres ingesteld wat een conflict krijgt met een ander apparaat op het netwerk met het zelfde ip-adres. (Zelfde mac-adressen lijkt mij onwaarschijnlijk.)

Hoe ziet jouw netwerk eruit? Wat voor router heb je en wat heb je zelf ingesteld daarin?
Eehm wat bedoel je precies met hoe het netwerk deruit ziet?

En ik heb er niks zelf ingesteld

Hier is een ipconfig /all van de werkende
Afbeeldingslocatie: http://www.brieveren.com/images/werkende.JPG

niet werkende
Afbeeldingslocatie: http://www.brieveren.com/images/nw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.brieveren.com/images/nw2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.brieveren.com/images/nw3.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 11:16 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

En vergelijk dat eens met de niet werkende laptop.
Van het ipv4 adres moeten de eerste 9 getallen hetzelfde zijn, de laatste reeks moet uniek zijn in jouw netwerk.
gateway,dhcp en dns moeten overeenkomen met de andere pc's/laptops

Verwijderd

Topicstarter
Raar, toen ik de ipconfig /all in cmd invoerde deed mn internet t weer :?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nou, je krijgt zo te zien wel een ip-adres (192.168.123.101) op de "niet werkende" laptop. Zo zou je toch internet moeten hebben.

Kun je het adres van de router (192.168.123.254) pingen vanaf de laptop?

Edit: lol. Probleem opgelost dan hè. :P

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 30-07-2011 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
eeh ironisch gezien: gelijk toen ik dit bericht las sprong het icoontje weer naar uitroepteken x(

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dan zou ik het toch eens met een andere kabel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, zou dat dan de enige oplossing zijn?

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:00
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:41:
hmmm, zou dat dan de enige oplossing zijn?
Nee.

Maar als je het probleem wilt oplossen zul je stap voor stap zaken uit moeten sluiten, anders ben je bezig met een hagelgeweer op een mug te schieten.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hebt toch nog drie pc's die wel werken? Trek daar een kabel uit en plug die direct in je router, het is toch een laptop.

Als het dan werkt en blijft werken, probeer dan de eerdere kabel op een pc als dat mogelijk is. Als de pc vervolgens dezelfde kuren gaat vertonen, heb je het euvel gevonden.

Als het probleem zo niet wordt verholpen, kun je gaan kijken naar andere issues (drivers, IP-conflicten, enzovoorts).

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 30-07-2011 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:42:
Je hebt toch nog drie pc's die wel werken? Trek daar een kabel uit en plug die direct in je router, het is toch een laptop.

Als het dan werkt en blijft werken, probeer dan de eerdere kabel op een pc als dat mogelijk is. Als de pc vervolgens dezelfde kuren gaat vertonen, heb je het euvel gevonden.

Als het probleem zo niet wordt verholpen, kun je gaan kijken naar andere issues (drivers, IP-conflicten, enzovoorts).
daar gaat het juist om, er werken 3 laptops met deze kabel en alleen de mijne vertoont kuren

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:22:
Raar, toen ik de ipconfig /all in cmd invoerde deed mn internet t weer :?
Dan is je ipconfig /all screenshot van je niet-werkende dus waardeloos, aangezien het probleem zich op dat moment niet voordeed. Je zal dus nog eens een print-screen van ipconfig /all moeten posten terwijl het probleem zich dus wel degelijk voordoet.

What the hell doen al die tunneladapters daar?

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Verwijderd

Topicstarter
Dooievriend schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:49:
[...]

Dan is je ipconfig /all screenshot van je niet-werkende dus waardeloos, aangezien het probleem zich op dat moment niet voordeed. Je zal dus nog eens een print-screen van ipconfig /all moeten posten terwijl het probleem zich dus wel degelijk voordoet.

What the hell doen al die tunneladapters daar?
maarre hij kuurde toen ik die ipconfig /all maakte en 1 min later deed ie het

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:44:
[...]

daar gaat het juist om, er werken 3 laptops met deze kabel en alleen de mijne vertoont kuren
Dat sluit niet uit dat het aan de kabel ligt. Probeer een andere kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar raad iedereen mij toch een nieuwe kabel aan.

hmm, dan probeer dat gewoon.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties! :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de beschikking over een wireless netwerk? Zo ja, probeer dat dan eens even, als dat wel (goed) werkt, is wellicht de netwerkkaart in de laptop stuk.

Aan de kabel ligt het niet, zoals je zelf al aangeeft, werken drie andere PC's wel met dezelfde kabel, dus snap de redenatie niet dat het aan de kabel zou liggen. :)

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2011 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:05:
Heb je de beschikking over een wireless netwerk? Zo ja, probeer dat dan eens even, als dat wel (goed) werkt, is wellicht de netwerkkaart in de laptop stuk.
nu je het zegt, ik heb mn laptop gekregen bij een abbonnement en de stick die ik daarbij heb gekgregen doet het wel

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik bedoel dus géén 3G wireless internet, maar 802.11A/B/G/N wireless internet

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:13:
Ik bedoel dus géén 3G wireless internet, maar 802.11A/B/G/N wireless internet
wif werkt ook gewoon

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Echt, kon gewoon niet op de naam WIFI komen, lol :+
Maar goed, wifi werkt wel (goed) dus, andere PC's op dezelfde kabel ook, ik denk dat je dan je conclusie wel kan trekken dat de onboard netwerkkaart defect is. Dan zou ik de laptop dus RMA'en / garantie claimen.

