Verkenner (explorer.exe) crasht elke 20 sec. Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs74
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 22:43
Deed ik mijn pc aan, ging die opeens bezig met systeemherstel. Huh? dacht ik. Nu start de pc wel op, krijg mijn bureaublad in iets andere vorm, de taakbalk ziet er windows98 of zo uit. Ik heb dacht ik geen wijzigingen aangebracht, alleen automatisch antivirus geupdated.

Ik heb dus Windows7 op een SSD. Ik ben bang dat die wat kapot is en dat het daardoor fout is gegaan?

Ik heb een image van de SSD op een gewone HD gezet en hier ook systeemherstel en systeemrestore op toegepast.

In veilige modus crasht explorer ook, ik krijg er alleen geen melding van, maar het bureaublad wordt dan opnieuw geladen. Ik kon wel snel CCleaner opstarten en daarmee wat programma's verwijderen. Classic shell kon ik niet verwijderen, toen kreeg ik de foutmelding: windows installer service, kan geen toegang krijgen... Ik heb Classic shell wel uit kunnen schakelen bij de opstartinstellingen.

Het kan volgens mijn niet aan de hardware liggen. Ik heb nu een andere HD met XP erop aangesloten en dit werkt prima.

Ik had ooit een andere explorer.exe bestand gedownload vanwege de skin. Deze niet gebruikt, maar nu wou ik hem gebruiken om te kijken of dit het probleem zou oplossen. Dus moest ik de originele explorer.exe hernoemen. Dit kon eerst niet, het was in gebruik of zo. Dit vond ik wel verdacht?! Het bestand laten scannen op jotti.org. Niets gevonden. Met een unlocker toch kunnen hernoemen en dus die andere explorer kunnen gebruiken. Geen verschil.

En nu weet ik het even niet meer. Iemand suggesties? :?

edit: lijkt wel wat op: DapperDen in "[Discussie] Windows 7 SP1 Problemen en V..."

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs74 op 29-07-2011 23:50 ]