Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-05 18:59
Hallo tweakers,

Ik heb 4 dagen geleden de NZXT Phantom gekocht, en al mijn spullen daar ingebouwd. Daarbij ook een nieuwe SSD geplaats.

Nu ik de PC echt ben gaan gebruiken, heb ik bij Skype opgemerkt dat iedereen fijn kan meeluisteren welke geluiden mijn PC uitstuurt.
Dit is vreemd, aangezien ik een gesloten headset gebruikt.

Audio-Out wordt hierdoor dus gewoon teruggestuurd via de MIC. (Gebruik van Front Audio)
Ik heb hier weinig tot geen last mee als ik de audiopoorten van het mobo gebruik (Achterop)

Hoe kan dit gebeuren?

Ik heb alle recente drivers gedownloaden van VIA, en de X-Fi software die je meegeleverd krijgt bij het mobo.

Specs:
Crosshair Formula IV
AMD Phen, II X4 965 C3
AMD HD 6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Lijkt erop dat de connectors/draden in de behuizing voor audio niet van beste kwaliteit zijn en/of te dicht op elkaar zitten... dat zou een design-flaw zijn, kan je denk ik heel weinig aan doen. Je zou dan misschien de jack-poorten via de achterkant nog kunnen proberen af te plakken met isolerende tape oid...

Of bekijk ook de draden en connectors eens goed die van het mobo naar het frontpanel lopen...misschien beschadigd of van bedenkelijke kwaliteit? Daar zou je eventueel nog wat mee kunnen doen... hou de draden eens uit elkaar... en zitten ze een beetje netjes vast op het frontpanel of de connectors op het mobo? Etc etc

Het is iig een 'lek' probleem want je hebt er volgens eigen zeggen geen last van als je de poorten direct op het mobo gebruikt... dus iets vaags met drivers oid is dan eigenlijk wel uitgesloten.

[ Voor 46% gewijzigd door MicGlou op 30-07-2011 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
De draden lijken me niet te verschillen qua kwaliteit dan de draden van mijn vorige kast.
Ik kan wel dat stukje elektronica eruit slopen, aansluiten en dan testen of het echt de kabeltjes zijn.

Heb zojuist geprobeerd om te kijken of het in AC97 modus verholpen is, maar dit mocht niet baten.

Ik kan niet te makkelijk bij de front-out jackpoorten komen om die af te plakken, deze lijken ook op een bordje gesoldeerd te zijn.

(Ik ga nu de andere kabels uit mn oude kast slopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk even wat je standaard opnameapparaat is, zowel in windows als in Skype. Dikke kans dat daar iets als "Wat men hoort" / "What u hear" staat, of bijvoorbeeld de speakers staan ingesteld.

Hardwarematig kan dit namelijk niet echt zonder loopkabel oid, dus dikke kans dat het probleem in je mixer zit :)

Topic is meer iets voor AUD btw volgens mij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
The Eagle schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:20:
Kijk even wat je standaard opnameapparaat is, zowel in windows als in Skype. Dikke kans dat daar iets als "Wat men hoort" / "What u hear" staat, of bijvoorbeeld de speakers staan ingesteld.

Hardwarematig kan dit namelijk niet echt zonder loopkabel oid, dus dikke kans dat het probleem in je mixer zit :)

Topic is meer iets voor AUD btw volgens mij :)
Dat lijkt mij uitgesloten aangezien de TS er geen last van heeft op de poorten van het moederbord, alleen als de frontpanel gebruikt wordt... dat duidt toch echt op het lekken ipv een mixer probleem. De TS geeft al aan dat het frontpanel redelijk vastgesoldeerd zit.. mijn vermoeden is dat daar een klein soldeerpuntje iets teveel de verkeerde kant opgaat... of deze gewoon niet goed zijn gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
Mijn standaard opnameapparaat is mijn microfoon.

Heb zojuist de andere kabel geprobeerd, maar nee... Zelfde probleem!
Zal het een bad install zijn van Windows? Zolang heb ik win7 nog niet gebruikt nu, dus een re-install is geen probleem.

Het kan ook zijn dat de persoon welke mij hielp (via Skype) doof was en het probleem ook speelt op de achteraansluiting.

(Ja, gechecked. Het speelt zich ook af in de achteraansluiting, maar dan veel minder)

p.s. Ook in skype is het goede apparaat gekozen

[ Voor 5% gewijzigd door DaveAEP op 30-07-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
Nee, zelfs een her-installatie van windows maakt geen verschil in de situatie!

Ik ben echt ten einde raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
DaveAEP schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:28:
Nee, zelfs een her-installatie van windows maakt geen verschil in de situatie!