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-02 15:40
CptChaos schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:19:
[...]
Echt, kon gewoon niet op de naam WIFI komen, lol :+
Maar goed, wifi werkt wel (goed) dus, andere PC's op dezelfde kabel ook, ik denk dat je dan je conclusie wel kan trekken dat de onboard netwerkkaart defect is. Dan zou ik de laptop dus RMA'en / garantie claimen.
Pardon? En daar kan jij je conclusie uit halen? Schaam jezelf!

"Voornamelijk ben ik geïnteresseerd in webdesign en (profesionele) netwerken"

De desbetreffende TS heeft nog totaal geen pings uitgevoerd, netstats en eventueel een LiveCD van een Linux distro.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

CptChaos schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:05:
Aan de kabel ligt het niet, zoals je zelf al aangeeft, werken drie andere PC's wel met dezelfde kabel, dus snap de redenatie niet dat het aan de kabel zou liggen. :)
Ja fijn hè, van die informatie die je na twintig posts pas krijgt. Er worden niet voor niks eisen gesteld aan een TS, hoe groot de paniek ook is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ThinClientQ schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:23:
De desbetreffende TS heeft nog totaal geen pings uitgevoerd, netstats en eventueel een LiveCD van een Linux distro.
Pingen gaat ook zo lekker, zónder netwerkverbinding... :') Andere computers gaan wel goed, met nota bene dezelfde netwerkkabel... De kabel is dus goed! ;) Hence the fact dat hij wel tijdelijk een verbinding heeft gehad met het netwerk en later weer niet meer.

Wellicht heb je het topic dus niet goed gelezen of moet je nog even wakker worden. Jouw ononderbouwde kritiek kan je dan denk ik maar beter voor je houden of in mijn DM zetten, niet in een topic van iemand anders.
CodeCaster schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:26:
Ja fijn hè, van die informatie die je na twintig posts pas krijgt. Er worden niet voor niks eisen gesteld aan een TS, hoe groot de paniek ook is.
Ik bedoelde, toen het dus al bekend was dat het niet aan de kabel lag en men alsnog aanraadde een andere kabel te proberen. Zie Jimster in "Heel groot internetkabel probleem!". ;)

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2011 12:49 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Kabel is (wat mij betreft ;) ) nog helemaal niet uitgesloten:

De niet-werkende NIC is een gigabit versie, terwijl degene die wel werkt (althans waarvan de info hier gepost is) een fast ethernet is.

Aan Gigabit worden hele andere eisen gesteld (bijvoorbeeld 8 aders vs 4 aders voor fast ethernet) en dus kan een kabel verschillend gedrag vertonen.

@CptChaos: om te pingen heb je geen internet nodig...wel een netwerk verbinding. Volgens mij heeft de TS alleen over Internet en niet over zijn interne netwerk. Daarom lijkt mij testen tegen de router een hele goede aanpak! Commentaar leveren op iemand gaat inderdaad het beste via een DM :P

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-02 15:40
CptChaos schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:39:
[...]
Pingen gaat ook zo lekker, zónder netwerkverbinding... :') Andere computers gaan wel goed, met nota bene dezelfde netwerkkabel... De kabel is dus goed! ;) Hence the fact dat hij wel tijdelijk een verbinding heeft gehad met het netwerk en later weer niet meer.

Wellicht heb je het topic dus niet goed gelezen of moet je nog even wakker worden. Jouw ononderbouwde kritiek kan je dan denk ik maar beter voor je houden of in mijn DM zetten, niet in een topic van iemand anders.
lier schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:17:
@CptChaos: om te pingen heb je geen internet nodig...wel een netwerk verbinding. Volgens mij heeft de TS alleen over Internet en niet over zijn interne netwerk. Daarom lijkt mij testen tegen de router een hele goede aanpak! Commentaar leveren op iemand gaat inderdaad het beste via een DM :P
Thank you, het is makkelijk als de desbetreffende persoon advies wilt geven ook daadwerkelijk over basis kennis bezit. :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@TS, als je geen verbinding kan maken met een pagina op het internet, kun je dan een andere PC in het netwerk wel bereiken? Of eventueel een website in je eigen netwerk, mits je een eigen server draait natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Jonges, ik dacht hmm, wat nou:

ALS IK HET BESTURINGSSYSTEEM HERINSTALLEER!

(zo'n recovery programma die er standaard bij zit)

ik kan jullie zeggen, alles gaat weer goed. Waarschijnlijk heb ik in het verleden bepaalde software geinstalleerd die iets hebben gedaan waardoor deze rotzooi is ontstaan.

Ik let nu wat beter op wlke software ik installeer (minder illegale dingen ;) )

maar toch bedankt voor jullie reacties en hulp

:)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 22:45
CptChaos schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:39:
[...]
Ik bedoelde, toen het dus al bekend was dat het niet aan de kabel lag en men alsnog aanraadde een andere kabel te proberen. Zie Jimster in "Heel groot internetkabel probleem!". ;)
Het feit dat de kabel wel op andere PC's ligt, sluit nog niet uit dat het aan de kabel ligt. Elke hardware reageert anders op een slechte kabel. Aangezien TS niet 4 dezelfde PC's heeft, kon je de kabel dus niet uitsluiten.
Pagina: 1