USB 3.0 externe HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

• kvex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Aangezien dit probleem zich voordoet op het grensvlak van HDD / moederbord / case hoop ik dat ik hier correct gepost heb, mijn excuses als dit niet het geval is. Mijn probleem doet zich voor bij de volgende setup:

Behuizing: Obsidian 800D
Moederbord: Asrock Fatal1ty P67 Professional B3
Externe HDD: Samsung S2 Portable 3.0 1 TB

Het probleem doet zich voor wanneer ik de HDD aansluit op het frontpanel van de Corsair 800D case. Ik heb de versie met twee USB 3.0 ingangen. Hieruit komen twee lange snoeren die eindigen in een USB 3.0 stekker. In het moederbord zit een connector voor USB 3.0 die aangesloten zit op een ijzertje met 2 USB 3.0 poorten die ofwel aan de achterkant ofwel aan de voorkant geschroefd kunnen worden. Omdat ik graag de USB 3.0 poorten van de Corsair 800D gebruik, heb ik de twee bovengenoemde stekkers in deze twee USB-ingangen geplugd en het geheel netjes weggewerkt..

Wanneer ik de harde schijf aansluit doet zich het volgende probleem voor: ik zie de HDD stroom krijgen, en ik zie dat Windows een "onbekend USB" apparaat herkent. Tevens hoor ik om de haverklap het geluidje van als je een USB kabel insteekt of uittrekt, maar ik zie niets gebeuren. De schijf wordt ook niet herkend.

Ik heb de volgende zaken geprobeerd in een poging het probleem te isoleren:

1) HDD op een USB 3.0 poort aan de achterkant van mijn computer (dus rechtstreeks op het moederbord, waar ook de PS/2, ethernet, audio etc. uitgangen zitten) aansluiten: dit gaat goed

2) Een muis op de front panel USB 3.0 poort aansluiten: dit gaat ook goed

3) De HDD aansluiten op de lange kabel die uit de USB 3.0 aansluiting van het moederbord komt: gaat ook goed

Alle subonderdelen lijken dus goed te werken maar het totaal werkt niet. Het enige kan verzinnen is dat de totale kabellengte van de USB 3.0 kabel (~1m) net te lang is waardoor de schijf niet naar functioneren werkt, maar ik vind het een vaag verhaal (als het dan ECHT op het randje net wel/net niet zit en als dat die geluidjes zou verklaren, dan zou ik ook verwachten dat Windows de schijf af en toe - al is het maar een seconde - als HDD herkent). Heeft misschien iemand anders een mogelijke verklaring en (nog liever) oplossing (en dan graag zodanig dat ik mijn front USB3.0 poortje kan gebruiken)?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Gewoon te weinig stroom, daarom koop ik nooit een externe hd zonder adapter.

-Andere usb kabel proberen en de voorkant proberen.
-powered usb hub op vookant gebruiken.