Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Printer: Geheugen uitbreiden zinvol?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil vandaag de kleurenlasreprinter van HP aankopen, model HP CP2025DN

Standaard heeft deze printer 128MB geheugen, dat kan uitgebeid worden naar maximum 384MB geheugen en dit met een processorsnelheid van 540 MHz.

Nu zal ik regelmatig full-color afbeeldingen/foto's achter elkaar afdrukken en vroeg me dus af of de printer dan niet zal vertragen of sloom worden :?

Het geheugenlatje dat HP aanbeveelt is dit "256-MB DDR2 144-pins DIMM CB423A " maar bij HP aan de prijzige kant :(

Kan ik bij de computerwinkel hiervoor ander geheugen kopen, waardoor ik goedkoper uitkom, mocht ik het uiteraard nodig hebben :?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ja dit kan gewoon

http://www.centralpoint.n...th-lj2015-256-num-365043/

Een stuk goedkoper als die afzetters van HP. 300 euro vragen voor 256 mb mem.

[ Voor 85% gewijzigd door Ernemmer op 30-07-2011 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wauw, wat een hemels groot verschil :)
Toch nog even mijn vraag hierop, is het zinvol om het geheugen uit te breiden :?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je gehele documenten op de printer kan zetten dan is het ''printen'' vakje van je programma sneller weg.

Voor die 14 euro zou ik het gewoon doen.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, voor die prijs kan ik het niet echt laten, bedankt voor de tip :)
Is dit geheugenlatje speciaal ontwikkelt voor printers of zit/zat dit ook in desktop computers :?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 10:33 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:23
Bij de beschrijving staat dat het voor printers is, en in de review zegt iemand dat hij het succesvol in een Brother printer heeft gebruikt.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:11
Of het zinvol is een geheugenuitbreiding hangt af op de mannier hoe je de printer gebruikt en hoe je deze aanstuurt.

Kleur neemt meer geheugen in dan zwart wit. De resolutie neemt hierbij ook nog een rol.
Verstuur je het als PCL of Postscript?

Maar over het algemeen als je veel met kleur print is meer geheugen wel wat snellere verwerking.

Verwijderd

Topicstarter
De printopdrachten zullen via het netwerk als PCL verstuurd worden.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:49:
De printopdrachten zullen via het netwerk als PCL verstuurd worden.
Je krijgt wel wat versnelling. Vooral bij zware opdrachten ga je wat merken.
Heb zelf meermaals bij Xerox en ene paar HP's "normaal" geheugen gebruikt en dit ging ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
Cave_Boy schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:52:
Je krijgt wel wat versnelling. Vooral bij zware opdrachten ga je wat merken.
Heb zelf meermaals bij Xerox en ene paar HP's "normaal" geheugen gebruikt en dit ging ook goed.
Dus ik kan net zo goed bij de winkel achter de hoek of 2dehands dit latje geheugen voor een computer "256-MB DDR2 144-pins DIMM kopen :?
Hoeveel ....Mhz heeft dit latje is dit 100Mhz :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 11:14 ]

Pagina: 1