Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP, IE8: Ik wil slechts 1 cookie permanent bewaren

Pagina: 1
Acties:

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Met windows xp professional sp3 veegt die de cookies niet uit, met de home versie wel.

De cookies worden niet gestuft na het afmelden maar na het herstarten van de computer.

Kort samengevat:
De home versie stuft de cookies bij het herstarten van de computer, hoe kan dit voorkomen worden?
Hoe kan ik de google cookie permanent bewaren?

Automatisch aanvullen
In google zijn er 2 manieren van automatisch aanvullen namelijk:

1. Google instant, die wil ik niet.
2. Automatisch aanvullen, die wil ik wel.

Google instant wil ik er permanent uit hebben, dus zet ik hem uit maar na iedere herstart van de computer werkt die google instant weer. En moet ik steeds weer google instant uitzetten.
Dat komt omdat de cookie waarin dat bewaard wordt er steeds uit gaat na een herstart van de computer.

Zodoende heb ik een methode nodig om die google cookie blijvend op de computer te behouden.

Ik wil dus alle cookies gestuft hebben behalve die ene cookie. Maar ik zou al blij zijn als alle cookies bewaard zouden worden want dan stuf ik ze zo af en toe met crapcleaner die in staat is om de google cookie te behouden.

• infobot
Dat klopt volledig Blackspot dan is google instant uitgezet, maar dan doet 'auto aanvullen' het niet meer. En die funktie is wel gewenst.

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Stel in dat IE8 alle cookies bewaart en installeer CCleaner. Stel daarbij in dat 'ie bij het opstarten ook cookies moet verwijderen, en stel vervolgens de Google Instant-cookie in als "permanente cookie". Die verwijdert CCleaner dan niet bij het schoonmaken dus blijven je instellingen behouden.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• infobot
Dat is nu juist het probleem tobiasvs dat het niet mogelijk is om in internet explorer 8 aan te geven dat die de cookies moet bewaren.

Hoe zou je dat moeten aangeven dan?

• infobot
Er zullen toch wel meer mensen zijn die last hebben van die google cookie met betrekking tot google instant?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

ResuCigam

BOFH

Ik denk dat de meesten van ons gewoon google instant gebruiken...

We do what we must because we can.

• infobot
ResuCigam schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 06:59:
Ik denk dat de meesten van ons gewoon google instant gebruiken...
Nee hoor want google instant is heel erg irritant, bij het typen lijkt het net alsof de computer helemaal blijft hangen.

Wat de mensen gebruiken is 'automatisch aanvullen', dat werkt zeer correct. Typ maar eens in google:'how to shut off google instant permanently' of zoiets, eigenlijk weet niemand hoe je er permanent van af kan komen. Ook een hoop scheldpartijen en kwaadheid over dat google dit zo geregeld heeft en dit niet verbeterd.

Verwijderd

Daarom hebben ze dus een switch gemaakt zodat je hem uit kunt zetten. Met cookies klooien zou niet nodig hoeven zijn.

Moet zeggen dat Google Instant op al mijn machines, ook die iets oudere vlekkeloos werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 23:02 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Permanent uitschakelen is toch niet moeilijk ?
Ik ergerde me er vroeger ook hard aan, in plaats van 10 zoekopdrachten te doen die je niet moet hebben, dan nog eens een dikke typfout maken, ... duurt allemaal veel langer dan 1x een zoekopdracht typen en op enter te drukken. Maar je gaat dus gewoon naar http://www.google.be/preferences?hl=nl waar je instelt dat je instant niet wilt hebben. Probleem opgelost !

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Niet als je elke herstart je cookies wist.
Pagina: 1