Ik ben echt ten einde raad...
Dat is wat ik je al de hele tijd duidelijk probeer te maken, het probleem is niet de software... het zit em in de kwaliteit van de behuizing, oftewel de audio inrichting daarvan. Dat heb je zelf al vastgesteld omdat het probleem niet voorkomt als je de aansluitingen rechtstreeks op het mobo gebruikt. Daarmee is een probleem met de hardware en/of software en/of drivers vrijwel uitgesloten. Jouw probleem wordt alleen opgelost als je (door iemand die er kijk op heeft) de bedrading en aansluitingen van de behuizing fixed, of je koopt een los front-panel voor een paar tientjes... of een nieuwe behuizing. Ook gezien het merk van de behuizing... NZXT staat bij mij nou niet echt te boek als een kwalitatieve behuizing... enigszins slordig gemonteerde/gesoldeerde onderdelen zijn geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Hij zegt toch net dat het ook speelt aan de achterzijde?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MicGlou schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:25:
[...]

Dat is wat ik je al de hele tijd duidelijk probeer te maken, het probleem is niet de software... het zit em in de kwaliteit van de behuizing, oftewel de audio inrichting daarvan. Dat heb je zelf al vastgesteld omdat het probleem niet voorkomt als je de aansluitingen rechtstreeks op het mobo gebruikt. Daarmee is een probleem met de hardware en/of software en/of drivers vrijwel uitgesloten. Jouw probleem wordt alleen opgelost als je (door iemand die er kijk op heeft) de bedrading en aansluitingen van de behuizing fixed, of je koopt een los front-panel voor een paar tientjes... of een nieuwe behuizing. Ook gezien het merk van de behuizing... NZXT staat bij mij nou niet echt te boek als een kwalitatieve behuizing... enigszins slordig gemonteerde/gesoldeerde onderdelen zijn geen uitzondering.
Aangezien het probleem zich kennelijk zowel aan de voor- als achterzijde voordoet, denk ik toch dat je het meer in de softwarekant moet zoeken en niet in de hardwarekant. Maar een combinatie is uiteraard ook niet uit te sluiten, dus kan goed zijn dat we beiden gelijk hebben :)

Ik denk dat dat nog het beste te testen is door met winamp oid wat muziek af te spelen als je aan het skypen bent. Als dat ook opgepikt wordt zit het vrijwel zeker in de software / mixer.

In geval van: check je IRQ's en DMA kanalen voor je geluidskaart en zorg dat ze niet gedeeld worden. Dat kan zomaar een stuk schelen. En uiteraard de laatste drivers voor je geluidskaart installeren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
Ja, aan de bekabeling kan het niet liggen, dat heb ik gechecked met de vorige wel werkende bekabeling.
Ik heb momenteel de laatste drivers van VIA gedownload, welke niet op de asus site staan.

De X-Fi MB software is alleen via Asus te downloaden, aangezien deze een ingebouwde licentie heeft, en ik een update niet heb kunnen vinden op de Creative site.

Hoe kan ik het best bekijken welke IRQ en DMA kanalen gebruikt worden?

edit:
In apparaatbeheer is zijn de High Definition Audio Besturingen allebei verbonden via een andere IRQ. Deze worden niet gedeeld...

Ook met andere software (VLC en WMP) krijg ik het probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door DaveAEP op 31-07-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30
Gewoon alle kabels er af halen. Dus niks verbinden met mobo. Als de personen aan de andere kant dan nog steeds muziek horen, is de kans wel heel erg groot dat het een sofware-probleem is. Anders moet je het inderdaad zoeken in de hardware.

edit:
Als je de audiopoorten achterop het mobo gebruikt, heb je het probleem niet?
Ik moet beter leren lezen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door D-Three op 31-07-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
Als ik de headset eruit haal, wordt er geen audio meer uitgestuurd vanwege de jacksense.
Dus dan zou je niet zomaar kunnen zeggen dat het aan de hardware of software ligt.

Wel heb ik het al getest met de audio kabels van mijn vorige kast. Ook hierbij krijg ik dit probleem.

edit: Ook als ik de poorten op de achteruitgang gebruikt krijg ik het probleem wel. alleen in een verminderde mate.

[ Voor 18% gewijzigd door DaveAEP op 31-07-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30
Lijkt me dan de headset te zijn? :? Als je de microfoon niet inplugged, horen ze dan nog steeds jouw muziek? Of met een losse microfoon en/of speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
De headset is 100% in orde, en werkt op een andere computer zonder problemen. Als ik een andere microfoo gebruik, krijg ik dezelfde problemen.

Losse speakers op dezelfde poort zouden eigenlijk niets uitmaken in dat geval, en het probleem alleen verergeren ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
Niemand meer suggesties? =(

Kan het iets met beschadiging van het mobo te maken hebben? Statische ontlading oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:10

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> AUD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP