iPhone 4 waterschade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:24
Om het hele verhaal maar kort te houden. Gisteravond is mijn iPhone voor een paar tellen (met leren sleeve) in water gevallen. Er uit gevist, stond nog eventjes aan op power-off scherm, en ging van zelf uit. Thuis in een bak met rijst gedaan, en toen ik even later keek, stond iPhone weer aan op het "power off" scherm. Heb het toen gewoon uitgezet en weer in bak met rijst gestopt, en zit er nu nog steeds in. Van wat ik nu zie, ziet het er wel redelijk normaal uit, behalve dat de camera lens aan de achterkant beslagen ..

Vooruit kijkend op een doem scenario heb ik halve nacht zitten zoeken naar eventuele oplossingen. Ik kwam daar dus tegen dat Apple in Amerika een nieuwe regeling heeft wat betreft waterschade aan je iPhone. Apple zou tegen 200-250 dollar je iPhone kunnen vervangen voor een nieuwe/refurbished iPhone. Wat ik me dus afvraag is of dit allereerst waar is, en aangezien ik over een paar dagen naar US ga of mijn Nederlandse iPhone ook in aanmerking komt voor zo'n dergelijke regeling.

Adviezen of eventuele ervaringen stel ik zeer op prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Bpow op 30-07-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

In Nederland is die regeling er ook gewoon...
maar niet voor 200-250, ik dacht dat het wel iets meer was, 270>
Bel Apple anders even...

[ Voor 10% gewijzigd door Underworld op 30-07-2011 21:34 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 13:13
Kan bij Van Leliveld Services BV.

Zou mij rond de 250 euro inclusief btw kosten volgens mij. Duurt wel zo'n 3 weken voordat je je iPhone terug hebt. Heb mijn iPhone nog niet terug dus kan het niet met zekerheid zeggen.

edit: voor iphones die niet bij t-mobile gekocht

[ Voor 8% gewijzigd door Yvad op 31-07-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Het maakt voor de TS niets uit, hij kan hem in elke winkel aanbieden waar ze (officieel) iPhones mogen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
Ok ik heb hem zojuist uit het rijst gehaald, en proberen aan te zetten... geen reactie... toen aangesloten op computer. Apple logo sprong op en startte normaal op, werd ook in itunes herkend en zelfs gesync. Alles zag er normaal uit. Heb microfoon, speakers en zo allemaal getest... geen probleem. Scherm was ook niks mis mee... dus dacht mijn iPhone heeft dit wel overleefd... Maar toen viel me op dat de batterij indicator wel heel lang vast bleef staan op 61% en niet verder sprong/oplaadt. Ik trok toen usb kabel er maar uit, en gelijk viel iPhone uit en er gebeurde niks meer....

Iemand idee wat er precies aan de hand is? iPhone start in ieder geval niet uit zichzelf op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Laat dat ding nog een week drogen... De (gevolgen van) Waterschade verdwijnen niet in zon korte tijd..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36
Michael Knight schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:43:
Laat dat ding nog een week drogen... De (gevolgen van) Waterschade verdwijnen niet in zon korte tijd..
Inderdaad gewoon even nog een in flinke bak rijst zetten. Haastige spoed is zelden goed, en dat geldt zeker voor een telefoon/ elektronica met waterschade. Ik heb op deze manier ook al eens een telefoon van de ondergang gered. Eerst te vroeg aangezet, doet het doen half/half, weer uit, terug in de rijst en na een week was hij gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
Ja heb hem nu weer terug gestopt in bak met rijst... Hoop alleen niet dat ik het laatste sprankje hoop zojuist om zeep heb geholpen door hem weer aan te zetten en stroom zomaar eraf te halen. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 08:23
Stroom er zomaar afhalen als in ? Uitschakelen is nooit slecht, en de accu kan er niet uit dus wat dat betreft zit je wel goed. Het enige is dat wanneer je het laat "opdrogen" de kans heel groot is dat het pas later terug komt (de problemen). corrosie en dergelijke op de printplaatjes wat dan voor problemen gaat zorgen ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even een tip: schroef zo veel mogelijk paneeltjes (achterkant?) los, dan komt het vocht sneller er weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
SanderPS3 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 22:04:
Stroom er zomaar afhalen als in ? Uitschakelen is nooit slecht, en de accu kan er niet uit dus wat dat betreft zit je wel goed. Het enige is dat wanneer je het laat "opdrogen" de kans heel groot is dat het pas later terug komt (de problemen). corrosie en dergelijke op de printplaatjes wat dan voor problemen gaat zorgen ;).
Ik had dus iPhone aangesloten op pc, waardoor die weer opstartte. Maar toen ik de kabel eraf haalde viel de telefoon uit. Dus het werkte op computerstroom, en ging dus niet automatisch over naar batterij... misschien dat daar dus een defect is... of dat de iPhone nog niet droog genoeg is. :-(

Maar in ieder geval neem ik het komende week maar mee naar US. Als het voor die tijd nog niet normaal doet dan hoop ik maar dat ze in Apple Store me verder kunnen helpen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Nou ja na 1 dag is je toestel echt niet droog. Een week minimaal tot een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Of gewoon nooit... waterschade tast de gehele printpraat aan, iedereen kan hier wel doodleuk zeggen dat hij het hierna weer doet met een rijst truuk, maar waterschade komt altijd weer terug, kan zomaar over een half jaar dat het toestel weer uitvalt (voorgoed).

en ja ik heb dit vaker gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Underworld schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:14:
Of gewoon nooit... waterschade tast de gehele printpraat aan, iedereen kan hier wel doodleuk zeggen dat hij het hierna weer doet met een rijst truuk, maar waterschade komt altijd weer terug, kan zomaar over een half jaar dat het toestel weer uitvalt (voorgoed).

en ja ik heb dit vaker gezien...
Ik ook hoor, en ach, als het toestel weer 6mnd meegaat is het toch winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
Waarschijnlijk is je batterij gewoon kapot. Deze is simpel te vervangen (heb het zelf meerdere malen gedaan, repareer veel iphones).

Eén ding waar de iphones opzich 'goed' tegen kunnen in tegenstelling tot andere merken is water. Op de print zitten de meeste ic's opgevuld met underfill (afgekit zegmaar) zodat er geen water tussen komt bij contact met water. Een iphone is dan ook meestal wel te redden, het zij met chemisch ultrasoon reinigen van de print om waterresten te verwijderen. De onderdelen die NIET tegen water kunnen in de iPHone zijn de batterij en het lcd. Gelukkig zijn deze te vervangen voor een redelijk bedrag.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Pagina: 1