Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een nieuwe High-End PC samen te stellen, en heb hierbij jullie hulp nodig!
ik weet het een en ander van PC's en ben ook wel een beetje op de hoogte van de ontwikkelingen, maar een goede set-up maken blijft lastig!

hier mijn plannen tot nu toe:

Xigmatek utgard Midi-Tower - black window € 79,90

Asus Rampage III Gene € 196

Intel Core i7 960 € 205

Sapphire HD6950 (x2) € 454

Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G (x2) € 96

Cooler Master Silent Pro M850 € 121

OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB € 78

Western Digital RE4-GP WD2002FYPS, 2TB € 150

Scythe Mugen 3 € 42

Iiyama ProLite E2210HDS-B1 € 118

Bij elkaar is dit €1460.
ik heb een budget tot €1600.

wat raden jullie mij aan/af en ben ik nog iets vergeten?

ik las ook ergens dat er een nieuwe generatie I7's komt, klopt dit? zo ja, is het slim om hier op te wachten?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

De nieuwe generatie i7 is er al en heet de "Sandy Bridge" deze werk op socket 1155. In de toekomst zal er nog een nieuw platform met Socket 2011 uitkomen voor het Highend segment maar op het moment is die Sandybridge het snelste niet dat ik hem je aan zou raden wegens de kinderziektes van de eerste productie maar die keus is aan jou. Ook lijkt het mij zonde om al deze onderdelen nieuw te halen en denk ik dat je voor rond de 1000 euro een identiek apparaat kan kopen / samenstellen vanuit de V&A afdeling en zo veel geld bespaart.
Wat ik nog mis is een DVDRW (kan niet zonder natuurlijk). Ook is een HDD van 150 eurie niet nodig en kan je volgens mij beter een of twee 2TB van 60 euro halen? Verder ziet het er goed uit en zou het als een zonnetje moeten draaien. Mogelijk is de voeding wel wat weinig voor 2 van deze videokaarten maar dat moet wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 09:19

SLeddert

SLeddert

Ik zou zowieso in je harddisk keuze iets veranderen:
Waarom neem je een Raid Edition Harddisk als je er maar een exemplaar van neemt ?
Pak gewoon de WD Green EARX van 2GB, die heeft de nieuwe SATA aansluiting en kost maar 65 Euro.
En voor het prijsverschil neem je dan ipv de Vertex 2 SSD een Vertex 3 of een Crucial m4 64GB van 90 Euro. Dat gaat een stuk rapper.

En dan nog over je CPU keuze:
Ik zou ook gaan voor een nieuwe I7 2600K in de vorm van de Sandy Bridge ( met 1155 socket ), maar nog beter lijkt me om nog een paar maandjes te wachten op de hele nieuwe 2011 socket met bijbehorende CPU !

Succes !

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-02 16:39

freddy0519

It hurts when IP

SLeddert schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 06:31:
Ik zou zowieso in je harddisk keuze iets veranderen:
Waarom neem je een Raid Edition Harddisk als je er maar een exemplaar van neemt ?
Pak gewoon de WD Green EARX van 2GB, die heeft de nieuwe SATA aansluiting en kost maar 65 Euro.
En voor het prijsverschil neem je dan ipv de Vertex 2 SSD een Vertex 3 of een Crucial m4 64GB van 90 Euro. Dat gaat een stuk rapper.

En dan nog over je CPU keuze:
Ik zou ook gaan voor een nieuwe I7 2600K in de vorm van de Sandy Bridge ( met 1155 socket ), maar nog beter lijkt me om nog een paar maandjes te wachten op de hele nieuwe 2011 socket met bijbehorende CPU !

Succes !
Socket 2011 is nog uitgesteld, en zolang er geen vaste releasedatum verschenen is, weet niemand wanneer deze exact uitkomt. Kan gerust nog een half jaar duren.

Wat de CPU keuze betreft, als je enkel gaat gamen, dan kan je gerust ook de i5 2500K gaan halen. Deze scoort beter dan de i7 op vlak van gaming. Als je dan meer hyperthreading gaat gebruiken, kan je de i7 2600K overwegen (Photoshop ed)

De SSD kan naar een crucial m4 zoals SLeddert zei, en je kan ook 2 HDD'S van 1TB nemen, blijft nog altijd goedkoper ( oa Samsung Spinpoint F3 )

Verder zou ik verwijzen naar de High end Gaming systeem in de BBG, daar zal je wel iets vinden :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat als je je vraag in het BBG topic stelt, wat daar ook voor bedoeld is, je op een hele andere PC uit gaat komen dan je nu hebt. Zo vind ik je CPU keuze vreemd, je mobo is mega duur, voeding zou ik veranderen, HDD veel te duur, wellicht een grotere monitor en ik mis een besturingssysteem (of heb je dat al?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-02 16:39

freddy0519

It hurts when IP

XeNeRgY schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 09:03:
Ik denk dat als je je vraag in het BBG topic stelt, wat daar ook voor bedoeld is, je op een hele andere PC uit gaat komen dan je nu hebt. Zo vind ik je CPU keuze vreemd, je mobo is mega duur, voeding zou ik veranderen, HDD veel te duur, wellicht een grotere monitor en ik mis een besturingssysteem (of heb je dat al?).
Best Buy Guides zijn er voor iets eh! :D

Overigens zonder een budget en vereisten, kunnen we met losse topics niet veel aanvangen

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

SLeddert schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 06:31:
Het gaat er niet zozeer om dat die rapper is, maar dat het onbetrouwbare rotdrives zijn. De specs (de vertex 3 ook) is ook met een factor 5 overdreven :/

Neem de M4. Meer goede keuzes zijn er niet in het 60GB segment. En nee. De vertex 3 is niet significant sneller.

Ik denk dat je met de tips in dit topic genoeg kan. Losse aankoopadviestopics zijn echter niet meer toegestaan, zie het CSL beleid. Kom je er toch niet uit? Kijk dan in [BBG aanschaf] Gamesysteem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.